Sportovní GT značky Kia s pohonem zadních kol dorazí do roku 2020

Do pěti let by měla dorazit produkční verze slibovaného dostupného sporťáku s pohonem zadních kol automobilky Kia. Inspiraci hledejme v konceptech, například v modelu Stinger GT4, ale Kia použije moderní designový jazyk, aby bylo na první pohled poznat, že je to Kia.

Model musí být globální a musí mít širší dosah na potenciální klientelu, aspoň to tedy tvrdil britskému Autocaru šéf značky Kia na britském trhu Paul Philpott. Cílem sportovního GT je pozvednout image značky. I když se nebude prodávat po stovkách tisíc kusů, má také lákat ke značce zákazníky hledající emoce, kteří si nekoupí nutně tento sportovní model.

IAA 2015 živě: Kia Optima dostala sportovní verzi GT s výkonem 180 kW

Novinka dostane do názvu písmenka GT a stane se třetím „sportovním“ autem v nabídce. Nad Cee'dem GT bude Optima GT a pak právě zadokolka. Půjde určitě o čtyřmístné dvoudveřové kupé, sedan ve stylu Mercedesu CLS to pravděpodobně nebude.

Celý projekt sporťáku je zatím ve fázi příprav. Zákazníci ho evidentně chtějí, ale Kia určitě ví, že po počátečním zájmu může odbyt opadnout, jako se to stalo v případě kupé Toyota GT86/Subaru BRZ. Každý projekt si na sebe musí vydělat, takže se dá očekávat použití existujících podvozkových skupin a platformy, například ze sedanu Hyundai Genesis.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2008
Stav: 92 453 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků