Společnost Honda představuje první tempomat na světě vybavený prediktivní bezpečnostní technologií

Společnost Honda v blízké době uvede na trh první prediktivní tempomat na světě známý pod označením „inteligentní adaptivní tempomat“ (Intelligent Adaptive Cruise Control – i-ACC). Tento systém dokáže předvídat, zda do jízdní dráhy automobilu, který je tímto tempomatem vybaven, vjede jiné vozidlo, a automaticky na takovou situaci reagovat.

Inteligentní adaptivní tempomat Honda (i-ACC) sleduje pozici ostatních vozidel na vozovce pomocí kamery a radaru. Získané informace zpracovává pomocí algoritmu, který vychází z výsledků rozsáhlého výzkumu jízdního stylu řidičů, jenž byl prováděn na evropských silnicích. Vyhodnocováním pohybu více vozidel dokáže předpovědět pravděpodobnost, že vozidla v sousedních jízdních pruzích zkříží dráhu automobilu, který je tempomatem vybaven. Ten díky tomu dokáže na vzniklou situaci rychle, bezpečně a komfortně reagovat.

Systém i-ACC bude letos poprvé představen u inovované evropské verze modelu CR-V*, kde nahradí dosavadní adaptivní tempomat ACC. Tradiční adaptivní tempomaty udržují zvolenou rychlost jízdy, která se snižuje pouze pro zachování bezpečného odstupu od vozidla vpředu. Pokud však do jízdní dráhy automobilu nečekaně vjede vozidlo z vedlejšího jízdního pruhu, tradiční adaptivní tempomat reaguje později a vůz tak musí intenzivněji brzdit.

Nový systém i-ACC dokáže pravděpodobnost vzniku této situace spočítat až pět sekund předtím, než k ní skutečně dojde, a dokáže tudíž reagovat velmi jemně, aby nepolekal řidiče, který si možné nebezpečí ještě vůbec neuvědomuje. V takovém případě systém nejprve začne jemně brzdit a na displeji před řidičem se zobrazí ikona s informací o důvodu zpomalení. Poté systém začne brzdit silněji, aby přizpůsobil rychlost jízdy a aby byla zachována bezpečná vzdálenost. Dr. Kleinehagenbrock z výzkumného a vývojového střediska Honda R&D Europe (Deutschland) GmbH, který byl za vývoj systému i-ACC odpovědný, k tomu říká: „Systém i-ACC posouvá funkci tempomatu na zcela novou úroveň, kdy je tento systém schopen plnit prediktivní bezpečnostní funkci“.

i-ACC pozná, po které straně vozovky se pohybujete (tedy zda se nacházíte ve Velké Británii nebo na kontinentu) a automaticky určí, která vozidla v okolí mohou v daném okamžiku představovat největší nebezpečí. 

Systém i-ACC je výsledkem interního výzkumného a vývojového projektu týmů společnosti Honda v Evropě a v Japonsku a je určen výhradně pro evropské silnice. Výzkum chování řidičů, na základě kterého byl algoritmus vytvořen, probíhal v celé Evropě.

Dr. Schmuedderich z Honda Research Institute Europe GmbH, který byl za vývoj systému i-ACC odpovědný, k tomu říká: „Systém i-ACC je průlomová technologie a představuje významný krok směrem k nové generaci asistenčních systémů schopných předvídat chování dalších účastníků silničního provozu.“

*Systém i-ACC bude dostupný v evropské verzi modelu CR-V, a to pouze pro úroveň výbavy Executive.

Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 195 000 Kč
Honda CR-V 1.997
Rok výroby: 2010
Stav: 83 304 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 95 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 64 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků