Smutné zjištění IIHS: v crash testech SUV a crossoverů obstály jen dva

33 komentářů

David
30. července • 12:29

..a co volvo :-O

eLzyx
20. května • 23:58

Pane Matějka, všiml jste si, že píšete pouze o kategorii malých SUV? Že mezi dalšími SUV, které tímto testem prošly je třeba Volvo XC60, které dopadlo, jak jinak než, dobře (good). Tedy lépe než Outlander (Acceptable)? ;-)
Takže pokud můžete, opravte si ten článek ...

Jaroslav  Matějka
21. května • 16:11 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Díky za upozornění, doplněno...

petr
21. května • 7:51

Článek je v pořádku, tato auta patří do kategorie "Small SUV", zatímco Volvo XC60 je zařazeno do kategorie "Midsize luxury SUV" kam patří ještě např. Audi Q5, BMW X3, Volvo XC90, BMW X5 atd.
Pokud se vám řazení nelíbí kontaktujte IIHS ;-)

stegi
21. května • 8:12

článok nie je v poriadku, nikde nepíšete o "Small SUV" a v nadpise priam zavádzate keď píšete všeobecne o SUV!

jzjzt
21. května • 19:44

JEN ŽE ONI OZNAČUJÍ SMALL SUV I TO CO JINÍ JEN SUV ... TAKOVÁ KATEGORIE NEEXISTUJE, RESPEKTIVE NENI OPRANIČENA --- TAK KLID.

petr
21. května • 7:53

Tak nic, beru zpět, už mi to docvaklo :-D

Roman Martinca
20. května • 18:15

Predpokladam, ze autor prispevku (Zeli), vlastni jedno z tych aut, ktore nepresli crash testom:-P....

Zelí
20. května • 21:33

SUV vlastní jen dement. Demence mi zatím nehrozí.

palo
1. srpna • 15:44

vzhladom na to ze SUV su relativne najbezpecnejsie, tak iba dement SUV nevlastni

Fero
21. května • 19:58

Ty jsi dement ani bez SUV:-D

jzjzt
21. května • 19:43

TA ZÁVIST .... .

Roman Martinca
20. května • 21:54

Preto sa tak dobre predavaju, lebo su vsetci dementi:-))

Zelí
21. května • 7:53

Bohužel je to tak. Úroveň populace je nízká. V automobilovém průmyslu, kde se soustředí technická elita, trvalo velmi dlouho než si to uvědomili.

Rice
21. května • 8:35

predstav si situaci, kdyby byli vsichni chytri jako ty, to bys pak nemohl vycnivat z rady... to by bylo taky spatne, ne?:-P

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
21. května • 16:25

Já nemám potřebu "vyčnívat z řady", tuto narcisistní potřebu mají dementi sedící v suv. Obrať se s touto připomínkou na ně.

peter75
21. května • 21:26

všetko je to o dopyte... VLastnosti SUV sa dajú dobre vyuzit v zime, pri parkovani v zaveji, pri pohodovej jazde po polnej ci lesnej ceste a celkovo sa podvozky zvyknu vyznacovat zvysenou odolnostou naprav. Na cestach byvaleho vychodneho bloku sa to hodi. CO sa tyka bezpecnosti je to take pseudo.. Hodne na diskusiu. Pri naraze do konvencneho hatchbacku je to bezpecnejsie ale SUV ide lahko na budu a je hodne tazke. TO je neprijemne pri naraze do stromu resp. pri naraze s malym prekrytim. Navyse SUV maju zlu dynamiku a ekonomiku prevadzky v porovnani s klasickymi autami. Benzinovy motor je tam skoro nepouzitelny, co je skoda...vlastne az moderne diesle umoznili slusne prevadzkove vlastnosti. Predtym to bolo o nicom.

Roman Martinca
21. května • 18:29

Precitaj si ZELI este raz to co si napisal. To ze SUV nemas alebo nan nemas znamena, ze ti co si tieto typy aut kupuju, su dementi? Nenapadlo Ta, ze to môze byt aj pre nieco ine? Ja som si nekupoval MITSUBISHI ASX preto, ze chcem vycnievat z rady alebo by som bol narcista. Chcel som auto, co zvladne lahsi teren, ma 4x4 , je z neho lepsi vyhlad a ma prijatelnu spotrebu. To vsetko pre mna to auto splna, inac ho beriem ako spotrebnu vec. No a to, ze dobre obstalo v narazovych testoch oproti konkurencii ma len potesilo. Aky typ auta odporucas, aby v nom clovek nevyzeral ako narcis ci dement?.....Skodu Favorit?

Zelí
22. května • 17:02

Proč si nalhávat a konstruovat pseudo racionální důvody. SUV kupuješ, abys byl vidět, je to podprahová volba. Automobiloví marketéři to ví a proto toho zneužívají. Technici by o své vůli, žádný suv paskvil nenavrhli.
Racionální volba pro asfaltované cesty je běžné silniční auto, které je k tomu účelu navrženo, pokud máš problém s lehkým terénem, tak koupíš 4x4.

Roman Martinca
22. května • 17:53

Na jednej strane je racionalna volba, na druhej je kupa niecoho, co sa mi paci, co padne do oka. Uz som vymenoval dovody, preco som isiel do ASX. Je to kazdeho osobna vec, ake si kupi auto, ake sa mu paci. Ked si trh ziada taky typ auta, tak sa vyraba. Preto ale netreba ludi hned zaskatulkovat a hlavne ich oznacit, ze su dementi. Preco si ludia kupuju sportove auta s dvomi dverami trebars len dvojmiestne z malym kufrom alebo kabriolety? Pretoze su dementi alebo narcisi? Ved tie auta su neprakticke a nie je to racionalna volba. Co tak potesenie z jazdy? Ako to tu niekto napisal - ZAVIST.

Revan_21
20. května • 20:20

Že by nějakej korejec?:D :D

Zelí
20. května • 16:52

Vždy se dají vymyslet podmínky, kterým většina nevyhoví. Stačilo by dále snížit překrytí např. na 20% a odstranit peřinku na betonovém bloku (tak jako to bylo na původních testech - bez peřinky natvrdo do betonu). A asi by nevyhovělo žádné auto. Dokonce je možné, že pokud by na stávajícím testu se 40% překrytím oddělali deformační peřinku a bourali by natvrdo do betonu, tak by měly problém všechny testované auta.
Já osobně vidím jako největší problém zaklínění pod kamion - auto nepoužije žádnou očekávanou deformační zónu a náraz jde přímo na kabinu - následky jsou zcela fatální. A tím se evidentně nikdo nezabývá.

marcelo
20. května • 21:19

Doporučuji shlédnou video a projít si testy v tomto článku. Testy byly prováděny s 25% překrytím do nedeformovatelné překážky. Výborně dopadlo jen Subaru, dobře dopadlo ještě Mitsubishi. Ostatní (Hyundai, Kia, BMW, VW, ...) dopadli špatně.

Zelí
21. května • 16:26

Ano, je to do pevné překážky - beru svou připomínku zpět.

marcelo
20. května • 21:07

Tím se zabývají docela dlouho, každý kamion musí mít vzadu traverzu pro náraz osobáku zezadu. Nicméně jsou mezi nimi rozdíly, tady k tomu máš video:
http://www.iihs.org/news/rss/pr031413.html... Když bourat do kamionu, tak naplno, u 30% překrytí je smrt pomalu jistotou.

Zelí
20. května • 21:32

Ta plechová atrapa, která se dnes na kamiony montuje zezadu a z boku je totální výsměch. To ohneš i nárazem šlapacím autíčkem. To ničemu nezabrání, je to tam jenom jako, aby to vypadalo, že tam něco je. Ohrožení, které způsobují kamiony jak dlouhou brzdnou dráhou, nebezpečím zaklínění a dalšími technickými anachronismy je naprosto zásadní.

řidič
20. května • 22:24

Nevím, o jakých technických anachronismech píšete, ale.... poslední pořádný nárazník s dokonalou ochranou proti podjetí mělo METACO, tam byla fakt konzole a čtyřhranný profil. Ta doba je pryč, montuje se to, co je nejlehčí, a konzolky jak na bicyklu. Je to dáno tím, že váha je nejdůležitější parametr návěsu. Bohužel.

Zelí
21. května • 7:57

Nač řešit bezpečnostní ptákoviny na osobních autech, když 50% vozidel pohybujících se s nimi na silnici tyto bezpečnostní zásady nesplňuje. Já bych je jako vozidla nesplňující základní technické požadavky ze silnice vyloučil. Na hranici bych postavil policajty a vjezd nevyhovujících kamionů bych zarazil. Ať si jezdí z německa přes vídeň.:-D

Jig
20. května • 17:53

No ono zaklínění pod kamion by u většiny aut šlo dost těžko vyřešit. Tedy na straně osobáků... na straně kamionů resp. návěsů by se toto řešilo mnohem snáz.

jzjzt
21. května • 19:42

JISTĚ, KAMIONY MOHOU NAD SILNICÍ LÉTAT A AUTA PROJÍŽDĚT POD NIMA.

aikoN
20. května • 22:05

Já osobně nechápu, proč se sloupky a střechy automobilů pořád dělají tak zoufale slabé. A nejde jen o zaklínění pod kamion, ale i třeba o případy, kdy jde auto na boudu. Neříkám, že by v autech měla být klec z lešenářských trubek, ale snad dnes již existují materiály dost pevné na to, aby se při nárazu tahle část neurvala/neslisovala na úroveň kapoty...

LanRic
21. května • 10:43

Slabě jen vypadají. Pokud na střechu přimo nespadnete z velké výšky, tak je vše v poho. Kutálení moderní auta celkem zvládají. Viděl jsem BMW X6 po šesti otočkách přes střechu a ač byl očesaný ze všech stran, tak řidič odešel po svých. I když je pravda, že X6 je kus železa. Třeba u menších hatchů bych měl strach.

jogurt
20. května • 22:27

Dnešní i běžná auta, nejen prémiovky vydrží kutululů kola-bouda-kola-bouda a střecha se nezbortí. Ne všechna ale většina to ustojí.

Doporučujeme

Články odjinud