Splní se přání fanoušků BMW? Na oživení řady 8 se prý již pilně pracuje

O možném vzniku nového BMW řady 8 se spekuluje už velmi dlouho. Některé zdroje nyní s jistotou uvádí, že se příznivci mnichovské automobilky dočkají!

Automobilový svět je od konce výroby na sklonku 20. století neustále na pozoru, zda nástupce zbožňovaného kupé řady 8 skutečně přijede. Vůz měl tehdy pouze jedinou vadu - vznikl v naprosto nepřející době ropné krize. Jak se nyní zdá, zbožné přání všech milovníků BMW se skutečně splní.

Server BMWBLOG.com, patřící mezi nejdůvěryhodnější zdroje mimo automobilku, přišel před několika málo dny s informacemi, že BMW skutečně opráší řadu 8. Společně s ní vznikne také ostrý model M8, který měl již v 90. letech minulého století namířeno do sériové výroby. Ovšem těsně před finálními testy jeho uvedení smetl management BMW ze stolu.

Zajímavosti | Retro | Sportovní auta | Kupé | BMW | Design

BMW řady 8 E31 (1989 – 1999): Nejlepší propadák všech dob

Zajímavostí je fakt, že ještě donedávna byla M8 pouhým mýtem, protože BMW existenci jediného prototypu dlouho tajilo. Supersportovní vůz měl pohánět dvanáctiválcový motor S70/2, tedy ten, který pracoval pod kapotou asi nejuctívanějšího supersportu všech dob – McLarenu F1.

Přestože se z některých zdrojů můžete dočíst, že zamýšlená pohonná jednotka byla odvozena z dvanáctiválce modelu 850 CSi (S70), není tomu tak. BMW M8 mělo být poháněno zcela nově vyvinutým motorem S70/2, který s jednotkou z 850 CSi sdílel pouze středovou vzdálenost válců. Ve skutečnosti byl koncepčně podobný řadovému šestiválci S50 (M3 E36).

Tajné | Kupé | Byznys | BMW

Nové BMW řady 8 nahradí řadu 6. Místo ní bude soupeř pro 911

Přítomnost takto sofistikované pohonné jednotky byla nejspíše tím hlavním důvodem, proč BMW M8 nikdy nespatřilo světlo světa v sériové výrobě. Vždyť právě tato jednotka je dodnes řazena na piedestal zážehových motorů s vnitřním spalováním.

Nová řada 8 se podle citovaných zdrojů zařadí na úroveň řady 7, ovšem nikoliv jako samostatná modelová řada, ale jako nástupce BMW řady 6. Tím se přiblíží třídě S Coupé od Mercedesu.

Sport | BMW

BMW osvěží řadu 6. Připravilo limitovanou edici M Sport

BMW novou řadu 8 nabídne ve třech karosářských provedeních - Coupé, Gran Coupé a Cabrio, které po vzoru řady 6 nabídnou ostré verze M.

Novinka je naplánovaná na rok 2019 a dá se předpokládat, že pod kapotou nejvýkonnějších variant M se objeví prověřený 4,4litrový osmiválec se dvěma turbodmychadly a výkonem přes 600 koňských sil.

Ve videu se podívejte na krátký medailonek první generace BMW E31...

BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 137 281 km
Cena: 140 000 Kč
BMW Řada 5 2.996
Rok výroby: 2008
Stav: 199 684 km
Cena: 235 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2004
Stav: 189 109 km
Cena: 128 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků