Sportec SP 800 R: 800 koní pro Porsche GT2 RS

Švýcarská ladičská společnost Sportec po delší době představila svůj nový model na bázi Porsche. A čekání se vyplatilo…

Firma Sportec patří k nejrespektovanějším ladičům strojů Porsche a poslední dobou své příznivce nechala čekat. Za zmínku jistě stojí rok stará práce označená Sportec SP560, která není ničím jiným než modifikovaným hatchbackem Panamera posíleným na 560 britských koní (412 kW). Sportec SP560 zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,8 s a dosáhne rychlosti 315 km/h. U Sportecu však čas od času odbíhají také k jiným značkám, hlavně pak k Audi. Rok 2009 se tak stal svědky například premiéry sedanu RS700 (na bázi Audi RS6), jenž zrychlí z 0 na 100 km/h za rovné 4 s a jede přes 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ladění kultovního modelu Porsche 911 je prestižní záležitostí, a to i pro Sportec, který se svého času podepsal také pod projekt SPR1 T80 vycházející z Porsche 911 Turbo a naladěný až na 858 koní (631 kW). Nyní je však Sportec zpátky s novým modelem Sportec SP 800 R založeným na sériovém stroji Porsche GT2 RS a vzhledem k výše zmíněnému snad ani nepřekvapí, že pánové ze Sportecu tvrdí, že jde o nejrychlejší sériové Porsche 911 na světě. Na první pohled se novinka vyznačuje snad jen decentními spoilery pod předním nárazníkem a na zádi vyrobenými z uhlíkových kompozitů, to nejzajímavější se však skrývá teprve pod kapotou.

Zde trůní modifikovaný plochý šestiválec s objemem 3,6 l, který posílil ze standardních 620 koní (462 kW) až na 800 koní (588 kW), přičemž točivý moment vrcholí hodnotou 900 Nm. Těchto parametrů bylo dosaženo instalací nového turbodmychadla, sportovních vačkových hřídelů a ojnic, účinnějších mezichladičů stlačeného vzduchu, otevřeného sání a titanového výfukového traktu. Pdole výrobce jede jeho stroj 373 km/h a zrychluje z klidu na 100 km/h za 3,1 s, což je celkem citelný posun v porovnání se standardním provedením Porsche GT2 RS 330 km/h, resp. 3,5 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dvacetipalcové lité ráfky Sportec Mono s uchycením centrální maticí obouvají pneumatiky o rozměru 245/30 R20 vpředu a 315/25 R20 vzadu. Pro zlepšení stability a jízdních vlastností dostal model SP 800 R tužší a snížené závěsy kol, jež redukcí světlé výšky o 25 mm zároveň přispívají k nárůstu přítlaku na obou nápravách. Tolik zatím oficiální informace, o cenách zatím nevíme nic.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
 


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků