Kapitoly článku:
- Zaměřeno na crossovery, Nabídka verzí, Zkoušené vozy
- Evoluční design, Na palubě, Interiér ve stylu Suzuki
- Co je to All Grip?, Na silnici
- Žádná divočina, Různé povahy, Slovo na závěr
- Naměřené hodnoty, Technické údaje
- Fotogalerie Suzuski SX4 S-Cross 1,6 VVT MT
- Fotogalerie Suzuski SX4 S-Cross 1,6 VVT AT All Grip
- Fotogalerie Suzuski SX4 S-Cross 1,6 DDiS
Evoluční design
Po vzhledové stránce je Suzuki SX4 S-Cross jasným pokračováním konceptu načrtnutého stávajícím SX4, ovšem citelně větší karoserie (rozvor narostl o plných 100 mm) umožnila stylistům vytvořit poněkud elegantnější a dospěleji působící profil. Na druhou stranu S-Cross vypadá snad až příliš konvenčně (nemluvě o rozměrově poněkud „přestřelených“ předních světlometech) a trochu těžkopádně a postrádá jistý svérázný švih SX4.
1,6 VVT CVT/1,6 DDiS/1,6 VVT MT
Evoluce je znát i na podvozku, vpředu najdeme upravené závěsy se vzpěrami McPherson, vzadu pak jednoduchá vlečená ramena s torzní příčkou. Je třeba zdůraznit, že nový S-Cross byl vytvořen speciálně pro evropské trhy, vyrábět se bude výhradně v Maďarsku a teprve později také v Číně. Karoserie je standardně opatřena plastovými ochrannými díly ve spodní části nárazníků, prahů i dveří.
S-Cross je větším a dražším doplněním řady SX4
Nová struktura karoserie s vyšším podílem vysokopevnostní oceli spolu se sedmi airbagy (včetně kolenního před řidičem) či kotoučovými brzdami na všech kolech přináší vyšší úroveň bezpečnosti (v EuroNCAP dosáhl S-Cross bez potíží na pět hvězd), ale i přes nárůst vnějších rozměrů a rozšířenou výbavu také udržení rozumné hmotnosti. Nový S-Cross s motorem 1,6 VVT a manuální převodovkou tak dosahuje pohotovostní hmotnosti 1 160 kg, což je jen o 20 kg více než u srovnatelného Suzuki SX4.
Na palubě
Prostor pro posádku oproti známé SX4 nijak výrazně nenarostl. Na předních sedadlech je samozřejmě místa dostatek a ani vzadu dvojice dospělých nebude nijak strádat, a právě tam je ve srovnání s SX4 o něco více místa pro kolena. Nicméně pro tři dospělé to tam zkrátka stále není, ovšem na druhou stranu, u kterého auta této kategorie je tomu jinak…
Interiér nového Suzuki SX4 S-Cross nezklame nabídkou prostoru, ani použitými materiály a jejich zpracováním
Výraznou změnou je objem zavazadlového prostoru, jehož omezený objem u starší SX4 bývá zdrojem nejčastějších stížností. Nový S-Cross se v tomto ohledu rozhodně nemá zač stydět, v základním uspořádání do jeho zavazadelníku uložíte 430 l nákladu, což spolehlivě deklasuje Nissan Qashqai výběhové generace (410 l), Škodu Yeti (405 l) i další velikostně srovnatelná auta. Po sklopení zadních sedadel nabídne 1 269 l, čímž S-Cross naopak patří v přímém srovnání s konkurencí k benjamínkům.
Zavazadlový prostor je po všech stránkách velkým krokem vpřed
Ocenili jsme pevný, v polovině lomený kryt zavazadlového prostoru i praktickou dvojitou podlahu, díky níž po sklopení asymetricky děleného opěradla zadních sedadel na sedáky vznikne bezmála rovná plocha. Výbavové stupně Premium a Elegance mají jednoduchý, dvoustupňově stavitelný sklon zadních opěradel.
Interiér ve stylu Suzuki
Sedadlo řidiče je příjemně tuhé a nabízí přijatelnou boční oporu alespoň v postranních částech opěradel, sedáky i opěráky jsou dostatečně dlouhé, ale uvítali bychom poněkud více skloněný sedák. Přístrojový štít, rozmístění ovládacích a kontrolních prvků i celkový, robustně působící design přesně zapadá do zvyklostí automobilů značky Suzuki.
Konfigurace prostoru pro řidiče se neliší od zvyklostí stávajících vozů Suzuki
Kvalita použitých materiálů i úroveň jejich zpracování je oproti původnímu Suzuki SX4 jasným pokrokem. Poněkud fádní dojem z černých plastů celkem zdařile narušují matově stříbřité rámy středové konzole a výdechů ventilační soustavy a doplňky v okolí řadicí páky a na volantu. Ergonomii rozmístění ovládacích a kontrolních prvků nelze nic významného vytknout.
Komfortní bezklíčkové zamykání i startování potěší, přepínání palubního počítače kolíčkem v přístrojovém štítu již méně...
Celkově velmi dobrý dojem z prostoru pro řidiče bohužel významně narušuje ovládání palubního počítače. Ten nabízí již i u Suzuki rozsáhlou sadu informací, navíc ve slušném grafickém zpracování, ovšem přepínat mezi funkcemi lze bohužel stále pouze kolíčkem přímo v přístrojovém štítu. Interiéry všech tří vozů byly prakticky identické, pouze verze 1,6 VVT CVT se lišila voličem namísto konvenční řadicí páky, řadicími páčkami pod volantem a otočným ovladačem soustavy pohonu všech kol All Grip.
Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.
Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.
Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross