Spolupráce Saab-BAIC: tentokrát popravdě

V posledních dnech se vyrojila řada spekulací o budoucnosti švédské značky Saab a v té souvislosti i o její spolupráci s čínskou automobilkou Beijing Automotive (BAIC), jež by bylo nyní vhodné uvést na pravou míru.

Stěžejním momentem je odprodej práv „Beijingu” na výrobu vozů 9-3 modelového roku 2006 a starších a stávající, výběhové generace 9-5 včetně pohonných jednotek. Příslušné technologie budou převezeny do Číny a Saab pomůže BAIC s jejich integrací do vozidel BAIC, jež budou prodávány pod svou vlastní značkou.

Pokud Saab bude existovat, pak se stávající typ 9-3 bude spolu se zcela novým vozem 9-5 vyrábět i nadále v závodě ve švédském Trollhättanu. Důležité je, že tato dohoda neobsahuje žádná práva na používání názvu značky Saab, ani názvů modelů. Stejně tak není pravdou, že by BAIC získal přístup k technice kteréhokoli ze současných nebo budoucích modelů.

Byla tak pouze naplněna dohoda, ke které se schylovalo již měsíce a informovali jsme vás o ni poprvé v říjnu. Se současnými jednáními o budoucnosti Saab jako takového nemá BAIC zhola nic společného.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků