Srovnávací test: Hyundai i30 Kombi vs. Kia Cee'd SW - souboj ČR-SR 2/2

Máte před sebou druhou část a zároveň i dokončení našeho srovnávacího testu kombíků Hyundai i30 a Kia Cee'd, který jsme zahájili minulý týden.
Seznam kapitol
  1. Navazujeme, Na palubu
  2. Za volantem, Přístrojový štít a ovladače
  3. Motor, Na silnici, Podvozek s hvězdičkou
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie

Navazujeme

Oba tyto modely patří k nejmodernějším jihokorejským automobilům, které v Evropě útočí ve frekventovaném segmentu nižší střední třídy. Jde o vozy navržené vesměs v Evropě a určené především právě evropským zákazníkům, k nimž nemají ani dalekou cestu. Hyundai se totiž vyrábí v českých Nošovicích a Kia pak poblíž slovenské Žiliny, přičemž na rozdíl od předchozích generací řad i30 a Cee'd jde prakticky o identické konstrukce, jež se liší především designem. K tomuto srovnávacímu testu se nám podařilo získat vozy Hyundai i30 kombi a Kia Cee'd SW v takřka identické výbavě.

Testy | Design | Srovnávací testy | Kombi | Hyundai | Premiéry | Kia | Palivo | Hyundai i30 | Kia Ceed

Srovnávací test: Hyundai i30 Kombi vs. Kia Cee'd SW - souboj ČR-SR 1/2

Kromě karoserie typu kombi sdílejí také nejvýkonnější zážehový motor 1,6 GDI/99 kW a bezmála nejvyšší výbavu. Hyundai i30 kombi začíná ve zkoušené verzi Trikolor na částce 370 990 Kč, ale sada příplatkové výbavy jeho cenu posunula až na 468 990 Kč. Kia Cee'd SW 1,6 GDI Exclusive stojí v základu 434 980 Kč, ale i tento námi zkoušený vůz byl dovybaven o celou řadu příplatkových prvků, čímž cena vozu Kia Cee'd SW narostla až na 491 980 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tohoto duelu se zúčastnily vozy Hyundai i30 kombi (nahoře) a Kia Cee'd SW (dole) se stejnými motory a podobnou výbavou (pořadí v řazení snímků zůstane zachováno)

V prvním díle jsme se podrobně soustředili na historii a tržní ukotvení těchto modelů, specifika obou zkoušených vozů a doplňkovou výbavu a zavazadlové prostory (včetně jejich vnitřních rozměrů). V něm najdete také odkazy na aktuální ceníky a katalogy a řadu dalších zajímavostí. V dokončení tohoto srovnávacího testu se přesuneme do prostoru pro posádku, všimneme si pracoviště řidiče, jízdních vlastností a naměřených hodnot.

Na palubu

Boční dveře mají nepatrně odlišné tvarování (totéž platí také o jejich vnitřních obkladech), ale nabízejí stejně pohodlný přístup do interiéru, a to jak díky svým rozměrům, tak i úhlu otevření s adekvátně nastavenou aretací v otevřené poloze. Hyundai má ve dveřní loketní opěrce u řidiče tlačítka jednodotykového ovládání všech oken a zrcátek, u Kie je ovládání zrcátek na palubní desce vlevo od přístrojového štítu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tvarování dveřních obkladů se liší, úhel a rozměr dveří nikoli

Také tvarování sedadel je u obou aut velmi podobné a liší se hlavně čalounickými materiály. Kia je má pestřejší a v testovaném provedení vynikala stavitelnou tuhostí bederní opěry v obou předních opěradlech, navíc s elektrickou regulací. Přední sedadla mají dostatečně dlouhé a tuhé sedáky i opěráky, jež představují velmi zdařilý kompromis mezi pohodlím a spolehlivou oporou pro cesty na delší vzdálenosti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přední opěráky u Kie (dole) těží z předností elektricky stavitelné bederní opěrky

Zadní sedadla s prostorově hospodárnými výsuvnými hlavovými opěrkami a výklopnou středovou loketní opěrou zrovna anatomicky tvarovaná nejsou, ale v přijatelném pohodlí se na ně usadí i trojice dospělých pasažérů průměrného vzrůstu. Tísnit se nebudou ani s koleny, ani s hlavami, k duhu jim navíc přijde prakticky plochá podlaha bez středového tunelu.

Ani tvarování zadních sedadel se prakticky neliší
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai vzadu předních opěradel nabízí síťové přihrádky a plastové obklady
Následující kapitola
Hyundai ix55 2.959
Rok výroby: 2009
Stav: 119 664 km
Cena: 295 000 Kč
Hyundai ix20 1.396
Rok výroby: 2014
Stav: 39 750 km
Cena: 189 000 Kč
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2013
Stav: 134 135 km
Cena: 175 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků