Spolehlivost kompaktních aut podle Auto Bildu: Peugeot horší Alfy

Německý časopis sestavil další přehled aut, která prošla jeho dlouhodobým testem na 100 000 km. Tentokrát přišla na řadu exponovaná nižší střední třída.
Seznam kapitol
  1. Úvodní komentář; Tabulka s hodnocením
  2. Fotogalerie

Auto Bild zveřejnil pořadí aut nižší střední třídy, která prošla jeho vyhlášeným redakčním testem na 100 000 km. Pořadí vzniklo podle počtu závad, které se při testu daného vozu vyskytly. 

Každý vůz je při dlouhodobém testu vystaven desítkám tisíc kilometrů v rušném městském provozu, na rychlých německých dálnicích i při cestách napříč kontinentem. Viz také:

Zajímavosti | Technika | Byznys

Žebříček spolehlivosti SUV podle Auto Bildu: od Tiguanu po Duster

Redaktoři přitom zaznamenávají všechny závady, poruchy a nedostatky. Po ukončení testu je auto navíc rozebráno doslova na díly a odborný technik vyhodnotí míru opotřebení těch součástí hnacího řetězce, které jinak zůstávají očím skryté. 

Francouzi na chvostu

Tabulka výsledků dává do rukou silné argumenty těm, kdo zpochybňují spolehlivost francouzských aut. Peugeot 307 vykázal během sta tisíc kilometrů ve službách Auto Bildu celkem 46 závad včetně dvou závažných poruch motoru. Předposlední Renault Mégane z roku 2003 se až do 60 000 km držel, pak ale následovala jedna porucha za druhou: xenony, blinkry, stahování oken, střešní okno...

Bronzovou medaili vybojovala Toyota Prius 2. generace, která praskla jen žárovka. Závěrečná prohlídka však odhalila korozi v oblasti pátých dveří a také pod těsněním na dveřích řidiče. 

Ještě lépe si vedla Mazda3. Krátce po překročení hranice 60 000 km potřebovala vyměnit přední brzdové destičky, v 83 000 km se měnily všechny čtyři ventilky se snímačem tlaku v pneumatice. 

A vítěz? Pro mnohé jistě překvapení. BMW 130i se v testu Auto Bildu ukázalo jako zcela bezporuchové a závěrečná demontáž neodhalila žádné známky opotřebení. Mimo intervaly pravidelné výměny si navíc motor za celou dobu vyžádal dolití pouhého litru oleje. 

Pořadí Model Rok výroby Počet závad Známka
1. BMW 130i 2007 0 1+
2. Mazda3 1.6 MZR 2009 1 1
3. Toyota Prius II HSD 2004 1 1
4. Toyota Prius III 2009 2 1
5. VW Golf VI 1.4 TSI 2009 2 1
6. Kia Cee’d 1.6 CRDi 2007 3 1
7. Toyota Verso 1.8 2009 3 1
8. Fiat Bravo 1.9 MJT 2008 4 1-
9. Opel Astra 1.7 CDTi 2010 6 2+
10. Ford Focus 1.6i Turnier 1999 8 2+
11. Dacia Logan MCV 1.5 dCi 2007 12 2-
12. Honda Civic 1.8i 2006 12 2-
13. Toyota Auris 1.6 2007 12 2-
14. Nissan Almera 1.8 2000 15 2-
15. Hyundai i30 CW 1.6 2009 20 3
16. Hyundai Elantra 1.6 2002 21 3
17. Alfa Romeo 147 2.0 TS 2001 23 3-
18. Mercedes A 170 CDI 1999 24 3-
19. VW Golf V 1.4 2003 26 4+
20. Opel Astra H 1.9 CDTi 2004 28 4+
21. Opel Astra G 1.6 16V 1999 29 4
22. Renault Mégane 1.6 2003 33 4-
23. Peugeot 307 HDi 110 2002 46 6

Zdroj: Auto Bild

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvodní komentář; Tabulka s hodnocením
  2. Fotogalerie
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků