Speciální ochrana pro nejvyšší nároky

Mercedes-Benz aktualizuje svou nabídku pancéřovaných vozidel představením nového modelu S 600 Guard, vycházejícího z nové třídy S. S 600 Guard nabízí kompletní ochranu na úrovni třídy balistické odolnosti VR9 (v průhledné a neprůhledné oblasti). Nový vrcholný model Guard přináší do segmentu pancéřovaných automobilů dosud nevídanou úroveň díky prvotřídnímu komfortu, suverénnímu podvozku AIRMATIC, výkonnému motoru V12, inteligentním asistenčním systémům a neomezeným užitným vlastnostem v každodenním provozu. Mercedes-Benz tak důsledně pokračuje v dlouhé tradici pancéřovaných vozidel s hvězdou, která poskytují své posádce speciální ochranu.

Mercedes-Benz nabízí s modely Guard v celosvětovém měřítku nejširší paletu pancéřovaných vozidel. Výrobní program Mercedes-Benz Guard zahrnuje v současnosti vozy třídy S, E, M a G. Nejnovějším členem rodiny modelů Guard s hvězdou je Mercedes-Benz S 600 Guard.

Neukazovat slabá místa – integrované pancéřování

Pancéřování modelu S 600 Guard je na základě dlouholetých zkušeností značky Mercedes-Benz s konstrukcí vozidel, nabízejících speciální ochranu, koncipováno podle principu integrovaného pancéřování. Mezi zásadní přednosti patří:

  • Nejvyšší možná pevnost a stabilita díky cílenému vyztužení základní struktury, které bylo integrováno už do procesu výroby skeletu karoserie.
  • Zachování vysokého standardního komfortu díky promyšlené integraci všech ochranných prvků a jejich inteligentnímu překrytí.

Již během fáze výroby skeletu karoserie jsou integrovány ochranné komponenty ze speciálních ocelí do dutin mezi strukturou skeletu a vnějšími panely. Speciální aramidové a polyethylenové komponenty zvyšují dodatečnou ochranu před střepinami. Na mimořádně kritických místech, jako jsou spáry a přechody mezi různými materiály, zaručují komplexní balistickou ochranu inteligentní systémy překrytí.

Okna jsou pevnou a zásadní součástí ochranných opatření. Na vnitřní straně mají vrstvu polykarbonátu proti střepinám a díky své vrstvené struktuře nabízejí vynikající optické vlastnosti. Mimořádná pozornost z hlediska bezpečnosti byla věnována významu prosklení při výběru odpovídajících materiálů a jeho tlouštěk.

Součinností všech komponentů vzniká pro cestující prostor s velmi účinnou ochranou, který kromě balistické ochrany zahrnuje také kompletní ochranu před trhavinami. Také při boční explozi výbušné nálože se střepinami, v blízkosti vozidla, jsou cestující účinně chráněni pancéřováním.

Nový S 600 Guard bez problémů dostál všem požadavkům příslušných německých úřadů, zabývajících se ochranou osob, díky svému propracovanému a účinnému ochrannému systému. Zároveň je jako první vozidlo kompletně certifikován v souladu s nejvyšší třídou balistické odolnosti VR9 (podle BRV 2009, verze 2).

Co se týče trhavin, prokázal nový sedan S-Guard svou vynikající úroveň splněním normy ERV2010 a požadavků Spolkového kriminálního úřadu BKA (Bundeskriminalamt). Nové pancéřování podlahy poprvé zakrývá podlahu téměř kompletně, což je v tomto segmentu civilních pancéřovaných vozidel jedinečné.

Diskrétnost je samozřejmostí

Navzdory rozsáhlým ochranným opatřením se S 600 Guard svým zevnějškem téměř vůbec neliší od běžné verze třídy S. Exteriér zaujme stejně elegantními plochami a liniemi, které propůjčují vozidlu již v klidu dojem síly a dynamiky, stejně pregnantním uspořádáním vysokovýkonných světlometů LED a stejným solitérním stylem zadních svítilen, osazených technikou LED. Protože S 600 Guard nelze prakticky vůbec rozpoznat jako pancéřovaný luxusní sedan, splňuje tato novinka nejlepším možným způsobem další důležitý požadavek na pancéřovaná vozidla: maximální diskrétnost díky své nenápadnosti.

Ochrana bez kompromisů

S 600 Guard disponuje velkorysým prostorovým konceptem. S 600 Guard skvěle plní roli vrcholného modelu třídy S příkladnou nabídkou místa pro hlavy cestujících a šířkou v úrovni loktů na zadních sedadlech. Ve svém segmentu je třídou sama pro sebe také v dalších rozměrech, definujících úroveň komfortu, ať se jedná o výšku prahu dveří nebo rozměry vstupního otvoru po otevření dveří. Nový S 600 Guard je kromě toho poprvé – a jako jediný v segmentu luxusních sedanů – nabízen jak ve čtyřmístné, tak i v plnohodnotně pětimístné verzi, a s objemem zavazadlového prostoru 350 litrů i vysokou užitečnou hmotností poskytuje neomezenou využitelnost v každodenním provozu.

Díky důmyslně integrovanému pancéřování zůstává i ve variantě Guard pro cestující zachována atmosféra první třídy sedanu třídy S, která splňuje nejvyšší nároky na dojem kvality, výbavu a komfort. Téměř bez výjimky jsou i pro verzi S-Guard k dispozici prvky komfortní výbavy sériově vyráběných variant, včetně rozmanitých inovací. Mezi ně patří například:

  • Šoférský paket, zahrnující nastavení sedadla spolujezdce pro jízdu s řidičem, komfortní opěrky hlavy EASY ADJUST pro řidiče a spolujezdce, na straně spolujezdce sklopné a odnímatelné, a opěrky pro nohy, které jsou na straně spolujezdce elektricky výsuvné.
  • Sedadlo Executive vzadu na straně spolujezdce nabízí opěrku nohou a airbag v sedáku.
  • Komfortní paket pro sedadla vzadu včetně vnějších sedadel vzadu s nastavitelnými bočními polštáři, vyhřívání sedadel Plus a masážní funkcí ENERGIZING.
  • Paket PRE-SAFE® pro zadní sedadla s osvětlenými podávači bezpečnostních pásů, předpínači bezpečnostních pásů PRE-SAFE® a airbagy v bezpečnostních pásech pro vnější sedadla vzadu, automatické dovírání dveří a víka zavazadlového prostoru.
  • Zadní sedadla ve stylu první třídy s průběžnou středovou konzolou promění zadní část interiéru v pojízdnou kancelář se dvěma samostatnými křesly.
  • Vyspělý telefonní systém v zadní části interiéru nabízí ovládací sluchátka s dotykovým displejem a vlastní zónu handsfree pro cestující vzadu.
  • Paket pro tepelný komfort vyhřívá všechny plochy, s nimiž přicházejí cestující do styku, na zvolenou příjemnou teplotu.
  • Paket AIR-BALANCE včetně ionizace s vylepšenou filtrací vzduchu a parfémováním.

Pro S 600 Guard se kromě toho dodává na přání bodová svítilna pro zadní sedadla s nově vyvinutým osvětlením LED.

Energicky s dvanácti válci

S 600 Guard realizuje suverénní jízdní výkony se zážehovým motorem V12, který nyní dosahuje nejvyššího výkonu 390 kW (530 k), takže nabízí ještě větší hnací sílu než motor předchůdce. Díky točivému momentu 830 N.m a samočinné převodovce 7G-TRONIC, která je poprvé k dispozici s motorem V12, dosahuje S-Guard, při nižší spotřebě paliva, pozoruhodných hodnot zrychlení, aby byl schopen rychle opustit nebezpečnou oblast v případě ohrožení. Nejvyšší rychlost je z důvodu hmotnosti elektronicky omezena na 210 km/h.

Suverénní podvozek se vzduchovým odpružením

S 600 Guard nabízí svým cestujícím vynikající jízdní komfort a excelentní jízdní dynamiku na vysoké úrovni Mercedesu. Vděčí za to vzduchovému odpružení AIRMATIC s plynule měnitelnou charakteristikou tlumičů, jakož i zvýšené hmotnosti vozidla přizpůsobeným podvozkovým komponentům a regulačním systémům, jako jsou ESP® nebo ASR. Například přední náprava je vybavena silnějšími vzduchovými pružinami, zatímco zadní náprava je doplněna přídavnými ocelovými pružinami. Stejně jako nepancéřovaná třída S je i S-Guard vybaven trvalým udržováním stálé světlé výšky vpředu i vzadu bez ohledu na zatížení vozidla. Tento systém navíc v modelu S 600 Guard kompenzuje sníženou světlou výšku kvůli pancéřování podlahy.

Brzdy modelu S-Guard jsou oproti sériové verzi výrazně mohutnější, aby byla vyšší hmotnost bezpečně pod kontrolou. Na přední nápravě jsou použity například větší šestipístkové brzdové třmeny a výrazně větší brzdové kotouče. Také brzdy na zadní nápravě jsou robustnější než u sériově vyráběných vozů.

Součástí sériové výbavy modelu S 600 Guard jsou pneumatiky Michelin PAX, schopné jízdy i po ztrátě vzduchu, s doplňkovým systémem sledování tlaku vzduchu v pneumatikách. Tyto pneumatiky umožňují i s poškozením ujet z nebezpečného místa do vzdálenosti až 30 kilometrů.

Inteligentní asistenční systémy

S 600 Guard je samozřejmě vybaven také nejnovějšími technickými inovacemi, díky nimž je Mercedes-Benz třídy S vzorem pro celý vývoj osobních vozidel a také nejprodávanějším luxusním sedanem na světě. Mezi ně patří mimo jiné na přání dodávané asistenční systémy, vyvinuté v rámci konceptu Intelligent Drive s cílem výrazně zvýšit komfort a bezpečnost.

Na přání jsou k dispozici následující systémy:

  • Paket asistenčních systémů PLUS, který zahrnuje asistenční systémy DISTRONIC PLUS s funkcí Stop&Go Pilot, BAS PLUS Bremse, aktivního asistenta pro sledování slepého úhlu a aktivního asistenta pro jízdu v jízdním pruhu, systém PRE-SAFE® Bremse s rozpoznáváním chodců, ESP® a elektrickou parkovací brzdu.
  • Asistent pro noční vidění Plus
  • Adaptivní světlomety LED ILS (Intelligent Light System)
  • Prostorový kamerový systém s úhlem snímání 360°

Speciální prvky výbavy Guard pro ještě vyšší úroveň komfortu a bezpečnosti

Mercedes-Benz nabízí kromě toho další prvky výbavy na přání, které byly koncipovány speciálně pro S-Guard. Mezi ně patří:

  • neprůhledné rolety pro všechna okna vzadu
  • vyhřívaná čelní a boční okna
  • poplašný systém pro případ ohrožení se snadným ovládáním
  • hasicí systém s funkcí samočinné aktivace
  • nouzový systém pro zásobení čerstvým vzduchem, který chrání cestující před vnikáním kouře nebo slzného plynu
  • hydraulické ovládání těžkých skel bočních oken
  • bodové svítilny LED s kardanovým uložením v interiéru vzadu
  • speciální chladicí schránka vzadu

Pro S 600 Guard i další vozidla z rodiny modelů Guard platí stejně jako u sériově vyráběných vozidel v plném rozsahu záruka výrobce. Kromě toho je pro servis, údržbu nebo eventuální opravy modelů Guard k dispozici kompletní celosvětová servisní síť Mercedes-Benz.

Rodina modelů Guard

Aktuální program Mercedes-Benz Guard zahrnuje vozidla třídy S, E, M a G. Mercedes-Benz má s celkem devíti modely nejrozsáhlejší nabídku pancéřovaných vozidel.

Mercedes-Benz E-Guard

Modely Mercedes-Benz E-Guard se dodávají se třemi variantami motorů. Se vznětovým šestiválcem v modelu E 350 CDI BlueEFFICIENCY Guard, se zážehovým motorem V6 v modelu E 350 Guard a s motorem V8 5,5 litru v modelu E 500 Guard. Všechny modely E-Guard jsou vybaveny pancéřováním s třídou odolnosti VR4 (podle zkušební směrnice BRV 2009), která zaručuje vysokou úroveň ochrany.

Mercedes-Benz G 500 Guard

Také Mercedes-Benz třídy G se dodává v pancéřované verzi. G 500 Guard je nabízen s motorem V8 5,5 litru a pancéřováním s třídou odolnosti VR6 nebo VR7 (podle zkušební směrnice BRV 2009), která zaručuje nejvyšší úroveň ochrany.

Mercedes-Benz M-Guard

M-Guard je k dispozici ve verzích ML 350 BlueTEC se vznětovým motorem V6 a jako ML 500 s výkonným zážehovým motorem V8. Trvalý pohon všech kol 4MATIC je přitom vždy součástí výbavy a zaručuje nejlepší možnou trakci a zvýšenou jízdní stabilitu. M-Guard s integrovanými ochrannými komponenty splňuje jako vozidlo, nabízející speciální ochranu, všechny požadavky třídy balistické ochrany VR7 (podle zkušební směrnice BRV 2009).

Pro informaci: třídy odolnosti

Vozidla, která nabízejí vysokou úroveň ochrany a odpovídají třídě odolnosti VR4, odolají střelbě z velkorážných revolverů a účinně chrání především před rostoucí kriminalitou související s drogami a stále větší připraveností pouličních zlodějů k násilí.

Automobily s nejvyšší úrovní ochrany v souladu s třídami odolnosti VR6/VR7/VR9 nabízejí účinnou obranu při hrozbě teroristického útoku. Jejich pancéřování je koncipováno nejen proti nábojům z vojenských zbraní, které létají téměř dvojnásobnou rychlostí v porovnání s náboji z revolveru. Kromě toho brání vniknutí střepin z ručních granátů a náloží do interiéru.

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 109 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků