Šok na večírku Volkswagenu: Taxíky, elektromobily a žádná auta

Tradiční koncernový večer Volkswagenu přinesl velké překvapení. Ale spíše v negativním smyslu - skupina totiž neukázala žádnou z očekávaných novinek. Místo toho přítomné novináře zahrnula vizemi o budoucnosti.

Za omílání hesla „Get closer. New perspectives“ jsme se dozvěděli, že automobilový svět se posunul do nové éry.

Elektromobily | Volkswagen | Premiéry | Paříž 2016

Volkswagen I.D. — Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

„Elektromobilita a konektivita, to je to, co zajímá dnešní mladé. To je budoucnost,“ zahájil svoji řeč šéf koncernu Matthias Müller.

Rozhodujících bude pro obor následujících dvacet let. „Je nutné tlačit na rozvoj nových, ale i stávajících technologií. Transformace, která nás čeká je obrovským úkolem, ale musíme se do ní pustit,“ uvedl třiašedesátiletý Müller, který je ve funkci rok.

Třináctá značka

Koncern také v budoucnu představí další značku, která se bude zabývat transportem. „Dovedu si představit, že bychom provozovali flotilu autonomních vozidel, nebo automatických taxi,“ uvedl další směřování značky. Do roku 2025 by se podle jeho přání společnost měla stát lídrem v novém oboru.

Další vize nastínil designér Michael Mauer. „Auta budou jezdit sama a ani je nebudeme vlastnit. Ale nikdy nás nepřestanou fascinovat,“ uvedl.

Budoucnost prý z pohledu designu přináší celou řadu nových možností: „Spalovací motor je masívní kus železa. Pokud bychom jej mohli eliminovat — včetně nádrže a převodovky, zcela bychom mohli změnit přístup. Elektromobil je jen skateboard s malými motory a bateriemi v centru. Proč by v budoucnu nemohly děti sedět vpředu, tam kde mají nejlepší výhled. Proč nepromítat místo oken třeba akvária,“ dodal.

Volkswagen | Tiskové zprávy

Matthias Müller představil další kroky koncernu Volkswagen

Očekávané novinky ukážou jednotlivé značky koncernu zítra na samostatných tiskových konferencích. Budeme vás o nich průběžně informovat.

Škoda | Volkswagen | Audi | Premiéry | Porsche | Seat | Paříž 2016 | Bentley

Paříž živě: Záznam představení novinek koncernu VW

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků