Šok na večírku Volkswagenu: Taxíky, elektromobily a žádná auta

Tradiční koncernový večer Volkswagenu přinesl velké překvapení. Ale spíše v negativním smyslu - skupina totiž neukázala žádnou z očekávaných novinek. Místo toho přítomné novináře zahrnula vizemi o budoucnosti.

Za omílání hesla „Get closer. New perspectives“ jsme se dozvěděli, že automobilový svět se posunul do nové éry.

Elektromobily | Volkswagen | Premiéry | Paříž 2016

Volkswagen I.D. — Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

„Elektromobilita a konektivita, to je to, co zajímá dnešní mladé. To je budoucnost,“ zahájil svoji řeč šéf koncernu Matthias Müller.

Rozhodujících bude pro obor následujících dvacet let. „Je nutné tlačit na rozvoj nových, ale i stávajících technologií. Transformace, která nás čeká je obrovským úkolem, ale musíme se do ní pustit,“ uvedl třiašedesátiletý Müller, který je ve funkci rok.

Třináctá značka

Koncern také v budoucnu představí další značku, která se bude zabývat transportem. „Dovedu si představit, že bychom provozovali flotilu autonomních vozidel, nebo automatických taxi,“ uvedl další směřování značky. Do roku 2025 by se podle jeho přání společnost měla stát lídrem v novém oboru.

Další vize nastínil designér Michael Mauer. „Auta budou jezdit sama a ani je nebudeme vlastnit. Ale nikdy nás nepřestanou fascinovat,“ uvedl.

Budoucnost prý z pohledu designu přináší celou řadu nových možností: „Spalovací motor je masívní kus železa. Pokud bychom jej mohli eliminovat — včetně nádrže a převodovky, zcela bychom mohli změnit přístup. Elektromobil je jen skateboard s malými motory a bateriemi v centru. Proč by v budoucnu nemohly děti sedět vpředu, tam kde mají nejlepší výhled. Proč nepromítat místo oken třeba akvária,“ dodal.

Volkswagen | Tiskové zprávy

Matthias Müller představil další kroky koncernu Volkswagen

Očekávané novinky ukážou jednotlivé značky koncernu zítra na samostatných tiskových konferencích. Budeme vás o nich průběžně informovat.

Škoda | Volkswagen | Premiéry | Audi | Seat | Porsche | Bentley | Paříž 2016

Paříž živě: Záznam představení novinek koncernu VW

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků