Spekulace: Příští Mitsubishi Evo bude prý hybrid s tříválcem 1,1 l

Připravovaný nástupce modelu Mitsubishi Lancer Evo se údajně vzdá všeho, co dělá Evo Evem, kromě jediného – dechberoucí ovladatelnosti.

Mitsubishi Lancer Evolution. Synonymum pro rychlý sportovní sedan s kořeny v automobilových soutěžích. A přinejmenším v posledních čtyřech generacích také jedno z nejovladatelnějších aut napříč všemi velikostními, cenovými a výkonnostními kategoriemi. 

Mitsubishi

Mitsubishi Lancer Evo X 2011: více pohody

Nabídka sportovních aut je ale stále pestřejší a původní recept netáhne zdaleka tolik jako ve zlaté éře světové rally. Japonská automobilka proto chystá radikální odklon od dosavadní koncepce Lanceru Evo – alespoň pokud můžeme věřit fantasticky znějícím spekulacím amerického časopisu Motor Trend

I budoucí Mitsubishi Evo má zůstat autem, které dokáže posádce přerovnat orgány v břišní dutině. Půjde na to ale úplně novým způsobem. Podle Motor Trendu dostane unikátní platformu s odlehčenou konstrukcí a přeplňovaný tříválec o objemu 1,1 l.

K vektorování točivého momentu už nebude používat aktivní diferenciály, ale elektromotory vpředu i vzadu. Baterie uložené pod zadními sedadly mu mají pomoci k rozložení hmotnosti mezi nápravami v poměru 50:50.

Video | Mitsubishi

Mitsubishi Lancer Evo IX, kráska a zvíře v akci (video)

Příští Evo bude kombinací „nekompromisní ovladatelnosti s nejvyspělejší plug-in hybrid technologií,“ cituje časopis svůj zdroj z automobilky. Novinka má být ještě ovladatelnější než všechny dosavadní generace Eva. Proto dostane i svoji vlastní platformu a opustí jméno „Lancer“. Ten bude pokračovat dál na platformě společné s budoucím Renaultem Mégane.

Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 135 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.332
Rok výroby: 2009
Stav: 112 458 km
Cena: 80 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.124
Rok výroby: 2010
Stav: 64 099 km
Cena: 84 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků