Společnost Honda představuje první tempomat na světě vybavený prediktivní bezpečnostní technologií

Společnost Honda v blízké době uvede na trh první prediktivní tempomat na světě známý pod označením „inteligentní adaptivní tempomat“ (Intelligent Adaptive Cruise Control – i-ACC). Tento systém dokáže předvídat, zda do jízdní dráhy automobilu, který je tímto tempomatem vybaven, vjede jiné vozidlo, a automaticky na takovou situaci reagovat.

Inteligentní adaptivní tempomat Honda (i-ACC) sleduje pozici ostatních vozidel na vozovce pomocí kamery a radaru. Získané informace zpracovává pomocí algoritmu, který vychází z výsledků rozsáhlého výzkumu jízdního stylu řidičů, jenž byl prováděn na evropských silnicích. Vyhodnocováním pohybu více vozidel dokáže předpovědět pravděpodobnost, že vozidla v sousedních jízdních pruzích zkříží dráhu automobilu, který je tempomatem vybaven. Ten díky tomu dokáže na vzniklou situaci rychle, bezpečně a komfortně reagovat.

Systém i-ACC bude letos poprvé představen u inovované evropské verze modelu CR-V*, kde nahradí dosavadní adaptivní tempomat ACC. Tradiční adaptivní tempomaty udržují zvolenou rychlost jízdy, která se snižuje pouze pro zachování bezpečného odstupu od vozidla vpředu. Pokud však do jízdní dráhy automobilu nečekaně vjede vozidlo z vedlejšího jízdního pruhu, tradiční adaptivní tempomat reaguje později a vůz tak musí intenzivněji brzdit.

Nový systém i-ACC dokáže pravděpodobnost vzniku této situace spočítat až pět sekund předtím, než k ní skutečně dojde, a dokáže tudíž reagovat velmi jemně, aby nepolekal řidiče, který si možné nebezpečí ještě vůbec neuvědomuje. V takovém případě systém nejprve začne jemně brzdit a na displeji před řidičem se zobrazí ikona s informací o důvodu zpomalení. Poté systém začne brzdit silněji, aby přizpůsobil rychlost jízdy a aby byla zachována bezpečná vzdálenost. Dr. Kleinehagenbrock z výzkumného a vývojového střediska Honda R&D Europe (Deutschland) GmbH, který byl za vývoj systému i-ACC odpovědný, k tomu říká: „Systém i-ACC posouvá funkci tempomatu na zcela novou úroveň, kdy je tento systém schopen plnit prediktivní bezpečnostní funkci“.

i-ACC pozná, po které straně vozovky se pohybujete (tedy zda se nacházíte ve Velké Británii nebo na kontinentu) a automaticky určí, která vozidla v okolí mohou v daném okamžiku představovat největší nebezpečí. 

Systém i-ACC je výsledkem interního výzkumného a vývojového projektu týmů společnosti Honda v Evropě a v Japonsku a je určen výhradně pro evropské silnice. Výzkum chování řidičů, na základě kterého byl algoritmus vytvořen, probíhal v celé Evropě.

Dr. Schmuedderich z Honda Research Institute Europe GmbH, který byl za vývoj systému i-ACC odpovědný, k tomu říká: „Systém i-ACC je průlomová technologie a představuje významný krok směrem k nové generaci asistenčních systémů schopných předvídat chování dalších účastníků silničního provozu.“

*Systém i-ACC bude dostupný v evropské verzi modelu CR-V, a to pouze pro úroveň výbavy Executive.

Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 195 000 Kč
Honda CR-V 1.997
Rok výroby: 2010
Stav: 83 100 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků