Sportec Porsche 911 Turbo SPR1: je libo 858 koní?

Švýcarská společnost Sportec zveřejnila první informace o svém nejnovějším projektu na bázi Porsche 911 Turbo těsně před letošním ženevským autosalonem, ale teprve nyní známe podrobnosti. Sportec připravil sadu úprav pod označením SPR1 T80, jež značí výrazné navýšení výkonu až na enormních 858 koní (631 kW) a točivého momentu na 880 Nm. Díky pohotovostní hmotnosti snížené na 1 345 kg tento vůz dosahuje poměru 572 koní na tunu, což je výrazně lepší výsledek než u Bugatti Veyron. Za výkonovým boomem stojí motor opatřený díly z titanových slitin (např. ojnice), novými dmychadly, výfukem či závodní spojkou, Sportec SPR1 T80 se vyznačuje také aktivním pérováním a kovanými ráfky. Brzdové třmeny jsou vpředu osmi a vzadu šestipístkové, kotouče jsou vyrobeny z keramických materiálů.

„Stovku“ tento Sportec pokoří již za 3,0 s a tachometr překročí hranici 300 km/h za pouhých 18,9 s, na italském okruhu Nardo vůz dosáhl nejvyšší rychlosti 380 km/h. Sportec plánuje vyrobit pouhou desítku těchto exkluzivních strojů. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sportec Porsche 911 Turbo SPR1
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků