Srovnávací test: Hyundai i30 Kombi vs. Kia Cee'd SW - souboj ČR-SR 1/2

Bude to takřka bratrovražedný souboj. Utkají se v něm matadoři z českých a slovenských továren jihokorejského koncernu Hyundai Motor Group. Půjde o kombíky Hyundai i30 a Kia Cee'd. Ale žádné drama nečekejte: jsou to skutečně takřka stejná auta…
Seznam kapitol
  1. Míří vysoko, Nabídka verzí, Zkoušené vozy
  2. Doplňková výbava, Na první pohled
  3. Zavazadlový prostor, Pokračování příště, Fotogalerie

Míří vysoko

Bude to možná znít jako klišé, ale kde ostatní automobilky udělají krok vpřed, Hyundai a Kia udělají kroky tři. Jejich nejnovější modely u nás již rozhodně nejsou jedinou volbou pro méně majetné motoristy, kteří ve jménu nízké ceny skousnou jakýkoli kompromis, jak tomu bylo donedávna. Naopak: majitel nového vozu Hyundai nebo Kia již neodchází z parkoviště se sklopeným zrakem, ale hlavou vztyčenou a nikoli neopodstatněným pocitem chytrosti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai i30 Kombi

Ačkoli již nejsou jihokorejské vozy tak výrazně levnější než řekněme renomovaná evropská konkurence, poměr cena – užitná hodnota u nich zůstává na vysoké úrovni. Navíc i skutečné kvalitativní srovnání s produkty tradičních výrobců pomalu naznačuje, že by se měli evropští mocipání nad sebou zamyslet, dokud je čas. Hyundaie a Kie už zkrátka nejsou o moc horší než konkurence, navíc většina zákazníků neocení na voze nižší střední třídy ani tak precizní jízdní vlastnosti jako spíše cenu.

Testy | Design | Kia | Hyundai | Premiéry | Srovnávací testy | Kombi | Palivo | Hyundai i30 | Kia Ceed

Srovnávací test: Hyundai i30 Kombi vs. Kia Cee'd SW - souboj ČR-SR 2/2

Na letošním autosalonu v Ženevě slavily své výstavní premiéry kombíky Hyundai i30 kombi a Kia Cee'd SW zapadající přesně do intencí segmentu nižší střední třídy. Aby bylo jasno už na začátku: tyto vozy jsou po konstrukční stránce prakticky identické, a to včetně pohonných jednotek, ale liší se hlavně celkovým zaměřením a sestavou výbavových stupňů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia Cee'd SW

Abychom se mohli dostatečně podrobně věnovat oběma vozům, aniž by vás to v půlce přestalo bavit, rozdělili jsme tento srovnávací test do dvou částí, přičemž na tu závěrečnou se můžete těšit příští pátek. V následujících kapitolách se budeme soustředit na nabídku jednotlivých verzí, specifikace zkoušených vozů, rozdíly v designu a zavazadlový prostor, který bude zřejmě pro většinu zákazníků v daném segmentu důležitý.

Testy | Srovnávací testy | Kombi

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Nabídka verzí

Pro vozy Hyundai i30 kombi a Kia Cee'd SW jsou k dispozici stejné čtyřválcové motory ve stejných výkonových verzích, jedinou výjimkou je zážehový agregát 1,6i CVVT s výkonem 120 koní (88 kW), který je vyhrazen pouze vozu Hyundai. Základem pro modely Hyundai i30 kombi a Kia Cee'd SW je čtyřválec 1,4i CVVT s výkonem 100 koní (73 kW), alternativou pro příznivce zážehových motorů je pak přímovstřikový, atmosféricky plněný motor 1,6 GDI o výkonu 135 koní (99 kW).

Vznětové motory CRDi jsou dva. Ten základní dává z objemu 1,4 l výkon 90 koní (66 kW), ten větší je při objemu 1,6 l je k mání s výkonem 110, nebo 128 koní (81, resp. 94 kW). Převodovky jsou ve všech případech standardně šestistupňové, manuálně řazené, pro silnější motory lze připlácet za šestistupňové automaty.

U Hyundaie jsou výbavové stupně pouze dva (Entry a Trikolor), přičemž systém doplňkové výbavy je přehlednější a důraz je tam kladen na celkem rozumě sestavené a vesměs velmi rozsáhlé pakety. Kia má výbavové stupně tři (Active, Comfort a Exclusive), orientace v seznamu příplatkové výbavy je sice poněkud obtížnější, ale zákazník je schopen díky většímu počtu menších paketů a samostatných prvků přesněji navolit optimální konfiguraci. 

Kia táhne na sedmiletou záruku, u Hyundaie mají sice „jen“ 5 let, ale v případě nákupu na splátky přidávají tzv. pojištění proti krizi, tedy možnost za jistých okolností v případě ztráty zaměstnání vrátit vůz za jeho plnou cenu.

Zkoušené vozy

K tomuto srovnávacímu testu se nám podařilo získat vozy Hyundai i30 kombi a Kia Cee'd SW v takřka identické výbavě. Kromě karoserie typu kombi sdílejí také nejvýkonnější zážehový motor 1,6 GDI/99 kW a bezmála nejvyšší výbavu. Ale konkrétněji. Hyundai i30 Trikolor s výchozí cenou 370 990 Kč na snímcích disponuje navíc metalízou (+ 13 000 Kč), vestavěnou navigací (+ 25 000 Kč) a rozsáhlým paketem Style (+ 60 000 Kč). Podtrženo sečteno: 468 990 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai i30 kombi a Kia Cee'd SW

Tento paket zahrnuje především litá kola, Bluetooth, chromované lišty kolem masky a oken a chromovaná madla dveří, bezklíčkové odemykání i startování, dešťový senzor, přístrojový štít Supervision s displejem TFT, kolenní airbag před řidičem, polokožené čalounění, automatickou dvouzónovou klimatizaci nebo posuvnou hliníkovou příčku v zavazadlovém prostoru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai i30 kombi a Kia Cee'd SW

Kia Cee'd SW 1,6 GDI Exclusive stojí v základu 434 980 Kč, ale námi zkoušený vůz byl dovybaven o metalízu (+ 14 000 Kč), litá kola (+ 8 000 Kč), zatmavená zadní okna (+ 5 000 Kč), bezklíčkové odemykání a startování Smart Key (+ 10 000 Kč), zimní paket Winter zahrnující vyhřívaný volant, sedadla a Bluetooth (+ 10 000 Kč), paket Dekor s hliníkovými pedály (+ 2 000 Kč) a paket Seat 1 s elektricky stavitelnými bederními opěrami v předních opěradlech (+ 5 000 Kč).

Následující kapitola
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2008
Stav: 73 355 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků