„Šrotovné“ spouští i Velká Británie, příspěvek bude činit až 2 000 liber

Socialistické opatření, subvencující vybraná, převážně půrmyslová odvětví, nazývané velkoryse jako „státní příspěvek na likvidaci starého vozu”, spustí v nejbližších dnech i Velká Británie. O zavedení „šrotovného“ oficiálně informoval britský ministr financí Alistair Darling. Systém je přitom velmi podobný tomu, který donedávna fungoval na Slovensku, v Německu nebo v Portugalsku.

Zájemce o nový vůz, který se rozhodne zlikvidovat své minimálně deset let staré auto, má nárok na slevu v hodnotě 2 000 liber (58 800 Kč), přičemž polovinu z této sumy zaplatí vláda a druhou polovinu prodejce, jenž prostředky na tyto slevy může dostat od samotného výrobce.

Zajímavostí přitom je, že pravidla nakonec nejsou tak přísná, jak se předpokládalo. Ještě před schválením bylo totiž navrženo, aby se sleva vztahovala pouze na úsporné vozy s nízkou spotřebou, nebo pouze na konkrétní typ vozidel. Samotná vláda, která na účely „šrotovného“ vyčlenila zhruba 300 milionů liber ze státního rozpočtu, totiž ještě předčasem tvrdila, že nová řada opatření bude primárně zaměřena na snižování emisí, avšak původní úmysl se minul účinkem a šrotovné se bude vztahovat na všechny vozy.
Účinek však jistě zaregistrují zejména prodejci a to v podobě zvýšené poptávky po nových vozech. Ve všech ostatních zemích EU se tyto opatření setkaly s úspěchem a výrazně se promítly na prodejních statistikách. Alespoň dočasně...
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků