Sport Auto Award 2014: Který sportovní vůz je ten nejlepší?

Německý magazín sport auto vyhlásil výsledky své ankety hledající nejlepší sportovní vůz pro rok 2014. Konečné pořadí určují čtenáři, kteří vybírají z mnoha kategorií. Letos se hlasování zúčastnilo 15 551 lidí. Protože jde o německý časopis, asi nepřekvapí, že v drtivé většině případů najdete na předních příčkách něco z produkce Audi, BMW nebo Porsche.

Testy | SUV | Porsche

Test Porsche Macan Turbo: Nejlepší jízda mezi SUV

Mezi malými automobily zvítězilo Audi S1, v kompaktních modelech vyhrálo BMW M135i, u sedanů si prvenství odneslo BMW 335i (do 50 000 euro), BMW M3 (do 100 000 euro) a celkem zvláštně Audi RS6 Avant (nad 100 000 euro).

Testy | Kombi | Fascinace | Audi | Audi A6

Test Audi RS 6 Avant: zatraceně schopné kombi

 

Mnoha úspěchů se pak dočkala automobilka Porsche. Její modely braly prvenství v kategoriích kupé do 150 000 euro, nad 150 000 euro, kabriolet do 50 000 euro, do 150 000 euro, nad 150 000 euro, i mezi supersporty.

Jako nejlepší naftový automobil byla označena Alpina D3 Biturbo a v podstatě jediným úspěšným neněmeckým vozem je Jaguar F-Type S, který zvítězil mezi kabriolety do 100 000 euro.

V anketě byste našli mezi nominovanými vozy také modely Škoda. Fabia RS skončila mezi malými automobily třináctá ze třinácti, Octavia RS obsadila páté místo mezi sedany do 50 000 euro.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků