Spyker C8 Aileron: sériová podoba stíhače

Po evropských silnicích se konečně prohání definitivní verze „létajícího Holanďana“. Pojďme se podívat nejen na jeho nové snímky.

Koncepční studie jsou z hlediska náhledů do budoucnosti hezkou věcí, ale i přes jejich jistou „velkohubost“ je bereme s rezervou. Dobře víme, že než se daný model, pokud vůbec, dostane do sériové výroby, jeho vzhled a parametry dojdou ještě řady změn.

Není to však pravidlem, což potvrzuje nizozemský Spyker. Své předprodukční vozy řady C8 Aileron prezentoval vloni v březnu v Ženevě (podrobněji na tomto místě), ale také na soutěži elegance v Pebble Beach, nyní však přišel se sadou snímků skutečně sériového provedení, jež pilně ladí na evropských silnicích. K našemu potěšení zjišťujeme, že mnoho se toho od výstavních exponátů nezměnilo. I přes finanční potíže, s nimiž se Spyker v posledních dvou letech potýká, by měla výroba Aileronu neběhnout příští květen. Cena by měla startovat těsně pod hranicí 190 000 Euro, což je takřka o 40 000 více, než kolik bude tou dobou stát Mercedes-Benz SLS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V souladu s požadavky na zlepšení aerodynamiky u Spykeru provedli několk dílčích změn. Klenba střechy tak byla poněkud prodloužena směrem vzad a z masky chaldiče zmizely „žraločí“ prvky, což do značné míry profilu vozu prospělo. Centrální otvor pro přívod vzduchu k chladičům byl mírně zvětšen, přepracování se dočkal i zadní difuzor. Pod ním se objevil dodatečný spoiler, jenž dále přispívá k zvýšení přítlaku zadní nápravy. V designu sériového provedení modelu C8 Aileron se zračí aviatická historie značky Spyker, ovšem poprvé se soustředí nikoli na vrtule, ale na proudové motory, což pozorujeme zejména na vstupech chladicího vzduchu před zadními koly a na střeše.

V porovnání s předchozími modely C8 Laviolette a C8 Spyder se rozvor prodloužil o plných 150 mm, o podobnou dávku nabyl i rozchod kol na obou nápravách. Pohotovostní hmotnost nakonec činí přijatelných 1 425 kg. Pod zadní kapotou se nachází vidlicový osmiválec Audi s objemem 4,2 l naladěný na výkon 400 koní (298 kW) a točivý moment 480 Nm. K zadním kolům je výkon přenášen přes šestistupňovou převodovku s manuálním (Getrag), nebo automatickým (ZF) řazením. „Automat“ se ve Spykeru objevuje vůbec poprvé, ale vozu nezabrání v dosažení stokilometrové rychlosti za 4,2 s, ani pokoření hranice 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Aileron dostal zcela nově vyvinuté závěsy všech kol, které jsou z větší části vyrobeny z hliníkových slitin. O spolehlivé zpomalení se starají mohutné brzdy AP Racing s černými třmeny a logem Spykeru, jež prosvítají skrze devatenáctipalcové ráfky Aeroblade. Na přání se budou dodávat keramické kotouče. Interiér hýčká posádku všemožným luxusem od audiosoustavy Kharma přes navigaci až po obvyklé systémy Bletooth či MP3. Čalounění prostoru pro posádku je kombinací kvalitní kůže a hliníkových obkladů.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků