Zatímco Jaguar již pilně testuje nové XJ, současné vlajkové lodi značky dal pro modelový rok 2009 ještě několik dílčích změn, které budou v její historii těmi posledními. Úpravy směřovaly ke zvýšení komfortu a cenovému zváhodnění tohoto luxusního sedanu s výraznými sportovními ambicemi. Většina z nich proto směřovala k interiéru. Zde se nachází nová sedadle s vylepšenou oporou a standardním vyhříváním těch předních ve všech stupních výbavy. Standardem se rovněž stává elektronicky řízená charakteristika pérování kol.
Modifikovaná sedadla přispěla rovněž ke snadnějšímu nastupování na zadní sedadla, kde je nyní díky nim také více místa pro kolena. Základním modelem zůstává XJ Executive se vznětovým šestiválcem 2,7 V6 a do jeho výbavy spadají například navigační systém, parkovací asistent vpředu i vzadu nebo bixenonové světlomety. Provedení Sovereign přidává dvacetipalcové ráfky Takoba či ventilaci sedadel. Vrcholem nabídky je verze XJ Super V8, osazená přeplňovaným osmiválcem s objemem 4,2 l, do jehož základní výbavy přibyly dýhy z dubového dřeva na palubní desce, chromované výstupy chladicího vzduchu z motorového prostoru na předních blatnících a výkonná brzdová soustava s černě lakovanými třmeny.
Stávající „celohliníková“ generace Jaguaru XJ se těmito úpravami připravuje na důstojný odchod do výslužby. U Jaguaru totiž dokončují práce na další, zcela nové generaci, jež by se měla na trhu objevit již na počátku roku 2010. O tom jsme vás informovali na tomto místě v souvislosti s oslavami čtyřicátého výročí řady XJ.
Jaguar XJ 2009