Spam způsobuje větší škody než zloději aut

Odstraňování nevyžádané pošty, kterou lidé a firmy dostávají do svých emailových schránek, jim ročně způsobí hospodářské ztráty za téměř 20 miliard dolarů. Uvádí to studie zveřejněná časopisem Journal of Economic Perspectives.

Výsledná škoda je tak vyšší, než kterou podle americké FBI ročně způsobí zloději aut. Ti odcizí vozy v hodnotě „jen“ osmi až dvanácti miliard dolarů. Spam se navíc nevyplatí ani jeho pachatelům. Při krádeži auta na celém zločinu alespoň někdo vydělá. I pokud jsou náklady na krádež vyšší než hodnota vozu, vydělá pachatel až šestinu celkové škody, uvádějí autoři studie.

To se v případě spamu říct nedá. Jeho autorům ročně vynese 200 až 400 milionů dolarů, tedy pouze padesátinu způsobených škod.

Autoři studie Justin Rao a David Reiley spočítali, že lidé každoročně odhalováním a mazáním nechtěných emailů každoročně stráví přes 500 milionů hodin. Ve své kalkulaci přitom ani nezohlednili, že různé spamové filtry způsobují další problémy, které lidé opět musí řešit.

Do výsledné částky je třeba také započíst i náklady na pořízení spamových filtrů, které musí navíc jejich uživatelé nejprve nastavit. Podniky po celém světě za to specializovaným firmám ročně zaplatí 6,5 miliardy dolarů, další peníze vynakládají na platy svých vlastních IT administrátorů. Programy proti spamu také sníží výkon počítačů a tím způsobují další ztráty.

Zdroj: E15.cz
 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků