Sportec Audi S4 Avant: 90 koní pro nic?

Do přeplňovaného Audi S4 se pustil další úpravce, švýcarský Sportec. Z motoru „vytřískal” dalších 92 koní, ale dynamika se příliš nezměnila.

Když jsme vám před pár týdny slovem představili úpravu nového Audi S4 s přeplňovaným třílitrem od německého MTM, jednalo se o vůbec první vylepšení svého druhu. A divili jsme se tomu, nová S4 se již nějaký ten měsíc prodává a k relativně jednoduchému získávání dodatečného výkonu vyloženě svádí, tak jako každý vůz s přeplňovaným motorem.

Úpravci ale nespali na vavřínech, pouze ostřili své zbraně. Krátce po MTM tak vytáhl své dílo švýcarský Sportec, který sice boj o prvenství prohrál, zato rovnou přišel s kompletní vizuální i technickou úpravou. A výsledky jsou zajímavé hned v několika směrech.

Podstatou úpravy zůstává i zde motor, tedy kompresorem přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu tři litry. Navýšení výkonu je i v případě Sportecu výrazné, takřka 30 %. Motor tak podává místo původních 333 koní celých 425, přibylo tedy stádečko 92 plnokrevníků.

To není až takové překvapení, co nás ale rozhodně zaráží je výsledná dynamika. Stejná maximální rychlost, elektronicky omezená na 250 km/h, je tedy překvapivá pouze pro ty, kteří čekali odstranění omezovače. Vylepšení zrychlení na stovku o pouhých 0,1 sekundy je ale velmi malé. Navíc Sportec neuvedl ani čísílko ke zrychlení na vyšší mety.

Samozřejmě, zrychlení na stovku není zrovna todůležitější, ale MTM u obdobné úpravy (na 430 koní) hlásí zlepšení na 4,6 sekundy z běžných 5,2. A u vozu s pohonem všech kol to není nemožné.

Přesto to vypadá, že nám tu někdo lže, nebo je naopak příliš upřímný. Buď S4 nezrychluje na stovku za 5,2 sekundy a dělá to de facto tepre po úpravě na výkon přes 400 koní, tedy lže samo Audi. Pak MTM jen drží basu, skutečné zlepšení odečítá od udávaného „fabrického” zrychlení a výsledek tedy není reálný. A Sportec tak jako první vystoupil z vlaku lží a uvedl skutečnost. A nebo je to celé jinak a soudruzi ze Švýcarska někde udělali chybu...

Ať už je to jakkoli, Sportec vám k úpravě motoru přibalí i vylepšený bodykit s 19" nebo 20" koly, k tomu i tužší podvozek snížený o 30 mm a lepší brzdy. Zda se vám výsledek zamlouvá, necháme zcela na vás...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sportec Audi S4 Avant
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 74 000 Kč
Audi A3 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 130 956 km
Cena: 205 000 Kč
Audi A3 1.896
Rok výroby: 2008
Stav: 179 762 km
Cena: 158 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků