Soutěž superúsporných vozítek bude v Londýně. Český tým se stále hledá

Energie z pouhého litru benzínu může postačovat na ujetí 2606 kilometrů. To dokázalo vítězné vozidlo francouzského týmu Microjoule -La Joliverie během loňského ročníku Shell Eco-marathon Europe.

Letošní 33. ročník se opět uskuteční v Londýně - v termínu od 25. do 28. května v Olympijském parku královny Alžběty, kde se pojede na 1,6 kilometrů dlouhé městské trati. Vítězem se stane ten, kdo překoná nejdelší vzdálenost a spotřebuje při tom nejmenší množství energie.

Byznys

Giganti se domluvili na podpoře vodíku. Třeba BMW a Shell

Současně se bude soutěžit také o vítěze v Mistrovství světa jezdců - kde jde o kombinaci rychlosti a schopnosti úsporné jízdy.

Pozvánku na akci obdrželo 192 studentských týmů z Evropy a Afriky. Bohužel český tým se opět nezúčastní. "Je to škoda. Česká republika má obrovskou tradici v automobilové výrobě a jsem přesvědčen o tom, že je u nás spousta talentovaných studentů technických oborů, která by se dokázala postavit hlavní výzvě soutěže - vymyslet, postavit a soutěžit s vozidlem vlastní výroby dosahujícím minimální spotřeby energie," říká Petr Šindler, člen organizačního týmu evropské odnože soutěže.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků