Srovnávací test Peugeot 308 kontra Mazda 3: tváří v tvář

40 komentářů

slurm
21. listopadu • 13:37

tie fotogalérie sú nejak zablokované? Na rozdiel od starších článkov mi nejdú rozkliknúť z náhladov na väčšie fotky...Alebo ste nejak zmenili ich spôsob rozkliknutia?

xxx
21. listopadu • 23:31

To se jenom redakce snaží znepříjemnit návštěvu čtenářům s adblockem, který si nešťastný čtenář naistaloval, aby se z těch blikajících hrůz překrývajících článek nezbláznil.

slurm
23. listopadu • 12:07

dík za reply. Takže na porovnávacích fotkách ozaj vidno že mazda3 neni až tak extra nápadne výrazná (ergo nápadne pekná) - asi jej k tomu "pomohla" málo výstredná farby/nefarba, tiež značka cez masku chladiča.. a to má ešte šťastie že je na liatinových kolesách.
Myslím že sedan bude naživo o dosť krajší (aj som si ho teoreticky zaradil do možných kandidátov nového vozidla, no sú k nemu ešte rôzne "ale", ktoré tu nechcem rozvádzať).
Ináč by ma celkom zaujímalo, aký prvok chceli byť tie nepekné obdĺžniky pred prednými kolesami mazdy (naspodu, "pod hmlovkami")? Ide o plast, či plech - a aká je funkcia?
http://www.autorevue.cz/ShowArticleImageFull.aspx...
http://www.autorevue.cz/ShowArticleImageFull.aspx...
Svetlú výšku majú obidva vozy zrejme dosť malú, takže na Mazde sa tie srandy asi rýchlo budú utrhávať...

Zelí
20. listopadu • 15:45

Už z prvního pohledu, z titulní fotografie je zřejmé, jak málo se ta auta od sebe liší. Originalita mi chybí u pažoutů, kteří se o vlastní designovou cestu snažili vždy. Teď na ni rezignovali, což i veřejně přiznali. Přešli na metodu práce dle zadaného vzoru, čímž se vydali japonskou cestou. Snad i proto jsou si tak podobná.

Mirek
20. listopadu • 20:37

Nějak marně přemýšlím, podle čeho je dle tebe okopírována Mazda 3, když se Peugeot vydal japonskou cestou dle zadaného vzoru. A už jsem na to přišel, podobá se Mazdě 6. To máš tedy pravdu, Mazda kopíruje Mazdu. :-D

Petr
21. listopadu • 10:54

Zajímavý je to s poznámkou o hlučnosti, známy měl zájem o Mazdu 6 a sešlo z toho, protože mu vadilo, že to auto není dobře zvukově izolované. Na předváděčce prý mu vedle nečekaně projel náklaďák s prdlým výfukem a myslel, že se nabourá leknutím. Pak hledal to zapomenuté otevřené okno a všechny byly zavřené. Pokud to má i Mazda 3 tak to je škoda a veliká, veliká chyba na jinak výborném autě..

Mirek
21. listopadu • 21:28

No, jenže to jsem nehodnotil. Já psal o tvém kopírování. A pokud jde o jízdu, tak já si raději ověřuji prakticky vše osobně, než někde něco takhle napíšu. S Mazdou 6 jsem jezdil a ten tvůj poznatek od kamaráda je asi styl rybářů, chytne deseticentimetrovou čudlu a rukama ukazuje že byla metrová.

Mirek
21. listopadu • 21:30

Oprava, samozřejmě o Zelího kopírování.

tweyry
20. listopadu • 18:46

Ano, obe jsou bila- fakt jsou jako dvojcata. Kdyby nemely polepy tak nevim co je co...Pane Zeli, jste stastny clovek.

neodborník
20. listopadu • 18:45

Ten zadaný vzor je co ? Bílá barva, čtyři kola, pár fotografií, nebo snad ta Mazda 3 představená před pár týdny ? Že by francouzi byli tak rychlí ? To by byl obdivuhodný výkon, takhle rychle nekopírují ani mistři číňani! Na ulici si ta auta určitě nikdo nesplete.

Petr
20. listopadu • 13:22

Nejvýznamnější přírůstek do nižší střední třídy je nová Škoda Octavia.

autofans
20. listopadu • 14:07

Možná ano, ale v rámci ČR pouze pro firmy. Nemám ve svém okolí nikoho kdo by si to auto mohl dovolit koupit z platu pokud chce více než jen čtyři kola a volant. Zatímco Octavia je auto do fleetů tak tato dvojice dokáže naopak oslovit i běžné smrtelníky neboť jak Mazda tak Peugeot má v první verzi výbavy to co člověk v nižší střední očekává jaksi automaticky a ne za příplatek. Jinými slovy do 400tKč se dá koupit nový a použitelný Peugeot, Mazda, Kia, Opel..., nikoliv Octavia.

Tom
20. listopadu • 15:00

Neco na tom bude, ale co teda chybi te octavii? Bagy i esp ma, klimu taky...
No a co jsem koukal na ceniky, tak pro peugeot to plati zcela, ale ze by mazda byla nejaka lace...

autofans
20. listopadu • 16:41

Bohužel je smutné, že záležitosti typu základní audio, dálkové ovládání centrálu, palubní počítač nebo tempomat je brán ze strany Škoda auto jako nějaký luxus. Obzvlášť pokud se marketéři Škodovky dívají na Octavii jako na auto střední třídy. Myslím že Škodovka dělá technicky a kvalitou konkurenceschopná auta, ale pro běžného smrtelníka který chce utratit max. 350-400tKč nenabízí optimální poměr cena/výkon/výbava a to je ten důvod Hjundé mánie v ČR

jogurt
20. listopadu • 20:53

Pouze na první pohled. Když sečteš pořizovací cenu plus provozní náklady za pět let minus prodejní cenu na secondhandovém trhu, je Hjundé takříkajíc v kopru. Nicméně uznávám, že k takové kalkulaci je třeba dohlédnout dál než na špičku vlastního nosu, což je pro mčč trošku problém.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
21. listopadu • 6:31

Dnes už ti za olítanou Octavii taky bazarníci ruce trhat nebudou. Rozdíl v cenách výbavou si podobných aut je v rámci 10-20 tisíc při prodeji, což nevyváží vyšší počáteční náklady. A ten provoz za pět let vyjde nastejno (prosím, neargumentovat cenou servisních prohlídek v autorizáku, tam jezdit nemusím).

Petr
21. listopadu • 10:49

No nevím, když nebudeš jezdit do Hjodjeee servisu, tak se s nimi budeš akorát v případě problémů všechno hádat a za to mi těch pár stovek slevy v neautorizáku nestojí. Spíše se podívej na rozdíl v ceně spotřebáku u koncernu a korejců. Porovnej ceny: zrcátek, výfuku, světla, destiček, kotoučů, tlumičů. Vše je min. o 50% dražší. Takže ta záruka 7 let není zdarma, ale zaplatíš si ji časem na dílech či servisu.

x12345678
21. listopadu • 11:31

Přesně o tom jogurt píše. Mčč ušetří při nákupu auta 50 tisíc, po 200tkm/6 letech s ním půjde na trh. Za tu dobu u H zaplatil na servisu a spotřebních dílech něco kolem 150 tisíc Kč a na trhu auto realizuje o 40000 levněji než octavii, která za servis a spotřebák sbaští v průměru 90tis. Suma sumárum se z čistě ekonomického pohledu hjundé nevyplatil. O neznačkových servisech bych nediskutoval, pak automaticky vzniká problém se zárukou. Ale i já samozřejmě respektuji to, že je módní neumět si spočítat ekonomiku dál než ke dveřím autosalonu. Pokud tedy pořízení auta je vůbec jednoparametrickým, pouze ekonomickým parametrem. Což dle mého názoru je blbost.

LOL2000
24. listopadu • 20:35

Jenže kde bereš jistotu, že nové H/K půjdou s cenou dolů, jako ty minulé.IMHO to bude jinak a ještě jedna výhoda, kdo prodává dříve než končí záruka, má výhodu.Takže imho ceny "nových" H/K už tak klesat nebudou.

mpolan
21. listopadu • 18:45

Ty a jogurt zapomínáte na to, že takový člověk nenajezdí obvykle za 6 let dvě sta tisíc... spíš tak polovinu z toho. K výměnám spotřebáku se sotva dostane, takže rozdíl nákladů na provoz zdaleka tak velký nebude.
Sněte si dál svůj velký ekonomický sen, pánové...

LOL
21. listopadu • 19:57

ono to taky s těma serviskama není až tak horké, rozdíly jsou, O3/i3 (například) podle motorizace a servisu plusminus 1000Kč na každou stranu. Největší položka je bývá předražený olej.A jinak to celé stejně nechápu. Kdo řeší cenu auta a servisu, tak na něj stejně nemá, nebo škudlí. Je strašně legrační koukat na zákoše ob dvě židle jak smlouvá servis stylem "filtry měnit nemusíte a olej jsem si přivezl vlastní" - hlavně že si pořídil auto skoro za mega.A když už řeším cenu auta a servisu, tak si pořídím za stopáďo Logana a opravuju si to sám na dvorku.

roman
24. listopadu • 11:53

on si to auto za mega pořídil, protože tyhle věci řeší. miliardáři řeší halíře, protože vědí, že halíře rozhodují. a halíře rozhodují hlavně ve firmách, který si spočítaj náklady na celej provoz auta a skáčou po octavii. a všechna ta auta, nad kterýma slintaj civilisti, nechávaj firmy bez povšimnutí.

j.pelaj
22. listopadu • 5:57

..co to povídáš,jestliže ti někdo vymění olej za 2660,- a ty si koupís ten stejný za 899,- a 450,- dás za práci,to už je trochu rozdíl,ne..?

LOL
22. listopadu • 6:56

rozdíl je nějakých 1800Kč, to je jedna plná nádrž, kterou projedu za 4 dny. Takové drobné mě opravdu nezajímají. Kdybych to platil jednou za týden, asi bych to řešil, ale jednou za půl roku?

x12345678
22. listopadu • 11:21

No jasně, pořizovací cena auta pro člověka s mozkem je otázkou priority 2-3. Jenže v CZ se argumentuje tím, že značka B nabízí auto za lepší peníze než značka A a proto by si ho měli kunčafti kupovat.
Leč teorie je jedna věc a praxe jiná. Poptejte se laskavě na ceny servisních prohlídek ve značkových servisech například pro O3 a I30, zjistíte, že s Octavií se dle motoru zpravidla vejdete do 3-5tis, pokud se nedělají brzdy, u H je to dvojnásobek. Pak si porovnejte ceny běžných dílů: brzdových obložení, kotoučů, filtrů, což jsou díly, které stoprocentně bude nutno platit a k tomu i cenu práce....

LOL2000
24. listopadu • 20:37

Apropo, otec 1 garančka I30 /2012......2800.Tak tu "nelži".....

Pavel
26. listopadu • 11:00

1. garančka na i30, 2012, 3.024,-vč DPH, to je drahota... :-P

LOL
22. listopadu • 15:48

okamžik krátkého guglování:http://www.ksvgroup.cz/pdf/servis_cenik/i30.pdf... vidím cenu okolo 5 tácků. Kde je ta dvojnásobná cena?

LOL
21. listopadu • 16:01

není nad to argumentovat "průměrnými" cenami. :-D

LOL
20. listopadu • 22:19

myslíš prodejní cenu prorezlé O3? :-Dtu si koupí maximálně nějaký tuzér se šikmo posazenou baseballkou, co ji zbrousí do podoby modře/zeleně osvětlené jezdící žehličky.

><
20. listopadu • 11:01

Pežot vypadá jak naše čínská facelift oktávka.

legnaw
20. listopadu • 12:36

jo pan je estetB-]

lamal
20. listopadu • 10:46

Kde su prevadzkove udaje o mazde k porovnaniu ?Celkom nesuhlasim s jazdnymi vlastnostami P 308, mam odskusanu new 308 Allure 1,6 HDi 92 koni a s tym odskakovanim zadnej napravy to nie je tak ako pisete, v zakrute si pri vymole zadna naprava zaplava citelne do strany a aj pri jazde rovno zadna naprava ustreluje do stran pri trocha vacsich vymoloch aj pri jazde v meste... nie je to nic drasticke aspon v beznych rychlostiach na suchu, ale vyspelejsie zadne napravy to nerobia...musim vyzdvihnut odhlucnenie 308ky aj podvozok aj aerodynamiku a taktiez tlmenie nerovnosti aj hrubeho asfaltu a dier je ozaj na urovni, jazdi krasne makko, poddajne a plynulo, oproti minulej generacii velky skok vpred v kvalite jazdy

ACE
20. listopadu • 10:02

Snad kromě rozměrů jsem tu moc ke srovnání nenašel.

jogurt
20. listopadu • 20:47

No a čekal jsi ho vůbec? Předem bylo jisté, že PSA umí lépe využít obestavěný prostor a naopak Mazda zas umí udělat lepší auto. Víc na tom srovnávat není co.
Každopádně výraz zajišťovací brzda mě dostal. Ideální vozidlo pro policii, pachatele nejen zajistí, ale i zabrzdí.:-P

veto
23. listopadu • 20:43

V com lepsie? Mozno dizajnovo krajsie a lepsie benzinaky ale inac vidim pezot ako lepsie auto. Dvojite tesnenie u dveri? Mazda este zije v 90tich rokoch? Dnes uz je standart 3jite a yo uz ma take aj napr prva ceed, co oktavka 2 po fl.
A aj na 3jke sa dvere zatvaraju tazko ako u 6ky, porovnatelne s daciou?
Mazdy su dnes jednoznacne precenovane auta

ACE
21. listopadu • 11:52

Čekal jsem malinko větší odvahu autora.

mpolan
21. listopadu • 6:27

Sice tě to může dostávat, ale je to správný termín podle zákona... Ruční a parkovací a podobné brzdy jsou laické zjednodušeniny.

Tom
23. listopadu • 21:32

Podle zákona to nejsou automobily, ale motorova vozidla, ale vsadim majetek ze tomu tak nerikas :-D

Rodin
21. listopadu • 0:38

Pobavilo :-) Tak tak, tlacitko nejakyho elektronickyho bazmeku proste “rucni brzda“ neni.

Doporučujeme

Články odjinud