Teď je 2017 a to že budem jezdit na vlastní prdy je víc pravděpodobnější než tydle kecy o budoucnosti vodíku :-D;-):-PPosílám pozdravy z budoucnosti.
osobně teda sázím spíše na elektromobily s bateriemi než na vodík. Elektřina je zavedená všude. Vodík není nikde. Když vezmeme v úvahu, jaký problém představuje rozšíření docela levných rychlonabíjecích stanic pro elektromobily, tak jaký by byl asi problém vybudovat celou vodíkovou infrastrukturu? Velký! A bez ní si vodíkové auto nikdo nekoupí a bez vodíkových aut ji nikdo budovat nebude. Obrovský problém je skladování vodíku - i v té super vyspělé kryogenní nádrži vám vydrží cca týden, než všechen uteče pryč - tedy to má smysl jen pro auto s každodenním provozem...
tankovat vodik je asi nesmysl ale mozna by sel vyrabet elektrolyzou z obycejne vody primo v aute. Ja vidim problem i v male ucinosti spalovaciho motoru (kolem 25%). Takze jednoznacne elektrina ale jak ji vyrabet nebo ucinne skladovat je problem
Také by ten vodík šlo vyrábět přímo v autě třeba chemickou reakcí zinku a kyseliny sírové, tj. podobně jako to ukazují učitelé chemie v Kippově přístroji. Dotankovat kyselinu a zinek do auta by bylo asi jednodušší a rychlejší, než vyrábět vodík elektrolýzou. Ale bylo by to asi o hodně dražší, a jako chemický odpad by pak zůstával v autě asi síran zinečnatý? ;-)
Elektrolýzou přímo v autě vyrábět jde, ale máš nějaký plán kde na tu elektrolýzu vzít potřebnou energii ?
Souhhlas. Navíc použití stlačeného nebo dokonce kapalného vodíku jako úložiště energie má katastrofálně nízkou efektivitu
To benzin taky, ale snadno se na tom rýžuje z daní. Vodík bude totéž (a nebudeme si lhát, o nic více nejde).
"Vznikl i zajímavý prototyp na bázi BMW i8. Koncept je ale vodíkovým plug-in hybridem, spalovací motor v něm už nenajdete. Vodíkové BMW řady 5 GT umožňuje jízdu jak na akumulátory bez použití palivových článků, tak právě i na vodík. ..." To je poněkud nejasné - když tam nebudou palivové články, tak jak ten vodík přemění na elektřinu? Budou snad spalovat ten vodík ve spalovacím motoru?
Palivové články neslouží pouze k nabíjení baterie, ale část elektrické energie v nich vzniklé se posílá přímo do elektromotoru. Znamená to tedy, že když dojde vodík v nádrži, či když to vypnu, tak automobil pojede pouze na baterky, zřejmě nebude mít takový výkon a samozřejmě se baterie nebudou dobíjet. Nebo to nechám zapnuté a ři jízdě se budou dobíjet baterie a zároveň půjde část energie rovno k motoru
Mi to smysl dává, palivové články tam budou a buď se pojede na vodík, nebo se vypnou a jede to na baterky
Já bych to tak nedramatizoval, hned druhá věta ,, Jednou se prý obejdeme bez spalovacích motorů úpln졡 slovo jednou, může také znamenat třeba za 1000 let.Ode mě má BMW respekt, že vůbec investuje a snaží se o nové technologie.
Oznámení o ukončení činnosti.... motory vyrábět nebudou, auta vyrábět nebudou, takže uvažují s tím, že asi skončí.:-D
Planujou si to pekne. Vyznamne rozsireni podobnych pohonu je urcite mokrym snem vsech slunickove zelenych sasku. Jen je skoda, ze ti stejni kreteni se snazi v Nemecku zlikvidovat celou energetickou bezpecnost statu. Z ceho a jak ten vodik budou vyrabet? Kde se asi tak vsechna ta potrebna energie vezme? Jejich prenosova soustava uz ted dostava poradne zabrat, protoze vyznamna cast "zelene" energie se vyrabi na severu Nemecka a spousta z ni se musi presouvat k vyrobnim zavodum v jiznich castech. S tim, jak si snazi odstavit atomove elektrarny se ten problem jen bude zvetsovat a ovlivnuje to i prenosove soucasti okolnich statu. Jen letos se u nas psalo, ze musime investoval 3 miliardy do zajisteni nasi prenosove soustavy, protoze je cela ohrozovana vykyvy v dodavkach te supr, cupr energie z Nemecka.
Však přeci oni elektrárny vůbec ani nepotřebujou, mají přece doma zásuvky :D
Výroba vodíku by byla ještě to nejmenší na celém vodíkovém pohonu. K tomu by se daly OZE využít kupodivu celkem užitečně - prostě budou vyrábět v době přebytku elektřiny.Zajímavé to začne být teprve v momentě, kdy se má vodík uskladnit, přepravit a využít. Vodík je mrcha zdrhavá, má malé molekuly, které postupně projdou čímkoli. Navíc je reaktivní, takže všechny materiály postupně degradují. Má sice úžasnou využitelnou energii na kg, ale na objem už to taková sláva není. Buď je to plyn (a je tedy řídký), nebo je kapalina a pak chce buď velký tlak (ergo masivní a tedy těžké nádoby, které tak sníží využitelnou energii na kg), nebo je potřeba ho zchlatit na teploty blízké absolutní nule (-252,9 °C - takže nepoužitelné v běžném provozu).Kromě toho vodík se vzduchem už při malé koncentraci dělá pěkně třeskavou směs. Zlaté benzinové výpary nebo zemní plyn.Vodík je jako palivo ekonomický nesmysl.
Vodík je jako palivo ekonomický a ekologický nesmysl, jenže se dá snadno zdanit. Myslíš snad, že cílem výroby vodíkových aut je ekologie? Ne, pouze obyčejný byznys. Elektřinu totiž tak snadno nezdaníš, aby ti z každé kWh šlo pět korun do kapsy státu. Je totiž univerzální energií pro všechno, od svícení po průmyslovou výrobu. Vodík ne, ten by byl jen pro auta a sem tam nějakou drobnost mimo.
zdanění PHM bude v budoucnu zbytečné. Bude se platit mýto a to všichni a všude.
No jasne no konecne, vodik je preci od slova voda a ty je vsude dost!
:-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.