Spokojenost zákazníků podle ADAC: Nejlepší je Volvo, Škoda si pohoršila

Spokojenost je významným měřítkem, které ukazuje, jak dokáže automobilka naplnit očekávání svých zákazníků. Jako nejlepší hodnotí majitelé aut značku Volvo.
Seznam kapitol
  1. Spokojenost zákazníků: značky
  2. Spokojenost zákazníků: servisy
  3. Spokojenost zákazníků: nejmenší auta
  4. Spokojenost zákazníků: malá auta
  5. Spokojenost zákazníků: nižší střední třída
  6. Spokojenost zákazníků: střední třída
  7. Spokojenost zákazníků: vyšší střední třída
  8. Spokojenost zákazníků: malé dodávky
  9. Spokojenost zákazníků: dodávky a MPV
  10. Spokojenost zákazníků: crossovery a SUV

Letošní statistika spokojenosti zákazníků, kterou zpracoval německý autoklub ADAC, vyšvihla na první místo švédské (nebo bychom už měli napsat čínské?) Volvo. To z vedoucí příčky sesadilo domácí značku BMW. Škodovky si pohoršily o tři místa a Fiat přenechal poslední místo Chevroletu.

Život řidiče | Statistiky | Krimi | Audi

Nejčastěji kradeným autem v Německu je sportovní Audi

Statistika spokojenosti ukazuje především na to, jak dokáže automobilka naplnit očekávání svých zákazníků, ale je v ní zahrnuto i hodnocení spolehlivosti, dynamiky a třeba praktičnosti.

ADAC do hodnocení započítával vozy ve stáří od šesti měsíců až do tří a půl roku. Bral reference pouze od prvních majitelů nových aut, aby se nejednalo spíše o statistiku spolehlivosti ojetin. Autům, kterých se výzkum týkal, byly v průměru dva roky.

Zajímavosti | Život řidiče | Statistiky | Citroën | Citroen Berlingo

Neuvěřitelné! Citroën vyhrál statistiku spolehlivosti

Německý autoklub sbíral data od zhruba 20 000 lidí a pro započítání do statistiky bylo podmínkou, aby se k jednomu modelu vyjádřilo aspoň padesát majitelů a k jedné značce minimálně sto majitelů. V hodnocení značek, které uvádíme v následující tabulce, je započítáno jak hodnocení jednotlivých modelů, tak i služeb a servisu konkrétní značky.

Značka umístění
v roce 2014
umístění
v roce 2013
rozdíl Hodnocení
v roce 2014
Volvo 1 7 +6 79,5
Audi 2 2 0 78,4
BMW 3 1 -2 78,2
Honda 4 3 -1 77,6
Toyota 4 4 0 77,6
Mazda 6 10 +4 77,5
Mercedes-Benz 7 6 -1 76,9
Mini 8 5 -3 76,6
Smart 9 14 +5 76,4
Volkswagen 10 9 -1 75,7
Škoda 11 8 -3 75,6
Dacia 12 12 0 74,5
Nissan 13 12 -1 73,4
Kia 14 16 +2 72,8
Mitsubishi 15 11 -4 72,4
Suzuki 16 15 -1 72,2
Seat 17 18 +1 71,9
Ford 18 17 -1 71,1
Hyundai 19 19 0 70,8
Opel 20 22 +2 70,2
Peugeot 20 23 +3 70,2
Renault 22 20 -2 69,6
Citroën 22 20 -2 69,6
Fiat 24 25 +1 66,1
Chevrolet 25 24 -1 63,4

A jak si vedly automobilky ve službách zákazníkům? Hodnocení servisů najdete v následující kapitole:

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Spokojenost zákazníků: značky
  2. Spokojenost zákazníků: servisy
  3. Spokojenost zákazníků: nejmenší auta
  4. Spokojenost zákazníků: malá auta
  5. Spokojenost zákazníků: nižší střední třída
  6. Spokojenost zákazníků: střední třída
  7. Spokojenost zákazníků: vyšší střední třída
  8. Spokojenost zákazníků: malé dodávky
  9. Spokojenost zákazníků: dodávky a MPV
  10. Spokojenost zákazníků: crossovery a SUV
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2007
Stav: 171 232 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 138 745 km
Cena: 160 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků