SsangYong chce být lepší než Hyundai. Pomoci má nový crossover Tivoli

Automobilů značky SsangYong na českých silnicích mnoho nepotkáte a platí to také o evropském trhu obecně. Jenže to by se mohlo v blízké budoucnosti změnit. Korejská automobilka totiž aktuálně představila malý crossover Tivoli, od kterého si slibuje velké věci.

SUV | Premiéry | Autosalony | Paříž 2014 | SsangYong

SUV SsangYong XIV se snaží upoutat pozornost v Evropě

SsangYong má pod vedením společnosti Mahindra velké ambice. Chce se stát nejvíce inovativní a respektovanou korejskou značkou, což tedy znamená, že si bude muset vyšlápnout i na dnes už velmi dobře zavedený Hyundai. Pomoci v tomto snažení má nejnovější kompaktní crossover, který na trhu zamíří proti Nissanu Juke, Opelu Mokka, Peugeotu 2008 a dalším z této kategorie.

Design | SUV | SsangYong

SsangYong Korando po faceliftu na oficiálních fotkách

Pro SsangYong jde o vůbec první zcela nový model, jenž vznikl už pod vedením Mahindry. Auto tak používá úplně novou platformu. Jak je dnes zvykem, stejný základ dostanou posléze další modely. Tivoli je pětimístný crossover dlouhý 4,2 m. Zavazadelník nabídne objem 423 litrů.

Pro začátek zájemci dostanou k dispozici benzinovou šestnáctistovku s parametry 92 kW (126 k) a 157 Nm. Poháněna je přední náprava a standardem šestistupňový manuál. Alternativu představuje šestistupňový automat Aisin. Později dorazí ještě naftový čtyřválec o stejném objemu a ten by už měl přinést také pohon všech kol. V budoucnu se pak pod kapotou objeví nový tříválec o objemu 1,2 litru.

Design | Premiéry | Autosalony | SsangYong | Ženeva 2013

SsangYong: jedenáctimístný Rodius II i elegantní studie SIV-1

Že to Tivoli myslí s úspěchem po celém světě opravdu vážně, to dokazuje bohatá nabídka výbavy. Počítá se s dvoubarevným provedením, sedmi airbagy (včetně kolenního), chybět nebude multimediální systém se sedmipalcovým dotykovým displejem, couvací kamera, parkovací senzory, vyhřívaná sedadla i volant, automatická světla a tak dále.

SsangYong chce do roku 2017 prodávat po celém světě 300 000 automobilů za rok. Jinak řečeno, do dvou let by se měly prodeje této značky více než zdvojnásobit. A Tivoli má hrát klíčovou roli. Uvidíme, zda se to povede. Na českém trhu se roční prodeje SsangYongu pohybují v řádu jednotek kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2008
Stav: 73 355 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 130 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 43 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků