Spirra: první jihokorejský supersport vyjíždí

Jižní Korea se zařadí mezi několik málo zemí, jež se mohou chlubit domácími supersportovními vozy. První počin nese jméno Spirra.

Model Spirra je údajně takřka hotov. Stalo se tak devět let poté, co místní společnost Proto Motors představila odborné veřejnosti svůj prototyp s označením PS-II. Jeho tvůrce od té doby prošel řadou existenčních přemetů, až nakonec skončil v náručí firmy Oullim Group a jeho jméno se změnilo na Oullim Motors. Vůz Spirra se má začít sériově vyrábět a prodávat již během letošního léta. O pohon této novinky se stará známý a v dílčích ohledech modifikovaný vidlicový šestiválec Hyundai s objemem 2,7 l uložený podélně před zadní nápravou a dodávaný ve čtyřech výkonových stupních.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ten základní dává výkon 175 koní (129 kW) při 6 000 ot./min. a točivý moment 245 Nm, silnější verze je opatřena malým turbodmychadlem, jež pohonné jednotce dovoluje dosahovat výkonu 330 koní (243 kW) a točivého momentu 471 Nm. Obě nejvýkonnější verze jsou opatřeny turbodmychedlem větších rozměrů, jež špičkové hodnoty posune na 400 koní (294 kW), resp. 420 koní (309 kW), nejsilnější provedení se může pochlubit největším točivým momentem 490 Nm. Na samotném vrcholu se ocitne podobný motor, opatřený však dvojicí přeplňovacích dmychadel, dávat má díky tomu až 500 koní (368 kW) a točivý moment plných 539 Nm, což má vozu zaručit zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,5 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 310 km/h. Točivý moment se na kola zadní nápravy přenáší skrze manuálně řazenou šestistupňovou převodovku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pohotovostní hmotnost činí 1 320 kg, u nejvýkonnější verze byla snížena na 1 200 kg. O patřičný kontakt s vozovkou se starají devatenáctipalcové ráfky s pneumatikami o rozměru 225/40R vpředu a 275/40R vzadu. Vozy Spirra budou stavěny více méně ručně, na trubkovém prostorovém rámu se nachází povrchové karosářské díly vyrobené z uhlíkových kompozitů. Jihokorejští producenti automobilů nemají dosud příliš zkušeností se supersportovními vozy ani příslušnými konstrukčními postupy, model Spirra továrny Oullim Motors by to však časem mohl změnit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Co říkáte na první jihokorejský sporťák se vším všudy?
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 121 058 km
Cena: 174 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2012
Stav: 74 208 km
Cena: 130 000 Kč
Hyundai i30 1.591
Rok výroby: 2012
Stav: 156 998 km
Cena: 172 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků