Srážky se zvěří: na D1 vede kraj Vysočina

7 komentářů

pakolar
10. března • 10:25

I mě uniká souvislost - co vlastně chtěl autor říci? Je snad zaplacen pojišťovnou? Jsou střety se zvěří jen fingované případy pojistných událostí? Mě vlezl před auto na zcela neoznačeném místě divočák, ukázalo se, že z potichu pěstovaného "chovu" v močůvkové bažině hned vedle silnice ve volné přírodě. Moje škoda činila 110 tis.Kč a mě osobně stála 10% spoluúčasti. Kance předala PČR sama zástupci místního honebního společenstva, jinak majiteli kančí nedostatečně oplocené obory 1km vzdálené, odkud se kanci běžně toulají po kraji, který s ním ihned ujel. Na straně kance a myslivců je ale zákon do té míry, že on (kanec) se prý nikde nepojistil a tak on ani nikdo jiný (kupř.myslivci, kteří vykonávají v místě právo myslivosti) není odpovědný za škody, které způsobí na silnici. Usmrcený je ale majetkem místního honebního společenstva. Výsledkem je, že starosta obce, honební starosta, referent obce s rozšířenou působností přes myslivost a konečně i šéf policie jedna bytost jsou a v nejhorším se dohadují jen na tom, zda je lepší kanec se zelím, neb na šípkové omáčce ... Projíždějící řidič "jejich" teritoriem je jen potencionální škůdce a vetřelec ... Nechce pan redaktor AUTOREVUE laskavě raději napsat o tomto a podobných případech? Rád mu poskytnu detaily o zjevném klientelismu a semknutosti některých lobby ... a navrhnu novou dopravní značku - "Řidiči, vyhni se místní mafii".

Fantomas
10. března • 11:19

Možná by měli divočáci povinně nosit výstražné vesty.

Fantomas
9. března • 11:21

"Dopravní nehody, které zavinila zvěř".
Tahle formulace není dobrá. Zavinění je projev vůle, vědomí, nebo nedbalosti.
Zvěř logicky nemůže nic zavinit, protože neví, že tam nemá chodit a nechápe proč by si ve svém teritoriu neměla chodit kamkoliv podle potřeby a nezná naše pravidla a naše zákony. Spíš se dá říct, že tohle zavinili lidé, kteří lehkomyslně postavili silnice a dálnice skrz zvířecí stezky a životní prostory a neudělali nic proto, aby k takovým setkáním nemohlo docházet. Navíc to lidé dělají stále dál.

P. Kočí
9. března • 19:45

Kdoví, kolik bylo nehod se zvěří, dokud se jezdilo po těch cestách na koních nebo se zvířecími potahy? ;-)

Fantomas
9. března • 21:01

Asi mi uniká souvislost...

P. Kočí
10. března • 16:59

"...že tohle zavinili lidé, kteří lehkomyslně postavili silnice a dálnice skrz zvířecí stezky a životní prostory a neudělali nic proto, aby k takovým setkáním nemohlo docházet".
Ty cesty nebyly postaveny jen tak lehkomyslně. Většina z nich existovala mnohem dříve, než byl provoz takový, že by střet se zvěří mohl způsobit větší škody. Když se pak provoz změnil a kvalita cest se změnila, zbylo ještě tolik zvěře, aby se všude vyplatilo budovat něco, co by úplně zabránilo setkáním se zvěří?
Proto by byla zajímavá statistika, v jakém poměru jsou nehody se zvěří k ostatním nehodám způsobeným něčím jiným (např. nepozorností).

Fantomas
10. března • 17:34

Už rozumím. Pokud se nevyplatí budovat zábrany, tak se se zvířaty a možností střetu s nimi prostě musí počítat. Podobně jako se musí počítat například se sněhem v zimě.

Doporučujeme

Články odjinud