Spark-Renault SRT_01E: elektrický monopost pro šampionát Formule E

Legendárnímu seriálu Formule 1 roste zdatná konkurence. Auta pro Formuli E vypadají skoro stejně, ale jezdí na elektřinu…
Seznam kapitol
  1. Spark-Renault SRT_01E
  2. Fotogalerie

Již za necelý rok odstartuje seriál závodů monopostů FIA Formule E a zatím se zdá, že do něj vystartuje nějakých deset týmů. Na autosalonu ve Frankfurtu slavil svoji premiéru speciál Spark-Renault SRT_01E určený právě pro Formuli E. O konstrukci se postarala společnost Spark Racing Technology ve spolupráci s dalšími specializovanými dodavateli, pohonnou jednotku dodal McLaren a celé to dal do hromady a v praxi odzkoušel Renault.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Spark-Renault SRT_01E při své premiéře na autosalonu ve Frankfurtu

V sérii Spark-Renault SRT_01E vznikne 42 monopostů, které si jezdci budou mezi sebou střídat. Tento model má popíchnout i jiné subjekty k tomu, aby pro Formuli E postavily své vlastní vozy. Elektromotor dosahuje nejvyššího výkonu 133 kW, který může být krátkodobě navýšen až na 200 kW. Zrychlení z 0 na 100 km/h má proběhnout za 3 s a nejvyšší rychlost dosahuje organizací FIA omezené hranice 225 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vypadá jako Formule 1, ale není to Formule 1, co je to...?

Vozy Spark-Renault SRT_01E s délkou 5 000 mm, šířkou 1 800 mm a pohotovostní hmotností 800 kg mají strukturu karoserie zhotovenou u Dallary v kombinaci hliníku a uhlíkových kompozitů. Keramické brzdy ve specifikaci F1 dodal Alcon, hořčíkové ráfky O.Z. Racing mají průměr 18 palců. Je to možná poněkud bizarní myšlenka, ale už jsme zvědavi, jak první ročník Formule E dopadne…

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Spark-Renault SRT_01E
  2. Fotogalerie
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků