Sponzoring Škody má zvýšit prodej aut, spíš jde ale o image a propagaci

Vozy Škoda byly před měsícem jako každoročně vidět při hokejovém mistrovství světa, na nedávném cyklistickém závodě Giro d´Italia a v létě se znovu objeví i na nejslavnějším etapovém klání Tour de France. Společnost Škoda Auto používá sponzoring jako prostředek sloužící zejména ke zvyšování image, ale cílem je i zlepšení hospodářských výsledků.

Právě hokej a cyklistika jsou se svými špičkovými akcemi v oblasti sponzoringové strategie hlavními pilíři mladoboleslavského výrobce. „Díky lednímu hokeji figuruje Škoda jako nejdéle působící sponzor na jakémkoliv světovém šampionátu - smlouva od roku 1993 je prodloužená až do roku 2017. S Tour de France jsme začali v roce 2004 a momentálně je spolupráce domluvená až do roku 2013. Oba tyto směry se s podporou na jednotlivých trzích rozvíjí do dalších „vrstev“. Dokládá to partnerství s Českým svazem ledního hokeje a hokejovou extraligou nebo s Giro d´Italia, které je podporované ze strany italského importéra vozů Škoda, až po „amatérské“ aktivity typu akcí Kolo pro život,“ řekl AutoRevue.cz mluvčího společnosti Škoda Auto Evžen Krauskopf.

Klepněte pro větší obrázek
Flotila škodovek pro hokejový šampionát 

Na mistrovství světa v hokeji na Slovensku se pohybovala necelá padesátka oficiálních vozů s okřídleným šípem ve znaku, na Tour de France se jejich počet blíží k 300 kusům. „Sport má díky napětí a emocím velikou šanci upoutat pozornost veřejnosti, tedy potenciálních zákazníků. Sponzoring stejně jako veškeré firemní aktivity směřuje k dosažení hospodářských výsledků,“ pokračoval mluvčí.

Klepněte pro větší obrázek
Škoda Superb na Tour de France

Auta, která se objevují na sportovních akcích, patří místním importérům. Ti je po závodě nebo šampionátu prodají jako ojetiny, anebo je používají pro služební účely. „Ze Slovenska se nám část aut vrátila, zařadili jsme je do sponzorské flotily a jsou dál využívána na podobné akce,“ poodhalil Krauskopf osud vozů, které jezdí v doprovodu pelotonu nebo slouží k převážení funkcionářů či významných hostů šampionátu.

Klepněte pro větší obrázek
Okřídlený šíp na Giro d´Italia

„Strategií sponzoringu je zvýšit známost značky, což se nám daří v případě Tour de France. O to je pak větší naděje, že se na tomto trhu zvýší prodej,“ uvedl mluvčí, ale na otázku, kolik společnost ročně do těchto aktivit vkládá, neodpověděl. „Tyto informace nezveřejňujeme.“

Klepněte pro větší obrázek
Zdeněk Štybar a jeho sponzorský Superb Combi

Jako nový produkt zavedla společnost Škoda Auto sponzoring jednotlivých sportovců. Podle firemní strategie to jsou oba cyklisté. „Zdeněk Štybar a Roman Kreuziger od nás převzali sponzorské vozy Škoda Superb Combi a ve smlouvě mají klauzuli, že je budeme podle potřeby marketingově využívat,“ dodal Krauskopf.

Mimo oblast sportu má česká automobilka uzavřené partnerství s Národním divadlem, Českou filharmonií nebo Mezinárodním festivalem filmů pro děti a mládež ve Zlíně. V charitativní oblasti podporuje Centrum Paraple a Zdravotního klauna.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků