Smutný den pro milovníky minivozů. Slavná sbírka Bruce Weinera končí

Největší muzeum malých vozů na světě končí. Na internetových stránkách se objevila věta The Museum Collection in Madison GA is now closed to the General Public forever!

Microcar Museum Bruce Weinera s dvěmi stovkami miniaturních vozů šlo do aukce. 

V nabídce byl třeba vůz BMW Isetta z roku 1956. Bruce Werner očekával, že by za něj mohl dostat 45 000 až 50 000 dolarů. Nebo Trabant z roku 1958, Velocar Camionette Motoriseé z roku 1935. Jedním z nejdražších vozů byl Fuji Cabin z roku 1955 (za 75 000 až 100 000 dolarů).

Nechyběl samozřejmě ani zástupce z Česka – Velorex Oskar z roku 1959. Očekávalo se, že změní majitele za 15 000 až 20 000 dolarů. 

Klepněte pro větší obrázek

Muzeum sídlilo v pětitisícovém Madisonu v Georgii a každý rok ho navštívilo 35 000 obdivovatelů minivozů.

Sbírka představovala hlavně vozy pocházející z období od konce 40. let minulého století až po rok 1964. Měly motory o objemu 700 cm³ nebo menší (mnohé 250 cm³ a 50 cm³) a dvoje dveře (nebo méně). 

 

Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 75 406 km
Cena: 129 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 101 723 km
Cena: 115 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků