Společnost Continental představuje head-up displej Combiner

Mezinárodní výrobce automobilového příslušenství Continental systematicky pracuje na expanzi své řady rozšiřitelných řešení pro head-up displeje (HUD) určené rozhraní člověk-stroj (HMI) ve vozidlech. Společnost Continental realizovala mimořádně kompaktní ukázku principu HUD a přichází s HUD displejem Combiner, jenž úzce souvisí s HUD promítajícím na čelní okno vozu, ale jeho instalace není prostorově tolik náročná. Technologie HUD Combiner využívá jako zrcadlo pro zobrazování informací místo čelního skla vozu malý průhledný kotouč označovaný pojmem „kombinátor“ anglicky „combiner“.

„Je pro nás důležité, aby ergonomické výhody technologie HUD získaly ve vozech co nejširší možné uplatnění. Díky HUD Combiner nabízíme systém, který lze snadno integrovat nejen do celých modelových řad, ale také do supersportovních automobilů s omezeným prostorem interiéru,“ řekl Helmut Matschi, člen výkonné rady společnosti Continental a ředitel divize pro interiéry.

Ve srovnání s HUD promítajícím na čelní sklo vozu, jenž společnost Continental od roku 2003 sériově vyrábí v barevném provedení, vyžaduje HUD Combiner v závislosti na použití jen něco málo přes polovinu instalačního prostoru. Toho je dosaženo díky faktu, že čelní sklo nemusí být integrováno do optické dráhy, jež je místo toho umístěna do displeje Combiner s optimalizovanými vizuálními vlastnostmi. Za příznivých podmínek tak může být HUD Combiner jediným zrcátkem v interiéru. To zaručuje nejen kompaktnost technologie, ale také extrémní plochost zařízení, což usnadňuje integraci do menších nebo sportovních vozů.

Jako „mladší bratr“ HUD promítajícího na čelní sklo vozu poskytuje HUD Combiner téměř stejné ergonomické výhody. „Head-up displej Combiner dokonale doplňuje naše portfolio HUD řešení. Zatímco řidič čte vybrané informace, neustále může očima sledovat dopravní situaci kolem sebe. Již nemusí těkat očima tam a zpátky mezi vozovkou a přístrojovým štítem,“ popisuje Eelco Spoelder, ředitel obchodní jednotky pro přístroje a HMI pro řidiče ve společnosti Continental. „Výrobci aut mohou vybavit různé modely jediným technickým základem.“

Vyšší bezpečnost pro řidiče

Také u HUD Combiner se nad hranu kapoty vozu, těsně pod zorný úhel řidiče, promítá celobarevný přístrojový panel. Optická dráha HUD Combiner je nepatrně kratší než u aplikace s promítáním na čelní sklo, takže oči řidiče se musí přizpůsobit kratší vzdálenosti – ale to je více než vykompenzováno zvýšením bezpečnosti.

„Čím více vozů bude HUD vybaveno, tím méně řidičů bude muset spouštět zrak z vozovky. HUD Combiner je plnoprávným členem naší produktové řady,“ uvedl Spoelder. „Každý HUD dokáže omezit potenciálně nebezpečné chvíle jízdy naslepo, kdy se řidič dívá dolů na přístroje nebo ovládací prvky.“

Protože je HUD displej Combiner vhodný pro kompaktní modely aut, pomáhá přiblížit tuto novou technologii širší skupině řidičů. Zatímco HUD promítající na čelní sklo vozu je nyní prvkem příplatkové výbavy ve vozech vyšší střední třídy, HUD Combiner je nabízen také pro menší modely.

Není náhodou, že mimořádně kompaktní řešení stojí až na konci řady HUD produktů vyvinutých společnosti Continental. „Zkušenosti s navrhováním a výrobou dvou generací HUD promítajících na čelní sklo vozu byly pro HUD Combiner nedocenitelné. Nabízí vysokou úroveň funkční integrace, kompaktní design a je tvořen jen pár díly,“ řekl Pablo Richter, odborník na technologie HUD v divizi interiérů společnosti Continental. Continental plánuje vyrobit první sérii HUD Combiner v roce 2015.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků