Spekulace: Ford Focus RS nabídne až 350 koní a vrátí se ke čtyřkolce

Oba dosavadní Focusy RS byly báječnými auty, jedněmi z nejlepších předokolek na trhu. V aktuální generaci se to má ale změnit.

Ford a pohon všech kol? To už tu bylo. Pomiňme úchvatný speciál RS 200 s motorem před zadní nápravou, který vznikl v silniční verzi jen kvůli homologaci pro skupinu B. Ale znak náprav 4x4 měly třeba i Sierry, ty kufrové se navíc proháněly rovněž v rally. A pak přišel Escort RS Cosworth. Jenže od ukončení jeho výroby uplynuly už takřka dvě dekády a právoplatného nástupce dosud nedostal.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ikonické ostré Fordy: Escort RS Cosworth a Focus RS ve dvou generacích

Současné ST jím tak docela není, po faceliftu ho navíc aktuálně koupíte i v naftě. Pro sportující spořílky bezvadná nabídka, ale my chceme RS! A nejlépe to, které bude zabírat na všechny čtyři... Podle amerického magazínu Road & Track se přání mnoha entuziastů donesla až k uším nejvyšších mužů samotného Fordu a budou do dvou let vyslyšena! Časopis totiž vyzpovídal nejmenovaného člověka z automobilky, takže informace mají jistou záruku...

Retro | Zajímavosti | Design | Technika | Sportovní auta | Ford | Fascinace | Příslušenství

Ford Sierra 30 let: XR4i, Cosworth a další sportovní a speciální verze

Focus RS pro rok 2016 údajně dostane nový systém pohonu všech čtyř kol. Modelový rok premiéry je oficiální, v jeho případě se o spekulaci rozhodně nejedná, výrobce už tuto informaci potvrdil. Takže IAA 2015 ve Frankfurtu?

Hot-hatch se může těšit na systém vektorování točivého momentu. Čeká se také celkově tvrdší podvozek s modifikovanými závěsy včetně přední nápravy RevoKnuckle, větší brzdy a kola a hlavně změna charakteristiky posilovače řízení, toť jasná věc.

Čtyřválec z Mustangu

Moderní trendy downsizingu ale nezastavíte. I novému „eresu“ tak zabručí v útrobách čtyřválec EcoBoost, tentokrát o objemu 2,3 litru s odhadovaným výkonem kolem 325-350 koní, tedy 239 až 258 kW. Spíš se ale přiblíží vyššímu číslu. Jistě, stejný motor s twin-scroll turbem dostal i nový Mustang. A co převodovky? Žádná dvouspojka, žádný automat, ale šestistupňový manuál. 

Testy | Srovnávací testy | Sportovní auta | Hatchbacky | Renault | Seat

Duel Seat Leon Cupra vs. Renault Mégane R.S. Cup: Hra o trůny

Kolik za něj zájemce zaplatí? V USA asi 45 tisíc dolarů, tedy 950 tisíc korun podle aktuálního kurzu. My se takové částce můžeme jen usmát, Evropané vysázejí na dřevo určitě šestimístnou cifru, někde kolem 1,1-1,2 milionu. Ale když náhodou objevíte v archivu český ceník Fordu z před dvou dekád, zjistíte, že bájný Escort RS Cosworth stál nový také tolik. Ať s křídlem, nebo bez něj...

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků