Společnost Jaguar Land Rover představuje motory řady Ingenium

Vzpomínáte na Volvo a jeho řadu motorů Drive-E představenou minulý rok? Švédská automobilka nasadila společný základ pro benzinové i dieselové jednotky a z tohoto jednoho základu postupně vznikne kompletní nabídka motorizací. Stejnou cestou se vydala také společnost Jaguar Land Rover. Její nové motory nesou označení Ingenium.

První svezení

Volvo Drive-E: čtyři válce pro řadu 60

Motory pocházejí z vlastního vývoje automobilky, přičemž o výrobu se postará nově otevřená fabrika Wolverhampton. Prvním novým motorem bude naftový dvoulitr označený jako AJ200D. Přesné parametry tisková zpráva neuvádí, ve srovnání se stávajícím dieselovým čtyřválcem má nabídnout o sedmnáct procent snížené tření a zároveň by mělo jít o jednu z nejúspornějších jednotek v dané třídě.

Testy | Kombi | Jaguar

Test Jaguar XF Sportbrake 2.2D – další hřebík na scéně

Stejně jako v případě automobilky Volvo dostanou naftové i benzinové motory společný základ, přičemž stejné bude také vrtání i zdvih plus řada dalších dílů. Všechny nové jednotky dostanou přímý vstřik paliva, variabilní časování ventilů, systém start/stop a systém přeplňování. Tisková zpráva mluví také například o variabilní vodní pumpě nebo variabilním olejovém čerpadlu. Oba případy mají pracovat pouze tehdy, pokud to bude nutné, nikoliv konstantě.

Snižovala se rovněž hmotnost, přičemž rozdíl má být až 80 kilogramů. Nová řada motorů je připravena pro pohon zadních nebo všech kol, stejně jako pro manuální a automatickou převodovku. Počítá se také se zástavbou do hybridního ústrojí. Produkce motorů řady Ingenium odstartuje začátkem příštího roku. 

Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2009
Stav: 168 890 km
Cena: 275 000 Kč
Volvo V50 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 180 115 km
Cena: 149 000 Kč
Volvo S60 1.999
Rok výroby: 2010
Stav: 82 667 km
Cena: 310 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek