Sportec Audi S4 Avant: 90 koní pro nic?

Do přeplňovaného Audi S4 se pustil další úpravce, švýcarský Sportec. Z motoru „vytřískal” dalších 92 koní, ale dynamika se příliš nezměnila.

Když jsme vám před pár týdny slovem představili úpravu nového Audi S4 s přeplňovaným třílitrem od německého MTM, jednalo se o vůbec první vylepšení svého druhu. A divili jsme se tomu, nová S4 se již nějaký ten měsíc prodává a k relativně jednoduchému získávání dodatečného výkonu vyloženě svádí, tak jako každý vůz s přeplňovaným motorem.

Úpravci ale nespali na vavřínech, pouze ostřili své zbraně. Krátce po MTM tak vytáhl své dílo švýcarský Sportec, který sice boj o prvenství prohrál, zato rovnou přišel s kompletní vizuální i technickou úpravou. A výsledky jsou zajímavé hned v několika směrech.

Podstatou úpravy zůstává i zde motor, tedy kompresorem přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu tři litry. Navýšení výkonu je i v případě Sportecu výrazné, takřka 30 %. Motor tak podává místo původních 333 koní celých 425, přibylo tedy stádečko 92 plnokrevníků.

To není až takové překvapení, co nás ale rozhodně zaráží je výsledná dynamika. Stejná maximální rychlost, elektronicky omezená na 250 km/h, je tedy překvapivá pouze pro ty, kteří čekali odstranění omezovače. Vylepšení zrychlení na stovku o pouhých 0,1 sekundy je ale velmi malé. Navíc Sportec neuvedl ani čísílko ke zrychlení na vyšší mety.

Samozřejmě, zrychlení na stovku není zrovna todůležitější, ale MTM u obdobné úpravy (na 430 koní) hlásí zlepšení na 4,6 sekundy z běžných 5,2. A u vozu s pohonem všech kol to není nemožné.

Přesto to vypadá, že nám tu někdo lže, nebo je naopak příliš upřímný. Buď S4 nezrychluje na stovku za 5,2 sekundy a dělá to de facto tepre po úpravě na výkon přes 400 koní, tedy lže samo Audi. Pak MTM jen drží basu, skutečné zlepšení odečítá od udávaného „fabrického” zrychlení a výsledek tedy není reálný. A Sportec tak jako první vystoupil z vlaku lží a uvedl skutečnost. A nebo je to celé jinak a soudruzi ze Švýcarska někde udělali chybu...

Ať už je to jakkoli, Sportec vám k úpravě motoru přibalí i vylepšený bodykit s 19" nebo 20" koly, k tomu i tužší podvozek snížený o 30 mm a lepší brzdy. Zda se vám výsledek zamlouvá, necháme zcela na vás...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sportec Audi S4 Avant
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků