Vzpomínáte na Volvo a jeho řadu motorů Drive-E představenou minulý rok? Švédská automobilka nasadila společný základ pro benzinové i dieselové jednotky a z tohoto jednoho základu postupně vznikne kompletní nabídka motorizací. Stejnou cestou se vydala také společnost Jaguar Land Rover. Její nové motory nesou označení Ingenium.
Motory pocházejí z vlastního vývoje automobilky, přičemž o výrobu se postará nově otevřená fabrika Wolverhampton. Prvním novým motorem bude naftový dvoulitr označený jako AJ200D. Přesné parametry tisková zpráva neuvádí, ve srovnání se stávajícím dieselovým čtyřválcem má nabídnout o sedmnáct procent snížené tření a zároveň by mělo jít o jednu z nejúspornějších jednotek v dané třídě.
Stejně jako v případě automobilky Volvo dostanou naftové i benzinové motory společný základ, přičemž stejné bude také vrtání i zdvih plus řada dalších dílů. Všechny nové jednotky dostanou přímý vstřik paliva, variabilní časování ventilů, systém start/stop a systém přeplňování. Tisková zpráva mluví také například o variabilní vodní pumpě nebo variabilním olejovém čerpadlu. Oba případy mají pracovat pouze tehdy, pokud to bude nutné, nikoliv konstantě.
Snižovala se rovněž hmotnost, přičemž rozdíl má být až 80 kilogramů. Nová řada motorů je připravena pro pohon zadních nebo všech kol, stejně jako pro manuální a automatickou převodovku. Počítá se také se zástavbou do hybridního ústrojí. Produkce motorů řady Ingenium odstartuje začátkem příštího roku.