Smutný den pro milovníky minivozů. Slavná sbírka Bruce Weinera končí

Největší muzeum malých vozů na světě končí. Na internetových stránkách se objevila věta The Museum Collection in Madison GA is now closed to the General Public forever!

Microcar Museum Bruce Weinera s dvěmi stovkami miniaturních vozů šlo do aukce. 

V nabídce byl třeba vůz BMW Isetta z roku 1956. Bruce Werner očekával, že by za něj mohl dostat 45 000 až 50 000 dolarů. Nebo Trabant z roku 1958, Velocar Camionette Motoriseé z roku 1935. Jedním z nejdražších vozů byl Fuji Cabin z roku 1955 (za 75 000 až 100 000 dolarů).

Nechyběl samozřejmě ani zástupce z Česka – Velorex Oskar z roku 1959. Očekávalo se, že změní majitele za 15 000 až 20 000 dolarů. 

Klepněte pro větší obrázek

Muzeum sídlilo v pětitisícovém Madisonu v Georgii a každý rok ho navštívilo 35 000 obdivovatelů minivozů.

Sbírka představovala hlavně vozy pocházející z období od konce 40. let minulého století až po rok 1964. Měly motory o objemu 700 cm³ nebo menší (mnohé 250 cm³ a 50 cm³) a dvoje dveře (nebo méně). 

 

Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 460 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 240 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek