Kapitoly článku:
A vystupujeme
Je evidentní, že vozy jihokorejských značek dnes již neútočí pouze příznivou cenou, ale také slušnou výbavou, promyšleným rozmístěním ovládacích prvků, moderní technikou a kvalitními jízdními vlastnostmi, nemluvě o poskytovaných zárukách. Na testovaných vozech Hyundai i30 a Kia Cee'd však zároveň vidíme, že cenový odstup od tradičních evropských konkurentů se postupně snižuje.
Vozy Hyundai i30 a Kia Cee'd v daných specifikacích zároveň ukazují, že se mění i jejich pověst a místo na trhu, s horentními propady předchůdců na trhu s ojetými auty již zřejmě v budoucnu počítat nemůžeme. Oba tyto kombíky, na rozdíl od jejich předchůdců, jsou v základních ohledech včetně celkového pojetí obestavěného provozu a mechanických skupin takřka identické.
Technika je stejná, jde jen o preference a vkus zákazníka
Při pohledu do technických údajů je Kia Cee'd SW v dané konfiguraci o několik mm delší a o pár kg těžší než Hyundai i30 kombi a Hyundai je snad i díky tomu nepatrně hospodárnější (v kombinaci jen o 0,1 l/100 km). Na začátku testu měly Hyundai najeto zhruba 7 500 km a Kia necelých 5 000 km. Co se naměřených hodnot týče (viz příslušná kapitola tohoto testu), Hyundai byl nepatrně tišší a dynamičtější jak na zrychlení, tak na pružnosti, ovšem šlo o odchylky v řádu jednotek db, resp. desetin s.
Také měření spotřeby paliva dopadlo v mírný prospěch vozu Hyundai, přičemž jsme na každém z vozů najeli zhruba 1 200 km. Na dálnici jsme u Hyundaie při ustálené rychlosti 130 km/h naměřili průměr 7,3 l/100 km, ve městě 8,0 l/100 km a mimo město pak 5,8 l/100 km. Při takřka shodných podmínkách Kia vykazovala o 0,1 až 0,2 l/100 km vyšší spotřebu, ovšem i v tomto ohledu se domníváme, že šlo spíše o důsledek instalace širších pneumatik než čehokoli jiného.
Technické údaje: Hyundai i30 kombi
Rok • stupeň výbavy
2012 • Trikolor
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 591 cm3
Vrtání • zdvih
77,0 mm • 85,4 mm
Nejvyšší výkon
99 kW (135 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 300 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
164,3 Nm při 4 850 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
10,2 s
Nejvyšší rychlost
192 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 6 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
528 l • 1 642 l
Objem palivové nádrže
53 l
Hmotnost: provozní • celková
1 298 kg • 1 820 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
8,1 • 5,1 • 6,2 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 555 mm • 1 563 mm
Rozměr pneumatik
205/55 R16
Rozměry: délka × šířka × výška
4 485 × 1 780 × 1 500 mm
Technické údaje: Kia Cee'd SW
Rok • stupeň výbavy
2012 • Exclusive
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 591 cm3
Vrtání • zdvih
77,0 mm • 85,4 mm
Nejvyšší výkon
99 kW (135 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 300 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
164 Nm při 4 850 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
10,2 s
Nejvyšší rychlost
192 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 6 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
528 l • 1 642 l
Objem palivové nádrže
53 l
Hmotnost: provozní • celková
1 316 kg • 1 820 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
7,4 • 4,9 • 5,9 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 555 mm • 1 563 mm
Rozměr pneumatik
225/45 R17
Rozměry: délka × šířka × výška
4 505 × 1 780 × 1 480 mm
Stupeň/rychlost | 50 km/h | 90 km/h | 130 km/h |
1 | – | – | – |
2 | 3 300 ot./min. | – | – |
3 | 2 400 ot./min. | 4 200 ot./min. | – |
4 | 1 800 ot./min. | 3 200 ot./min. | 4 600 ot./min. |
5 | 1 400 ot./min. | 2 600 ot./min. | 3 800 ot./min. |
6 | – | 2 200 ot./min. | 3 250 ot./min. |
Orient. měření hlučnosti Kia/Hyundai |
Volnoběh | 35 db | 36 db |
50 km/h (4. st.) | 56 db | 55 db |
130 km/h (5. st.) | 67 db | 64 db |
| | |
Zrychlení 0 - 100 km/h | Kia | Hyundai |
1 | 11,35 s | 11,12 s |
2 | 10,73 s | 10,62 s |
3 | 10,85 s | 10,48 s |
Průměr | 10,977 s | 10,740 s |
| | |
60 – 100 km/h | Kia | Hyundai |
3. stupeň | 7,24 s | 7,14 s |
4. stupeň | 10,01 s | 10,11 s |
80 – 120 km/h | Kia | Hyundai |
4. stupeň | 11,35 s | 9,75 s |
5. stupeň | 15,33 s | 14,24 s |