Souboj Škody a Hyundaie v Česku graduje

Škoda je stále jedničkou na trhu, ale Hyundai se přibližuje – takový je trend poslední doby. Mladoboleslavská automobilka za první tři měsíce tohoto roku zaznamenala podle SDA (Svazu dovozců automobilů) 10 588 registrací, Hyundai pak 3581. Tedy třikrát méně. Ovšem co se týká prodeje soukromníkům, zde již Hyundai Škodu předstihl.

S tím však Škoda nesouhlasí. Podle ní tato statistika nezohledňuje i vozy pořízené privátními zákazníky prostřednictvím finančních produktů leasingových společností. A Škoda je tedy stále v prodeji soukromníkům jedničkou.

Český Svaz dovozců automobilů, který to nerozlišuje, za první čtvrtletí uvedl u prodejů privátním zákazníkům tato čísla: Hyundai 2159 registrací, Škoda 2052 registrací. Třetí Renault už má výrazný odstup – 879 registrací.

Obě vedoucí značky pocítily ve srovnání se stejným obdobím loňského roku pokles zájmu o své vozy (Škoda –2742 aut, Hyundai –319 aut), ale takový je trend obecně, trh v Česku klesá.

Poslední výsledky okomentovali pro AutoRevue.cz nejvyšší představitelé obou značek v Česku.

Petr Pečenka, ředitel Škoda Auto ČR

„Za první tří měsíce letošního roku jsme na českém trhu registrovali celkem 10 558 vozů Škoda, z toho bylo 3467 vozů zakoupeno nebo financováno soukromou klientelou a 7091 vozů bylo pořízeno právními subjekty, takzvanou firemní klientelou.

Tato statistika zohledňuje i vozy pořízené privátními zákazníky prostřednictvím finančních produktů leasingových společností.

Oceňujeme výkony konkurence, zároveň však stále prodáváme několikanásobně vozů více než druhá, respektive třetí značka na domácím trhu (mimochodem vámi zmiňovaná korejská značka klesla za poslední měsíce na třetí pozici) a zároveň jsme přesvědčeni, že po zahájení plné výroby našeho bestselleru Octavia tuto pozici nejenom udržíme, ale i posílíme.“

Vladimír Vošický, generální ředitel Hyundai Motor Czech

„Ta čísla jsou výsledkem toho, co je nezvratné. Tedy že i český řidič má nárok na kvalitní český vůz. A pokud k tomu chce ještě vůz doma vyráběný, má jedinou volbu, Hyundai. Tím pádem nejsme překvapeni, že Hyundai je už jedničkou na českém trhu u zákazníků, kteří se rozhodují koupit si vůz za své vlastní peníze. Český zákazník už není simple, český zákazník je clever.

Co se týká firemních zákazníků, proč ti zatím neobjevili půvaby Hyundaie? Část českých firem nemá svobodnou volbu. Někdo jim nakazuje, čím mají jezdit.
I když by rádi jezdili něčím lepším, nemohou. Což vidíme i z toho, že pak jejich zaměstnanci, když si auto soukromě kupují, přijdou k nám.

Část českých firem ještě pořád žije postaru. Auta vybírá někdo, kdo nevybírá to nejlepší pro firmu, ale pro sebe. V takovém případě je možné, že majitelům nebo finančním ředitelům zatajuje skutečnou podstatu věci.“
 

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 115 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 24 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků