Spyker vstává z mrtvých. Spojil se s výrobcem elektrických letadel

Spykeru se podařilo oddlužit a spojit se společností Volta Volaré. Nizozemská automobilka chce využít know-how americké firmy na poli elektrických pohonů.

Automobilka Spyker, která zkoušela štěstí i ve Formuli 1 a dokonce koupila skomírající Saab, se sama ocitla na pokraji krachu. Na konci roku 2014 byla nucena vyhlásit bankrot a vypadalo to s ní špatně. Ovšem nyní úspěšně dokončila restrukturalizaci.

Spykeru se podařilo oddlužit a spojit s americkou společností Volta Volaré, která sídlí v Portlandu a zabývá se výrobou a vývojem elektrických letadel a ultralightů. Spyker se tak vlastně vrací ke kořenům, neboť na počátku dvacátého století Spyker stavěl letadla.

Život řidiče | Elektromobily | Byznys

Norsko je ráj elektrických aut. Každý třetí prodaný vůz tam jezdí na elektřinu

Nizozemská automobilka chce využít know-how americké společnosti na poli elektrických pohonů a také technologii k výrobě a zpracování lehkých materiálů. Spyker zase dodá vlastní zkušenosti s konstrukcí a vývojem automobilů. Konkrétní termíny, kdy se objeví první elektrické auto, ale značka Spyker neuvádí.

Spyker během své šestnáctileté historie vyrobil a prodal 250 osobních aut. Nyní chce vyrábět pouze elektrické sportovní vozy. Spyker má ovšem rozdělaný projekt šestiválcového kupé B6 Venator, který představil už v roce 2013 v Ženevě. Není ale jisté, že se k projektu vrátí.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků