Smutné zjištění: Američané jsou příliš obézní pro malé automobily

Už několik let se svět ptá, proč mají Američané v oblibě velká auta. Vysvětlovalo se to všelijak, ale zdá se, že nyní zbude pouze jediné vysvětlení. Američané jsou prostě příliš velcí na to, aby se vešli do aut, která vyhovují třeba Evropanům.

Podle jedné studie v devíti státech USA trpí více než třicet procent obyvatel těžkou obezitou. (Ne nějakou lehkou nadváhou!) A takoví lidé se prostě za volant malých vozů nevejdou. Novinářka Jamie LaReauová v článku pro Automotive News o tomto problému kromě jiného napsala:

„Hodně Evropanů má rádo malá auta. Mnozí řidiči v Evropě jsou totiž drobní, čilí, v dobré fyzické kondici – stejně jako jejich auta. K popularitě malých aut přispívá i stoupající cena pohonných hmot v Evropě. Většina Evropanů je v pohodě, nemá s malými auty problém. Ovšem u mnohem větších Američanů je tomu jinak.“

Studie AOL Autos říká, že je marné očekávat změnu chování Američanů. Svůj pohled nezmění, nezačnou nikdy upřednostňovat malá auta. Američtí tlouštíci jsou prostě dnes už tak velcí, že nemají šanci se do takových aut vejít. Nikdy se nebudou v těsném prostoru cítit dobře. A bezpečně. Pokud tedy nezmění svůj životní styl, své návyky, nebudou držet dietu, tak budou stále upřednostňovat velká auta. A to bez ohledu na budoucí ceny pohonných hmot.

Konstruktéři automobilů dnes přemýšlejí, co s tím. Několik výrobců prý již započalo s úpravami svých aut. V této souvislosti se hovoří třeba o vozech Hyundai Elantra, Honda Civic, Ford Fiesta a Focus, Subaru Impreza. Ovšem co chtějí vymyslet, je ve hvězdách. Nafouknou je snad? 

Klepněte pro větší obrázek
 

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2006
Stav: 152 346 km
Cena: 60 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků