Společný sporťák Toyoty a BMW se blíží do stádia konceptu

Spolupráce mezi Toyotou a BMW byla dohodnuta už před několika lety. Nešlo ale jen o to, že se obě automobilky podělí o náklady na vývoj akumulátorů nové generace a že Toyota dostane turbodiesely od BMW. Obě společnosti spolupráci prohloubily i na vývoj nových modelů.

Jedním takovým má být sportovní model, který zřejmě nahradí v nabídce současné BMW Z4. Toyota by na základě společného modelu zase mohla postavit duchovního nástupce Supry. V současné době je mu asi nejblíže koncept Toyota FT-1.

Video | Sportovní auta | Fascinace | Premiéry | Design | Toyota

Senzační Toyota FT-1 je (možná) budoucí nástupce Supry

Vývoj nového modelu pokračuje podle plánu, automobilky mu udělily zelenou a nyní se blíží do stádia předprodukčního konceptu, který má zkoumat reakce veřejnosti. Technické podrobnosti jsou ještě samozřejmě tajné, ale už teď se ví, že auto vyjede na monokoku z uhlíkových vláken podobně jako třeba hybridy BMW i3 a BMW i8.

Přesto by mělo společné sportovní auto sázet na konvenční techniku kolem klasického pístového spalovacího motoru. Dá se však očekávat i nasazení malého pomocného elektromotoru pro krátkodobé zvýšení výkonu a snížení spotřeby ve městě. Produkční verze by měla být hotová do roku 2017.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků