Spekulace: Příští Mitsubishi Evo bude prý hybrid s tříválcem 1,1 l

Připravovaný nástupce modelu Mitsubishi Lancer Evo se údajně vzdá všeho, co dělá Evo Evem, kromě jediného – dechberoucí ovladatelnosti.

Mitsubishi Lancer Evolution. Synonymum pro rychlý sportovní sedan s kořeny v automobilových soutěžích. A přinejmenším v posledních čtyřech generacích také jedno z nejovladatelnějších aut napříč všemi velikostními, cenovými a výkonnostními kategoriemi. 

Mitsubishi

Mitsubishi Lancer Evo X 2011: více pohody

Nabídka sportovních aut je ale stále pestřejší a původní recept netáhne zdaleka tolik jako ve zlaté éře světové rally. Japonská automobilka proto chystá radikální odklon od dosavadní koncepce Lanceru Evo – alespoň pokud můžeme věřit fantasticky znějícím spekulacím amerického časopisu Motor Trend

I budoucí Mitsubishi Evo má zůstat autem, které dokáže posádce přerovnat orgány v břišní dutině. Půjde na to ale úplně novým způsobem. Podle Motor Trendu dostane unikátní platformu s odlehčenou konstrukcí a přeplňovaný tříválec o objemu 1,1 l.

K vektorování točivého momentu už nebude používat aktivní diferenciály, ale elektromotory vpředu i vzadu. Baterie uložené pod zadními sedadly mu mají pomoci k rozložení hmotnosti mezi nápravami v poměru 50:50.

Video | Mitsubishi

Mitsubishi Lancer Evo IX, kráska a zvíře v akci (video)

Příští Evo bude kombinací „nekompromisní ovladatelnosti s nejvyspělejší plug-in hybrid technologií,“ cituje časopis svůj zdroj z automobilky. Novinka má být ještě ovladatelnější než všechny dosavadní generace Eva. Proto dostane i svoji vlastní platformu a opustí jméno „Lancer“. Ten bude pokračovat dál na platformě společné s budoucím Renaultem Mégane.

Mitsubishi ASX 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 213 882 km
Cena: 195 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 140 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 179 604 km
Cena: 150 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků