Speciální „Dieselgate“ software vyvinulo pro VW Audi už v roce 1999

V Německu se objevila zpráva, že software zodpovědný například za falšování skutečných emisí vyvinula pro koncern značka Audi.

Speciální software řízení motoru, který rozpozná různé jízdní situace nebo skutečnost, že se auto nachází na měřícím zařízení, údajně vyvinulo pro koncern Volkswagen vývojové oddělení Audi už v roce 1999. Vyplývá to ze zprávy, kterou má německý deník Handelsblatt, jak informuje Reuters.

Technika | Elektromobily | Fiat | Dieselgate | Hybridy | Palivo

Nové měření spotřeby uškodí hybridům, myslí si bývalý manažer Fiatu

Elektronický mozek v závislosti na určitých režimech a situacích dokázal upravit řízení motoru, ale v Audi nebo jiné značce Volkswagenu tehdy ještě nebyl použit. Software byl aktivní teprve až v momentě, kdy nebyly motory TDI schopny plnit přísnější emisní limity NOx v normě Euro 5 nebo v amerických normách. Vůbec poprvé měl být falešný software použit v roce 2004.

Jak už asi víte, řídící jednotka některých motorů poznala, že se auto nachází na měřící stolici a upravila fungování motoru a řízení emisí tak, aby motor prošel měřícím cyklem. Ve skutečném provozu se pak auto chovalo jinak. Ačkoli úřady podezírají i jiné automobilky z podobného podvodu, koncern Volkswagen byl prozatím jediný, kdo se přiznal a pracuje na nápravě.

Zajímavosti | Život řidiče | Renault | Dieselgate | Palivo

Dieselgate II: Renault asi svolá do servisu dalších 700 000 naftových aut

Jak nezávislé vyšetřování, tak ani interní šetření ve Volkswagenu prozatím nepřineslo žádné konkrétní výsledky. Koncern sice přišel s dočasným řešením úpravy aut na evropském trhu, ale to se u některých modelů zadrhává kvůli tomu, že vozy pak mají horší dynamiku a tabulkovou spotřebu. Trochu jiná je situace v USA, ale tam také VW stále hledá řešení.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 123 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků