Spolehlivost aut: Skvělá Mazda, propadlo Subaru i Audi

66 komentářů

Net
27. srpna • 8:26

Audi propadlo, i když vyhrálo??? Nějak nechápu ten titulek v kontextu s článkem...Celkově to vyznívá, že auta v základní výbavě budou spolehlivější, než když si za příplatek pořídít stop-start, adaptivní tmepomat, xenony a kdovícoještě.

golf
26. srpna • 16:20

audina z prveho miesta ma cenu dvoch aut. ak vam na nej odide nieco tak date tisice eu za opravu, kolko stoji svetlo z xenonmi na to audi? :-D:-D pol auta z toho focusu 1,0mitsubishi lancer 2008 1,5 benzin 100 000 km len Nula zavad len olej a garancky!!!!! kupite za 15 tisc eu..

Henten Oný
26. srpna • 22:35

Mitsu s jedna-petkou? Nula zavad, nula zazitku :-O nevaž se, odvaž se!

asd
26. srpna • 13:54

Jo, vzit jeden kus a podle toho hodnotit spolehlivost cely modelovy rady - klasicka primitivni práce automobiovy "žurnalistiky". Me je jasny, ze nikdo nedostane 100 stejnych aut, aby to dalo nejakej rozumnej vzorek, ale stejne tak nemůžou hodnotit spolehlivost podle toho, jestli s u jednoho auta rozbije radio nebo u jiného start-stop. Ale to je vsem stejne jasny ale od ted je stejne to nejspolehlivejsi auto všech aut Audi A6

asd
26. srpna • 13:55

Nemluve o tom, ze 100tis. je uplny prd a ta prava spolehlivost se ukaze az za daleko delší dobu...

waeawe
26. srpna • 1:35

Udělat tabulku je fakt problém co?

Antiautomat
17. srpna • 11:53

Hm zatial /bez srandy/, najspolahlivejsim autom bola moja felda 1.6, po 3oo.ooo motor stale v skvelej kondicii /aj vdaka citlivemu zabehu/, v stichu ma nenechala ani raz. Momentalne deriem podobne jednoduchy /aj ked predsa len modernejsi/ pekac. Ak by som isiel do niecoho noveho, potom nemilosrdne benzin & manual - mazda, toyota. Pokial z nejakeho /nijaky rozumny dovod ma nenapada, ale keby nahodou/ naftu, potom jedine HDi z nejakej osvedcenej rady.

golf
26. srpna • 17:26

takze jazdis a mas skusenosti len z takymi dvomi druhmy aut a ides tu kecat do vsemoznych novych aut. alebo si ako automechanik nezarobis na lepsie?:-D
ides radit druhym ale mas skusenosti len z takym podpriemerom.
ty si presny opak tych co maju tatkove auto.. to iste cele zle ale z opacneho konca spektra:-D
typicky slovak v diskusii v cz , v zivote nic nevidel a nic nejazdil ale idu tu kydat na nejake znacky.
a v cudzine si bol asi len v chorvatsku. o praci ani nehovorim.
sledujem tu tie tvoje kecy uz par rokov a musim sa ako slovak za teba hanbit.

Marek
16. srpna • 16:57

Přestože jsem spokojený Subarista a jinou značku už bych ani nechtěl, tak diesel od Subaru má stále své mouchy a ani mě to v tom testu moc nepřekvapuje, stejně jako mouchy u TSI motorů od koncernu. Takže Subaru zatím stále benzín a dieselu se raději vyhnout obloukem.

Moik
17. srpna • 22:34

Kdysi... Forester 92kw ve 150tis pridrenej nekde na motoru... Proste klepal. Budis mu ku cti, ze klepal jeste ve 220. Oleje dost, vymeny po 15... Nevim co se podelalo.

stealth01
16. srpna • 17:40

Otci se u Forestera Turbo vysypala v 80.000 převodovka. Třetí rychlostní stupeň byl doslova rozmetany v převodovem skříni. Jinak asi nic závazného. Teď jsem s nim jezdil. Nejkrásnější je nastartování boxera. Ten zvuk je fantasticky. Úplný "eargasm" ;)

Massaraks
15. srpna • 15:12

Nechápu umístění Mercedesu E350 na 7 mistě. Kvůli rozbitým zámlům na zadních dveřích? Auta na lepších místech měla daleko horší závady ...

Radek
16. srpna • 8:59

Rozbité zámky,to jako že posádka vozu nemůže nastoupit? Jasně Hyundai na tom je hůř,ono neposlechnout si CD musí být opravdu stresující když tam mám ještě možnost rádio a připojit flešku nebo telefon.

stealth01
15. srpna • 16:04

No a největší pecka je, ze BMW 5 melo podobně problémy. Doslova napsali: "stávalo se nám, ze zlobily zámky dveří v rámci automatického bezklicoveho otevírání".
Ovšem ve finále zato nebyl ani jediný trestný bod pro BMW a několik trestných bodu pro Mercedes.

P800
15. srpna • 13:36

Proč můj třináct let starý Ford Mondeo 2.0 TDCi se stavem přes 300 tis. ujetých kilometrů nemá takové závady, jako se popisují u nových vozů? Ještě se mi nestalo, že by mě nechal viset. Údržba standardní.

Jan
15. srpna • 12:36

Toyota Previa rok 92 je super motor!:-D

Zelí
14. srpna • 22:17

100 tis km je hranicí většího záběhu. Chleba se láme mezi 200-300 tis km.
Konstrukční životnost pro auta s obsahem nad 2litry je 300tis km. To platilo již před padesáti lety. T603 měla spolehlivý proběh v rozmezí 200-300tis.km. 300tis.km nebylo nic vyjímečného.

af
14. srpna • 18:17

A kde je nějaké BMW? že by jejich kvalita nestačila ani do první dvacítky?

stealth01
14. srpna • 21:32

Je to nova statistika autobildu. Proste predtim měli uz hodně přes sto otestovanych vozu, tak začali dělat novou statistiku spolehlivosti na 100.000 km a mají tam tuto přehlídku aut. V té minule dlouho vedla tuším Mazda6, ale byla překonána BMW rady 5 f10 a toto auto statistiku (podobně jako v nové A6) vedlo.

Gendar
15. srpna • 14:15

BMW je pro pozery.

stealth01
15. srpna • 16:01

Dvě věci. Zaprve: netuším, jakou ma pozerstvi relevanci k článku o spolehlivosti. Zadruhé: toto me nikdy jako zájemce nenapadlo. Bral jsem tam, kde jsem měl jistotu, ze ta značka ví co dělá (vzhledem ke sto letům výroby aut) a tam, kde jsem věděl, ze mou rodinu dané auto ochrání před smejdy na silnici.
Pokud mi někdo řekne, ze značka aut Čerstvé máslo bude mít nejlepší ochranu me rodiny uvnitř jejich vozu, tak si koupím značku Čerstvé máslo.
Ale ve finále uznávám, ze pro mnohé to je symbol pozerstvi. I když ani to nechápu. Já denně potkám na silnicích stovky bavoraku a beru je jako normální vozy v provozu. Pozerstvi? U me snad jedině Pagani nebo Bugatti. Jinak tuctova produkce, takže není opravdu čím se vychloubat.

BMW
17. srpna • 9:37

BMW je kvalita proto pulka inzeratu jsou prave BMW herkyhttp://imageshack.cz/image/kjT...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
17. srpna • 11:06

No to já netvrdím. Já jsem si se svým autem užil taky své. Ale ta kvalita-nekvalita je přes všechny značky. Japonská, evropská i americká auta. Pokud se někdo domnívá, že to vyhraje, když si koupí japonský vůz, tak je podle mě naivní.

Andrejlm
16. srpna • 9:13

Tiež nechápem ako moc velký komplex musí mať človek čo bmw považuje za pózerské alebo si ho kvoli tomu kúpi, však je to jedna z najpredávanejších automobiliek v eu...ako také auto môže byť pozerske...človek čo si také auto kúpi a tvári sa kvoli tomu ako majster sveta je akurát tak na smiech..

k22
14. srpna • 17:08

Vypadá to, že vyhrála REJŽE :-D
i když vrzající kapota je hoooodně velkej problém ;-)

LOL
14. srpna • 18:25

taky jsem se nasmál, dokonce jsem byl překvapen umístěním kiatiků v první desítce. Žárovky H7 u VW vydrží maximálně 30 tisíc km, pak jdou do kopru. Ale uznávám, že dnes už dávají alespoň do větších VW LED svícení.

foxtrot
17. srpna • 11:49

Kdyby ses trochu o KIA cee'd zajímal, a nečetl jenom české zmanipulované testy, tak bys věděl, že výdrž mají od faceliftu dobrou.

Henten Oný
26. srpna • 22:28

"Dobrou"- dobrá je za tři, a já chci za jedna, proto mám japonca...😀

LOL
17. srpna • 15:59

tobě nedošlo, že já o té spolehlivosti vím, smál jsem se škodafilům.

Neurotic
14. srpna • 16:30

Je to test spotřeby a designu nebo spolehlivosti? Jsem to nějak nepobral, ale možná se vám to jenom nějak pomíchalo:-D Protože jinak nechápu proč Ford z rozbitým motorem je 2. a Lexus bez závad kdoví kde...

R
14. srpna • 16:38

Asi tak, pokud narazíte na špatný kus, je jedno jestli máte značku A nebo Z...u některých je ta pravděpodobnost větší nebo menší, ale holt je to o štěstí. .

Asitak
14. srpna • 13:47

..nad výsledkami sa iba pousmejete, ale ďakujeme B-]My mame japonca v sedane z benzínovou V6 a automatom z r.2002 a ten atakoval nábeh 330.tis.. A všetko ako má byt, výmena oleja, žiarovky a phm (slúži na cesty nad 100km) inak jazdime každodenne elektromobilom Mitsubishi IMiev, momentálne 94tis.km, ani jeden problém za 6.rokov ;-)
V texte uvedených jednoznačne Lex a Mazda !

stealth
14. srpna • 16:02

Tak já jsem měl sice dílčí problémy s BMW 5, ALE... teď dělám takovou obsáhlou recenzi svého auta, myslím videorecenzi a to auto je po 136.000 kilometrech ve stavu, který bych se nebál označit jako "nový". Člověk si toho všimne, až když se zastaví a nejezdí. Prostě 99 lidí ze sta by nikdy nepoznalo, že to auto právě nesjelo z výrobní linky. Kůže je pořád jako nová, nikde se nekrabatí, dveře, čalounění a plasty jsou na úrovni zcela nového vozu. Zvenku je zásluhou měkkého "eko" laku dost škrábanců, ale na první pohled byste to auto ohodnotili známkou 1. Takže cesta kvality není jen o tom, že to auto drží pohromadě a jezdí, ale i o tom, že kvalitně konstruovaná auta nestárnou ani zvenku, ani zevnitř. Samosebou záleží na péči a starosti o něj, moje měsíční náklady na autokosmetiku BMW jsou zhruba 5-6.000 Kč.

Toky
17. srpna • 16:20

5-6000Kč mesačne na autokozmetiku BMW? Na to bude nejaká diagnóza, skús sa spýtať nejakého psychológa. :-/

stealth01
17. srpna • 17:45

Moc děkuji za starostlivost. Možná je to fakt diagnóza. Já mám účty za péči o svá auta na jednom místě a stará se mi o to žena. Takže jsem tenkrát na ni houkl a ona mi potvrdila tuto částku. Dnes odpoledne (ještě před plánovanou návštěvou "psychologa") jsem zjistil, že ta částka zahrnuje i ruční myčku (což je cca 4x1200 Kč měsíčně). Takže s tou kosmetikou jsem přestřelil, což přiznávám. Jediná věc, která mě fakt trápí je chorobná touha mít auto čisté (nevztahuje se k bytu, ani přílišné čistotě alá Jackson). Jen prostě v autě nesnesu jakýkoliv papírek, bordel na koberečcích apod.

Henten Oný
26. srpna • 22:25

Teda pane, poklona za to že člověk s takovouto odchylkou si na ni je schopen vydělat. Respekt B-] Obyčejně jsou tito lidé odkázáni na dávky. Děkuji tímto že nezatěžujete náš sociální systém.

jeseter
26. srpna • 19:05

Toto mozu robit iba jebnuty ludia. Je to ako zdrogovanie.

ivko
16. srpna • 11:24

Keby si si odkladal 6000/mesacne, tak si mozes ten interier kupit novy...

stealth01
16. srpna • 17:36

A kde je pak ta radost z čistění a leštění? Pro me je to způsob relaxace. A za dva roky bych takhle ušetřil 120.000. To pokud si pamatuju me jenom stala komfortní sedadla s masáži a kůže. Takže nevím, jestli bych na nový interiér nasetrit ;)

čert
17. srpna • 8:32

Náhodně to tu pročítám a teď mi upadla čelist. Dobrovolně utrácet krátký čas života piglováním plechovky. K tomu není co dodat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
17. srpna • 11:03

Mně zase padá čelist, když čtu, jak někdo může být tak netolerantní. Pokud máš nějakého koníčka, pokud Tě v životě vůbec něco baví, tak přece tomu rád obětuješ čas. Můžeš říct, že ty třeba krátký čas života věnuješ archeologii. Mám Ti na to napsat, že nechápu, proč se babráš dobrovolně v zemi?
Doba, kdy jsme všichni museli mít rádi jen jednu věc a ten kdo se odlišoval, šel sedět, je dávno pryč. Já prostě auta miluji a poskytuji jim tu nejlepší péči. Když jsem prodával své GTI, tak spadla čelist tomu kupujícímu. To auto bylo skutečně jako nové, nepřeháním.
Takže já budu čistit a leštit svá auta i kdyby se venku třeba všichni čerti ženili :-P

čert
17. srpna • 13:21

Tak ten pokus, o zatahování politiky jsem jako neviděl. Mám na minulou dobu podobný názor, ale sem to určitě nepatří. Archeologie a čištění auta jsou naprosto nesrovnatelné činnosti. Jedna je vědecká, druhá nádenická, teda pokud se čištěním nezabýváš profesně někde ve vývojové laboratoři na autokosmetiku. Jen na upřesnění. Od mala jsem se hrabal v motorech, motorkách a autech. Stavěl jsem z hoven biče. Třeba motor s blokem VAZ 2101, klikou VAZ 2106, písty Mahle a ojnicemi H dlabanými z titanu. Ale to jen proto, že z platu konstruktéra aut se tehdy nic slušného koupit nedalo. Dnes je úplně jiná doba a čas, který nevěnuji buď práci, nebo rodině a nebo vzdělávání, považuji za totálně promrhaný. Auto je spotřebák, kterých budeš mít za život víc. A z vlastní zkušenosti ti mohu říct, že bez toho piglování nám v rodině jezdí i dvacetileté auto. Jen servis a myčka. Ještě o tom prosím zapřemýšlej.

stealth01
17. srpna • 17:40

Víš, co je největší problém anonymních internetových diskuzí? Vytváření domněnek. Tvá domněnka spočívá v tom, že můj život se skládá z péče o auta. Já Tě v tom pochopitelně nechám, avšak výhodou této diskuze je, že Tvůj pohled na věc ani vzdáleně nezpodobňuje realitu mého života. Takže ve výsledku máš o mně zkreslenou představu, podle mých příspěvků prostě soudíš, že trávím podstatnou část dne péčí o auto. Na jiné diskuzi rozebírám můj vztah k hodinkám Breitling a co "čert" nechtěl, může se tam objevit někdo jako Ty a vytvoří si další domněnku o tom, jak bezostyšně utrácím stovky tisíc za spotřebák jménem hodinky, když Tobě stačí dvacetileté sovětské náramkovky.
Věz, že já mám například ke konstrukci a patentům daleko blíže, než si dovedeš vůbec představit. Můj otec má několik světových patentů a nyní spolu pracujeme na unikátním stabilizačním zařízení. Máme za sebou několik testů a v podstatě tato činnost mi zabírá většinu času. Kromě toho dost tvrdě podnikám, protože kdysi před dvěma desítkami let jsem se nesmířil s platem dvacet tisíc hrubého a chtěl jsem sám sobě dokázat, že mohu vydělávat třeba třicetkrát více.

stanley
26. srpna • 6:29

aha, tatkov syn... :)

mex
14. srpna • 14:00

S tou video reklamou, ktera se spousti v mobilní verzi to myslíte naprosto vážně? Nejste prasteni pavlaci?

JA-NE
14. srpna • 13:09

Subaru ma neprekvapuje...robim s nimi + suzuki a tie ich D to je cele zle :-/

Kharl
14. srpna • 11:07

Nerozumím Nadpisu. Nevyhrálo tento test náhodou Audi?

Stichi
14. srpna • 10:16

tento test je zcela zavádějící, jedná se vždy o test jednoho vozu a jak všichni víme auto se skládá z tísíců dílků a může se stát že bude auto sloužit 10let a 200tis km bez jakéhokoliv problému a můžete si také koupit kus kde už na 20 000km začne zlobit. daleko vypovídající je statistika spolehlovosti od Tüv

Petr
26. srpna • 11:30

Tuv nema se spolehlivosti absolutne nic spolecneho.

Zakaznik s jednim zadkem
26. srpna • 11:11

:-D Ale vy si kupujete jeden vuz, nikoli firemni flotilu nebo statisticky vzorek. Koupit jeden skladovy vuz a ten otestovat je z hlediska zakaznika naopak ta nejobjektivnejsi metoda, protoze nejlepe simuluje situaci, kterou hodlate podstoupit.

Net
27. srpna • 8:33

To je blbost. To je jako testovat ruskou ruletu tak, že se vezme několik pistolí náhodně umístěným nábojem se použijí. Z pohledu dalšího "uživatele" si přece nevyberete tu, která nevystřelila. Chce to data z větčího vzorku, navíc i u jednoho modelu jsou problematické nebo naopak bezproblémové verze s různým motorem a různou výbavou.

Snoopy
26. srpna • 21:47

Ano, nejlépe to simuluje situaci "sázka do loterie". Jenže takový test je mi k ničemu. To vím sám, že vždycky je šance narazit na špatný kousek. Co jako zákazník potřebuju vědět je, že když si zvolím nějaký model, jak velkou nebo malou mám šanci na konkrétní problém. A to mi řekne test třeba dvaceti stejných vozů, ze stejné série, testovaných za stejných podmínek, při co nejvíce různých režimech provozu, co nejdéle.Dnes jsem protočil 100k km na Orladnu (1.8 benzín, manuál) a žádný problém s klimačkou, žádný problém s otevíráním pátých dveří (patrně tím myslí spínač pro odemknutí zámku. Pravda, když se dlouho neotevírají, tak se těsnící guma trochu přilepí). Převodovka je manuální, takže nelze sorvnat, ale řadí lehce a přesně. Naopak v servisu jsme byli s nefunkčním parkovacím senzorem a vrzacími tlumiči pátých dveří. Takže teď tu máme dvě auta se zcela jinými problémy.

af
14. srpna • 18:13

Vámi zmiňovaná statistika nevypovídá o spolehlivosti, ale o tom jak řidiči konkrétních značek aut dělají servis a údržbu.

Piiitr
14. srpna • 12:10

Na jednu stranu souhlasím. Ale když se na novém autě odporoučí např. elektronika, tak to může znamenat buď špatnou práci konkrétního člověka, ale i špatný materiál, konstrukční vady atd. Rozhodně tento test nepovažuji za nějaký směrodatný, ale tak nějak od novýho auta očekávám (při odpovídajícím servisu a zodpovědném užívání) těch 100 tis km bez neplánovaných servisních zásahů.

Kankunen
14. srpna • 10:16

Testy na 100t platí Mazda, protože Mazdy už najely půl milionu bez závažnější poruchy. Japonec z Japonska, ale proč to neplatí pro Subaru.

tom120
17. srpna • 8:58

V Subaru to dělá ten špatnej diesel. Benzin je OK.

peter
14. srpna • 10:05

tak tymto testom je potrvdene co sa dlho hovori, ze japonske auto nemoze vyhrat a ze autobild podvadza ked sa da, pravdepodobne je za to aj plateni
ak sa testuje spolahlivost, tak preco nevyhral ten lexus? nemal ziadne problemy
- ze mal "cudnu" ergonomiu (co to ma spolocne so spolahlivostou?) je asi vec kazdeho jednotlivca
- ze mal vyssiu spotrebu na dialnici -> co to ma spolocne so spolahlivostou?ako aj v inych testoch, hodnotia pocity, fahrspaß a podobne pod co sa da schovat cokovek a napalit za to tresne body
akurat teraz to dali aj do spolahlivosti a to uz kole oci ze je manipulovane a enma to tam co hladat

Mirek
17. srpna • 18:47

To platí samozřejmě i pro Mazdu. Nechápu, jak mohou hodnotit lajdáckou práci jednotlivce, v servise, do spolehlivosti auta.

Ivoš
26. srpna • 8:29

Bylo, nebylo...M: Ahoj, prej děláte nějaké testy po 100k km, jak je na tom CX-5?
AB: Chlapi, piliny z vaček v motoru, NB-1 je něco jako zbraň hromadného ničení a ty zvlněné brzdové kotouče, ... fakt to nebude moc pěkný výsledek.
M: No a co kdybychom se nějak domluvili na jiném úhlu pohledu? $-)
AB: tak jako úplně nejlepší to fakt být nemůže, aspoň něco tomu vyčíst musíme, ale uděláme to tak, že každý, kdo si přečte náš komentář si to přebere tak, že jste v podstatě vyhráli.

lamal_sk
14. srpna • 14:20

sa cudujem, ze to vobec Dalibor vypusti taketo bludy,... keby to bolo niekde v Novom Čase este to pochopim.Najviac by ma zaujimalo ako elektronicky dagnostikovali piesty, ktore boli po mechanickej stanke na odpis v subaru :-D urcite do 2,0D davaju nejake cinske cínove shitiky aby usetrili 5 korun

rock
27. srpna • 14:17

Ze které části toho článku usuzuješ, že ty písty diagnostikovali elektronicky?
Nebylo jednodušší se na ně podívat, když už je měly vytažený?
http://i.auto-bild.de/ir_img/1/1/7/9/0/2/2/Suba... ...

uzivatel
13. srpna • 22:31

to je nejaka blbost, 100.000 km bez zavad da dneska skoro kazdy auto, navic nejaky dobry umisteni focusu pri tolika vadach (chybna hlaseni se kterym musim do servisu vadou je)

Net
27. srpna • 8:27

Právě naopak, dneska je problém i těh 100 000. Další problém je výdrž nad záruku, auto jsou dnes spotřební zboží, dva, tři roky slouží dobře a pak se začnou sypat.

Palo
14. srpna • 9:35

muže a nemusí. vubec bych nerekl, že 100 000km bez závad zvládne dneska skoro každé auto. to by ty servisy mohli zavrít. méme doma 4-leté Audi Q5 s najetýma 95 000km a 1,5-roční litrový EcoBoost od Fordu s najetýma 20 000km. Audi zatím 100% bez závad a Fordu se trochu odlepilo jedno tesnení na LZ dverích a vrzalo ridičovo okno za vlhka pro otevírání/zavírání.
Ale mám spousty kamarádu, kterí byli v servisu hodnekrát i s novýma autama.

Mirek
17. srpna • 18:43

A na svolávačce s výměnou hadic u FF 1.0 EB jsi již byl? Se divím, že tuhle informaci jsem nikde nečetl a přitom je to docela čerstvá záležitost. Jestli se nepletu, hrozí únik chladicí kapaliny a zadření motoru. A jako bonbónek, hadice nejsou, ale svolávačka vyhlášena je. Takhle se stará Ford.

Jirka
13. srpna • 23:52

Tak třeba Volvo xc70 to nedalo..2,5 roku, 90tkm a 4x záruční oprava z toho dvakrát po cestě na odtahovce:-/

Doporučujeme

Články odjinud