SsangYong chce být lepší než Hyundai. Pomoci má nový crossover Tivoli

Automobilů značky SsangYong na českých silnicích mnoho nepotkáte a platí to také o evropském trhu obecně. Jenže to by se mohlo v blízké budoucnosti změnit. Korejská automobilka totiž aktuálně představila malý crossover Tivoli, od kterého si slibuje velké věci.

SUV | Autosalony | Premiéry | Paříž 2014 | SsangYong

SUV SsangYong XIV se snaží upoutat pozornost v Evropě

SsangYong má pod vedením společnosti Mahindra velké ambice. Chce se stát nejvíce inovativní a respektovanou korejskou značkou, což tedy znamená, že si bude muset vyšlápnout i na dnes už velmi dobře zavedený Hyundai. Pomoci v tomto snažení má nejnovější kompaktní crossover, který na trhu zamíří proti Nissanu Juke, Opelu Mokka, Peugeotu 2008 a dalším z této kategorie.

SUV | Design | SsangYong

SsangYong Korando po faceliftu na oficiálních fotkách

Pro SsangYong jde o vůbec první zcela nový model, jenž vznikl už pod vedením Mahindry. Auto tak používá úplně novou platformu. Jak je dnes zvykem, stejný základ dostanou posléze další modely. Tivoli je pětimístný crossover dlouhý 4,2 m. Zavazadelník nabídne objem 423 litrů.

Pro začátek zájemci dostanou k dispozici benzinovou šestnáctistovku s parametry 92 kW (126 k) a 157 Nm. Poháněna je přední náprava a standardem šestistupňový manuál. Alternativu představuje šestistupňový automat Aisin. Později dorazí ještě naftový čtyřválec o stejném objemu a ten by už měl přinést také pohon všech kol. V budoucnu se pak pod kapotou objeví nový tříválec o objemu 1,2 litru.

Design | Autosalony | Premiéry | Ženeva 2013 | SsangYong

SsangYong: jedenáctimístný Rodius II i elegantní studie SIV-1

Že to Tivoli myslí s úspěchem po celém světě opravdu vážně, to dokazuje bohatá nabídka výbavy. Počítá se s dvoubarevným provedením, sedmi airbagy (včetně kolenního), chybět nebude multimediální systém se sedmipalcovým dotykovým displejem, couvací kamera, parkovací senzory, vyhřívaná sedadla i volant, automatická světla a tak dále.

SsangYong chce do roku 2017 prodávat po celém světě 300 000 automobilů za rok. Jinak řečeno, do dvou let by se měly prodeje této značky více než zdvojnásobit. A Tivoli má hrát klíčovou roli. Uvidíme, zda se to povede. Na českém trhu se roční prodeje SsangYongu pohybují v řádu jednotek kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 26 000 Kč
Hyundai i30 1.396
Rok výroby: 2013
Stav: 149 052 km
Cena: 160 000 Kč
Hyundai i20 1.12
Rok výroby: 2014
Stav: 105 271 km
Cena: 124 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků