Spark-Renault SRT_01 E: do Frankfurtu míří také elektrická formule

Další zajímavá premiéra týkající se autosalonu ve Frankfurtu byla oznámena. V září se zde představí kromě novinek běžných automobilek také Spark-Renault SRT_01 E. Pod poměrně složitým názvem se neskrývá nic jiného, než monopost určený pro nový seriál FIA Formula E, ve kterém budou závodit elektrické formule.

Bezpečnost | Formule 1 | Sport | Volkswagen

Formule 1 dostane motory 1,6 turbo, Volkswagen nešetří nadšením

V úvodní sezoně se počítá s účastí deseti týmů, přičemž každý tým bude mít k dispozici dva jezdce. Všechny týmy pak dostanou k stejný, ve Frankfurtu představený monopost. Jeho délka se vejde do pěti metrů, šířka nepřesáhne 1800 mm a výška pak nebude větší než 1250 mm. Minimální hmotnost je 800 kg, přičemž samotné baterie váží 200 kg.

Technika | Sport | Ford

Nürburgring: formule Ford s motorem 1.0 EcoBoost pokořila supersporty

O pohon se postará elektromotor o výkonu 270 koní. Maximum ovšem budou moci jezdci použít pouze krátkodobě, výkon má být standardně omezen na 180 koní. Stovku elektrická formule zvládne za tři sekundy a nejvyšší rychlost je omezena na 225 km/h. Jezdit se bude na pneumatikách Michelin.

Na přiloženém videu si můžete poslechnout, jak novinka zní v akci. První závod by se měl uskutečnit v září 2014.

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků