Společnost Honda představuje první tempomat na světě vybavený prediktivní bezpečnostní technologií

Společnost Honda v blízké době uvede na trh první prediktivní tempomat na světě známý pod označením „inteligentní adaptivní tempomat“ (Intelligent Adaptive Cruise Control – i-ACC). Tento systém dokáže předvídat, zda do jízdní dráhy automobilu, který je tímto tempomatem vybaven, vjede jiné vozidlo, a automaticky na takovou situaci reagovat.

Inteligentní adaptivní tempomat Honda (i-ACC) sleduje pozici ostatních vozidel na vozovce pomocí kamery a radaru. Získané informace zpracovává pomocí algoritmu, který vychází z výsledků rozsáhlého výzkumu jízdního stylu řidičů, jenž byl prováděn na evropských silnicích. Vyhodnocováním pohybu více vozidel dokáže předpovědět pravděpodobnost, že vozidla v sousedních jízdních pruzích zkříží dráhu automobilu, který je tempomatem vybaven. Ten díky tomu dokáže na vzniklou situaci rychle, bezpečně a komfortně reagovat.

Systém i-ACC bude letos poprvé představen u inovované evropské verze modelu CR-V*, kde nahradí dosavadní adaptivní tempomat ACC. Tradiční adaptivní tempomaty udržují zvolenou rychlost jízdy, která se snižuje pouze pro zachování bezpečného odstupu od vozidla vpředu. Pokud však do jízdní dráhy automobilu nečekaně vjede vozidlo z vedlejšího jízdního pruhu, tradiční adaptivní tempomat reaguje později a vůz tak musí intenzivněji brzdit.

Nový systém i-ACC dokáže pravděpodobnost vzniku této situace spočítat až pět sekund předtím, než k ní skutečně dojde, a dokáže tudíž reagovat velmi jemně, aby nepolekal řidiče, který si možné nebezpečí ještě vůbec neuvědomuje. V takovém případě systém nejprve začne jemně brzdit a na displeji před řidičem se zobrazí ikona s informací o důvodu zpomalení. Poté systém začne brzdit silněji, aby přizpůsobil rychlost jízdy a aby byla zachována bezpečná vzdálenost. Dr. Kleinehagenbrock z výzkumného a vývojového střediska Honda R&D Europe (Deutschland) GmbH, který byl za vývoj systému i-ACC odpovědný, k tomu říká: „Systém i-ACC posouvá funkci tempomatu na zcela novou úroveň, kdy je tento systém schopen plnit prediktivní bezpečnostní funkci“.

i-ACC pozná, po které straně vozovky se pohybujete (tedy zda se nacházíte ve Velké Británii nebo na kontinentu) a automaticky určí, která vozidla v okolí mohou v daném okamžiku představovat největší nebezpečí. 

Systém i-ACC je výsledkem interního výzkumného a vývojového projektu týmů společnosti Honda v Evropě a v Japonsku a je určen výhradně pro evropské silnice. Výzkum chování řidičů, na základě kterého byl algoritmus vytvořen, probíhal v celé Evropě.

Dr. Schmuedderich z Honda Research Institute Europe GmbH, který byl za vývoj systému i-ACC odpovědný, k tomu říká: „Systém i-ACC je průlomová technologie a představuje významný krok směrem k nové generaci asistenčních systémů schopných předvídat chování dalších účastníků silničního provozu.“

*Systém i-ACC bude dostupný v evropské verzi modelu CR-V, a to pouze pro úroveň výbavy Executive.

Honda Jazz 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 112 576 km
Cena: 115 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 120 888 km
Cena: 120 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2008
Stav: 99 796 km
Cena: 210 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků