Korejská automobilka Hyundai si nenechá ujít letošní čtyřiadvacetihodinovku na Nürburgringu. Vedle modelů, které vycházejí ze sériových verzí aut, se závodu zúčastní také s vývojovým prototypem chystané sportovní verze N.
Půjde o Hyundai i30 2.0 Turbo, který dostal do vínku zbrusu nový dvoulitr s výkonem 191 kW (260 koní), přepracovanou převodovku, jiné tlumiče a kola, rychlejší řízení a v neposlední řadě také rozšířenou karoserii. Automobilka tvrdí, že nových dílů je přibližně 40 %.
Hyundai si i vzhledem ke svému opulentnímu vývojovému centru hned vedle Nürburgringu zakládá na tom, že se její sportovní modely budou v Zeleném pekle cítit jako doma. Každý by zde měl najet 480 kol, což v součtu dělá přibližně 10 tisíc kilometrů. V každodenním provozu by to však mělo odpovídat přibližně 150 tisícům kilometrů, které jsou testovací jezdci schopni nasimulovat během několika málo týdnů.
Slavná čtyřiadvacetihodinovka začíná už tuto sobotu, takže budeme mít příležitost vidět, jak dobře svůj sportovní model Hyundai vyladil. Za volant vývojového prototypu se usadí Bruno Beulen, Michael Bohrer, Alexander Köppen a Rory Pentinnen.