Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost

25 komentářů

Jarda
29. dubna • 11:26

Skvělý test, vystihnuto úplně vše.. včetně té krevety :-) Pár aut jsem řídil (jako produkční automobilového pořadu), ačkoliv se nepovažuju za super pilota, ale to, co umí z toho mála vykouzlit MX-5 (každá generace a motorizace) je pro mě dodnes neuvěřitelný.. ano, pokud neřídíte zrovna ty nejslinější verze, výkon občas chybí, ale stejně nakonec zjistíte, že se spíš kocháte krajinou a užíváte si tu bezprostřednost reakcí.. Toyobaru je určitě skvělé auto, jen dodnes nepochopím, proč oproti konceptu tak "zmrvili" design.. řídil jsem ho jen chvíli a neměl jsem možnost ani pořádně, ale zaplaťpánbůh za něj.. za každé z těchto aut..

Ales Beseda
28. dubna • 13:59

Pro mne jsou to sice lákavá, ale moc drahá auta. Ale třeba nová Ibiza Cupra, i když s předním náhonem a turbem, by mohla být alternativním řešením za cenu do 450 000,- Kč. Nebo se pletu? Co by mi poradili odborníci?

Enthusiastic.driver
29. dubna • 10:21

No, jak to říct... Většinou ten, kdo není úplně řidičské poleno a jednou zkusí sporťák klasické koncepce, tak už většinou začne hot hatche brát pouze jako charakternější způsob, jak se dopravit do práce. Samozřejmě sto lidí, sto chutí, ale za mě jsou to dva odlišné světy, přičemž klasická sportovní auta jsou mnohem intenzivnější a radostnější.

jc
28. dubna • 17:47

Sorry za pouze amatersky nazor, nejsem odbornik. Ale znam pomerne dobre treba Civica Type-R (osmou) a ten pocit z rychlyho hatche (a v tomhle pripade dokonce vic zamerenyho na ty zazitky) je uplne jiny nez z lehciho zadokolkoveho kupe/roadsteru s LSD. A vsichni ti elektronicti pomocnicci modernich hot a superhothatchu pres veskerou snahu mohou jen tezko konkurovat spravnemu (TM) rozdeleni ukolu mezi predni a zadni kola :-) I v clanku je zminene, jak zabavne je pridani plynu v zatacce. Pro mne jako predokolkare to byla a stale je tak trosku magie, kdyz auto najednou zataci - tak nejak samo, kontrolovane a bez prani se s prednimi koly.Cupra bude mozna fajn auto, ale tyhle dve auta provozuji trosku jiny sport :-)

Rk
28. dubna • 14:17

Ano, pletes.

Martin
28. dubna • 12:29

MX 5 má jedinou nevýhodu - že mi tu moji pořád ještě nevyrobili a pokaždé, když svítí sluničko, tak na to myslím :-/

Antiautomat
27. dubna • 11:51

Radostne citanie. A teraz si predstavte, ze to, co je dnes take nevidane a radostne (okamzite reakcie objemnejsich atmo motorov a prijemna mechanicka jednoduchost) boli este nedavno celkom bezne veci a nepotrebovali ste na to ani coupe ani roadster a ani kopec nezmyselnych /ako sa dnes ukazuje/ kvaziekohovadin.Super test, len tak dalej :)

bzzz
27. dubna • 11:25

Na tyhle krasavce nejspise nikdy nevydelam, ale pevna strecha je pro mne zasadni vyhoda. A tusim, ze vetsina kupujicich (pokud neresi strechu) se bude rozhodovat stejne podle sympatii k designu resp. znacce.

Zombot
27. dubna • 17:20

Pevná střecha není kdovíjaká výhra. V praxi je proti plátěné lepší jen v odhlučnění při vyšších rychlostech a jinak má jen samé nevýhody. Dříve jsem také preferoval pevnou střechu, ale co jsem si pořídil první auto s plátěnou střechou, tak už nic jiného nechci. Netvrdím, že to je bez výjimek pro každého, ale rozhodně plátěnou střechu vyzkoušejte a třeba Vás osloví :-) Navíc konkrétně nová MX5 má snad nejlepší řešení skládací střechy ze všech aut vůbec, a to nejsem fanoušek MX5 ani Mazdy obecně.

bzzz
28. dubna • 12:48

Fyzika, tuhost karoserie, bezpecnost... to jen na margo tech samych nevyhod... kazdopadne 100 lidi ~ 100 chuti...

Pete
27. dubna • 11:22

Aha. Stvorvalce a kazdy ich chvali. A ked chce dat Porsche do zakladu stvorvalec, zrazu ich 95% teoretikov kritizuje.

Nornik
27. dubna • 15:37

Taky bych mel trochu jina ocekavani u auta za nejakych 700-800 a necim, kde je zaklad za 1.5M ...

jc
28. dubna • 17:56

Verim tomu, ze nehlede na cenu tech aut bude pro spoustu lidi Toyobaru nebo i ta MX5 mnohem vhodnejsi auto. Ja osobne bych se radeji ucil na "priuskach" v Toyobaru v nizkych rychlostech nez na "salamech" ve vysokych rychlostech v Porsaku.

Enthusiastic.driver
27. dubna • 12:14

Už jen kvůli zvuku jich bude strašná škoda..

Antiautomat
27. dubna • 11:54

No, Porsche sa akosi automaticky viaze s istymi ocakavaniami. A stary dobry Porsche vzduchac s jeho tuberackym chrchlavym prejavom je ina liga. Myslene samozrejme len a len v dobrom, taky zvuk ma naozaj maloco a na prejazd tunelom sa dlho spomina. Ked ide taka masina okolo, stahujem okna :-)

Sir CHerokee
27. dubna • 11:39

Akorát, že to Porsche za ně chce 2x - 4x více. A za stejné peníze ještě před pár měsíce nabízel atmo 6válec :-P

lamal_SK
27. dubna • 11:19

super citanie, pobavilo... jeden detajl vykonova diera medzi 3000-4000ot u subaru nie je kvoli tomu ze ide na MPI a potom prepne na GDI, motory s MPI nevedeli tahat? Vedeli, je to dane charakteristikou plnenia motora tj vacky sanie timing v tych otackach je proste neucinny v plneni valcov a nie je to jediny japonsky motor co tak jazdi :-)

Emil
27. dubna • 9:00

Kdo by se chtel vic seznamit s BRZ/GT86, tak je muze videt 6.8.2016 v Sosnovy, urcite Vas v tom nekdo sveze. Nenechte se zmast tim, ze to ma papirove malo koni.

Emil
27. dubna • 9:00

enjoy86.eu, gt86.cz

Enthusiastic.driver
27. dubna • 8:30

Takže nerozhodný duel? MX-5 ND se mi pořád nedostala do spárů, ale 20.května to snad napravím. MX-5 má jednoznačnou výhodu v absenci střechy (pro někoho nevýhoda) a větší interakci s okolím. BRZ má více "track ready" podvozek. Škoda motoru u Subaru - ani 40 koní navrch (ve skutečnosti spíše jen 20) nestačí k tomu, aby se dynamicky vyrovnalo MX-5.Zatím mi to vychází, že BRZ bude víc pro jezdce a MX-5 víc pro požitkáře a hračičky. I když také Miata půjde lehce doladit do "track" nastavení. Snesl bych obojí :-) Akorát se trochu bojím, že po příchodu Miaty už se Toyobaru nebude prodávat vůbec :-/

bzzz
27. dubna • 6:16

Pridavam se k pochvale a ocenuji vyber (profilu) trasy.

Jirgi
26. dubna • 20:34

Skvělý test, přesně díky takovým jste pro mě v TOP3 CZ motoristických webů. Díky. Jeli jste Boží Dar - Měděnec - Klášterec?
:-D

Josef
26. dubna • 18:55

Hezký zábavný článek o hezkých zábavných autech. Díky.

ACE
26. dubna • 18:29

Parádní srovnání.

jc
28. dubna • 18:21

Souhlas, dobre vystihnuty. I pro mne je MX5 vic hracka a BRZ vic seriozni auto. Kdybych hledal vikendovku, tak bych asi vahal. Ale jako daily car je BRZ jasna volba, protoze na vozeni mlady do skolky v roadsteru jsem maly bohem :-)

Doporučujeme

Články odjinud