Sponzoring Škody má zvýšit prodej aut, spíš jde ale o image a propagaci

Vozy Škoda byly před měsícem jako každoročně vidět při hokejovém mistrovství světa, na nedávném cyklistickém závodě Giro d´Italia a v létě se znovu objeví i na nejslavnějším etapovém klání Tour de France. Společnost Škoda Auto používá sponzoring jako prostředek sloužící zejména ke zvyšování image, ale cílem je i zlepšení hospodářských výsledků.

Právě hokej a cyklistika jsou se svými špičkovými akcemi v oblasti sponzoringové strategie hlavními pilíři mladoboleslavského výrobce. „Díky lednímu hokeji figuruje Škoda jako nejdéle působící sponzor na jakémkoliv světovém šampionátu - smlouva od roku 1993 je prodloužená až do roku 2017. S Tour de France jsme začali v roce 2004 a momentálně je spolupráce domluvená až do roku 2013. Oba tyto směry se s podporou na jednotlivých trzích rozvíjí do dalších „vrstev“. Dokládá to partnerství s Českým svazem ledního hokeje a hokejovou extraligou nebo s Giro d´Italia, které je podporované ze strany italského importéra vozů Škoda, až po „amatérské“ aktivity typu akcí Kolo pro život,“ řekl AutoRevue.cz mluvčího společnosti Škoda Auto Evžen Krauskopf.

Klepněte pro větší obrázek
Flotila škodovek pro hokejový šampionát 

Na mistrovství světa v hokeji na Slovensku se pohybovala necelá padesátka oficiálních vozů s okřídleným šípem ve znaku, na Tour de France se jejich počet blíží k 300 kusům. „Sport má díky napětí a emocím velikou šanci upoutat pozornost veřejnosti, tedy potenciálních zákazníků. Sponzoring stejně jako veškeré firemní aktivity směřuje k dosažení hospodářských výsledků,“ pokračoval mluvčí.

Klepněte pro větší obrázek
Škoda Superb na Tour de France

Auta, která se objevují na sportovních akcích, patří místním importérům. Ti je po závodě nebo šampionátu prodají jako ojetiny, anebo je používají pro služební účely. „Ze Slovenska se nám část aut vrátila, zařadili jsme je do sponzorské flotily a jsou dál využívána na podobné akce,“ poodhalil Krauskopf osud vozů, které jezdí v doprovodu pelotonu nebo slouží k převážení funkcionářů či významných hostů šampionátu.

Klepněte pro větší obrázek
Okřídlený šíp na Giro d´Italia

„Strategií sponzoringu je zvýšit známost značky, což se nám daří v případě Tour de France. O to je pak větší naděje, že se na tomto trhu zvýší prodej,“ uvedl mluvčí, ale na otázku, kolik společnost ročně do těchto aktivit vkládá, neodpověděl. „Tyto informace nezveřejňujeme.“

Klepněte pro větší obrázek
Zdeněk Štybar a jeho sponzorský Superb Combi

Jako nový produkt zavedla společnost Škoda Auto sponzoring jednotlivých sportovců. Podle firemní strategie to jsou oba cyklisté. „Zdeněk Štybar a Roman Kreuziger od nás převzali sponzorské vozy Škoda Superb Combi a ve smlouvě mají klauzuli, že je budeme podle potřeby marketingově využívat,“ dodal Krauskopf.

Mimo oblast sportu má česká automobilka uzavřené partnerství s Národním divadlem, Českou filharmonií nebo Mezinárodním festivalem filmů pro děti a mládež ve Zlíně. V charitativní oblasti podporuje Centrum Paraple a Zdravotního klauna.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 53 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků