181
Fotogalerie

Srovnávací test: Hyundai i30 Kombi vs. Kia Cee'd SW - souboj ČR-SR 2/2

Kapitoly článku:


Za volantem

Obkladové materiály horní části palubní desky a dveřních obkladů se u Hyundaie a Kie liší, ale je těžko říci, které z nich jsou kvalitnější. Jsou na omak příjemné a zkrátka jiné, takže jejich hodnocení je věcí vkusu každého zákazníka, ovšem svojí kvalitou rozhodně nezklamou a v dané třídě patří jistě k tomu lepšímu. Dveřní obklady v oblasti loktů jsou ve všech případech měkce čalouněny, což oceníte zvláště při delších cestách.

P1130145.JPGP1130143.JPGP1130146.JPG
P1130195.JPGP1130196.JPGP1130199.JPG
Pojetí palubních desek je rozdílné (nahoře opět Hyundai, níže Kia)

Většina ovladačů je u obou vozů buď zcela shodná (např. páčky pod volantem), nebo podobná logikou svého ovládání (tlačítka na volantu). Jasný je rozdíl mezi tvarováním palubních desek. Zatímco Hyundai sází na symetrické, komfortně pojaté řešení s matově stříbřitými obklady středové konzole, dveří, volantu a dalších drobností, Kia se snaží budit dojem jakési přímočarosti a přehlednosti.

P1130200.JPGP1130208.JPGP1130202.JPG
Rozmístění ovladačů se liší pouze v detailech

Okolí přístrojového štítu i středová konzole jsou u slovenského závodníka natočeny k řidiči, ovšem všudypřítomné leskle černé dekory nebude snadné udržovat v čistotě. Drobné odlišnosti pak najdete také ve spodní části středové konzole s dvojicí držáků na nápoje podél páky ruční brzdy a objemné schránky pro drobnosti před řadicí pákou, která ale na rozdíl od řady jiných moderních automobilů ani v jednom případě nikterak neomezuje kolena vpředu sedících pasažérů.

P1130148.JPGP1130149.JPGP1130155.JPGP1130161.JPG
P1130206.JPGP1130207.JPGP1130218.JPGP1130212.JPG
Logika ovládacích prvků je podobná, jejich provedení však individuální

Volanty mají přiměřený průměr a dostatečně tlusté, kůží čalouněné věnce, které snadno padnou do rukou a neruší výhled na přístrojové štíty. Hyundai má na pravé příčce volantu tempomat a přepínání účinku posilovače řízení a palubního počítače, vlevo pak regulaci audiosoustavy a hands-free sady. Na rozdíl od výhradně tlačítkového ovládání Hyundaie najdeme na volantu Kie kombinaci tlačítek a dvousměrných páček.

Přepínač účinku posilovače řízení je u Kie poněkud výše a na jeho místě níže najdeme o jedno tlačítko přepínání palubního počítače více, které citelně usnadňuje listování funkcemi a celým menu.

Přístrojový štít a ovladače

Bělo-modře laděnému štítu před volantem Hyundaie dominují snadno čitelné stupnice otáčkoměru (vlevo) a tachometru, ale opravdovou parádu se snaží dělat uprostřed umístěný multifunkční displej s vysokým rozlišením. Nabízí celou řadu atraktivních animací a grafických symbolů, na což dnes zákazníci slyší.

P1130151.JPGP1130152.JPGP1130153.JPG
P1130204.JPGP1130205.JPGP1130226.JPG
Nabídka odkládacích míst a tvarování středové konzole jsou opět velmi podobné

Ve spodní části najdeme stupnice teploměru chladicí kapaliny palivoměru, v horní části se pak ukazují údaje palubního počítače. Česky neumí, ale vyniká pestrostí, jež ale občas naráží na konfrontaci s čitelností a funkčností. Například vějířovitý ukazatel okamžité spotřeby i při vyrovnané jízdě na tempomat kolísá v rozmezí i pěti dílků.

P1130167.JPGP1130168.JPGP1130169.JPG
Hyundai se pokouší oslovit kvalitním displejem uprostřed přístrojového šítu a dotykovým monitorem na středové konzoli

Oproti Hyundai působí červeno-bíle podsvícený přístrojový štít u Kie poněkud jednodušším, možná až zastaralým dojmem, ale v rámci srovnávacího testu jsme si jej oblíbili. Středu vládne rozměrný tachometr s monochromatickým displejem palubního počítače doplněný vlevo otáčkoměrem a vpravo až zbytečně velkým palivoměrem, který by mohl uvolnit část svého prostoru teploměru chladicí kapaliny (ten si můžete alespoň „naklikat“ v menu palubního počítače).

P1130224.JPGP1130225.JPGP1130284.JPG
Štít Kie vyniká primitivnějším vzezřením, ale větší přehledností

Skutečně úctyhodný dojem budil rozměrný barevný dotykový displej na středové konzole Hyundaie, který na rozdíl od palubního počítače mluví česky a nabízí velmi přehledné ovládání (na zobrazovaná tlačítka je ale třeba působit snad až příliš velkou silou). Zaručuje dostatečný kontrast, rychlé odezvy a kvalitní zobrazování. Ani k ovládání navigace jsme výhrady neměli.

P1130162.JPGP1130168.JPGP1130169.JPG
P1130214.JPGP1130215.JPGP1130219.JPG
Ovládání rádia ani klimatizace z žádných vozů potíže nepřinášelo, přesto nám řešení ve voze Kia přišlo přehlednější a snadněji přístupné

Tlačítka určená u Hyundaie k ovládání dvouzónové klimatizace, opatřené zvláštním displejem, jsou rozměrná a přehledně rozmístěná a celek působí opravdu komfortním dojmem. U Kie se na středové konzole s chutí spokojíte s jednodušeji působící, ale v důsledku přehlednější a snadněji ovladatelnou sestavou tlačítek, otočných přepínačů a monochromatického displeje rádia.

P1130170.JPGP1130171.JPGP1130154.JPGP1130211.JPGP1130210.JPGP1130227.JPG
Obě auta jsou prakticky o tom samém, jde jen o vkus zákazníka

Automaticky řízené klimatizační jednotky obou vozů nabízejí dvoustupňovou intenzitu vyrovnávání teploty, přičemž i režim „soft“ je schopen připravit a udržovat tepelnou pohodu v interiéru bez zbytečně vysokých a posádku obtěžujících otáček ventilátoru. Vyhřívání předních sedadel je v Hyundai s dvoustupňovou a v Kii s třístupňovou regulací. Vyhřívání volantu u Cee'du nabíhá během několika sekund a v chladném počasí je velmi příjemné.

Kia Ceed

Kia Ceed způsobila při svém příchodu pořádné pozdvižení sedmiletou zárukou, která nadále přetrvává. První generace se stala Autem roku 2008 v České republice, když o jediný bod porazila Ford Mondeo, a dokonce prošla tvrdou školou britského televizního Top Gearu coby auto za rozumnou cenu.

Třetí generace přichází v roce 2018 dokonce ve čtyřech karosářských verzích, zaujal především crossover Kia XCeed.

Ceny a výbava • Test Kia Ceed 1.4 T-GDI  Kia XCeed • Test Kia XCeed • Plug-in hybridy

Doporučujeme

Články odjinud