Smrt Saabu je možná jen klinická, Spyker se stále snaží. A švédská vláda též

Koncem minulého týdne jsme vás informovali, že dny Saabu jakožto výrobce automobilů jsou sečteny. Stalo se tak po oznámení jeho vlastníka, koncernu General Motors, který se po krachu jednání se všemi potenciálními zájemci o koupi firmy rozhodl automobilku zkrátka zavřít.

Definitivně vypadající závěr ale nemusí být tak definitivní, jak se na první pohled zdá. Poslední ze žhavých zájemců, firma Spyker Cars, totiž znovu otevřela již uzavřená jednání a předložila GM novou nabídku. Ta dle tiskového prohlášení Spykeru řeší jedenáct témat, která předchozí jednání přivedla ke krachu. A GM se k ní pro tuto chvíli nestaví odmítavě, další jednání připouští.

Co přesně řeší oněch jedenáct témat bohužel nevíme, dle švédského tisku jde ale především o komplikace okolo duševního vlastnictví Saabu potažmo GM, které by se skrze Spyker mohlo dostat do „nesprávných rukou”. Spyker totiž žije z ruských peněz a právě charakter chlebodárců firmy koncernu GM v této souvislosti nevoní.

Toto téma je ale obecně velmi ožehavé a nejsme si jisti, zda vůbec nějaké řešení má. Saab dnes disponuje jen omezeným spektrem vlastních technologií a nový majitel by se tak jako tak dostal k velké části řešení, které používá celý koncern GM. A cenu, kterou by tato ztráta GM vyvážila, zřejmě za Saab nikdo v současné situaci nezaplatí. Ostatně velmi podobné důvody prý stály za koncem předchozích jednání se skupinou Koenigsegg.

Aby toho nebylo málo, o jednání s vedením GM stojí po pátečním rozhodnutím i zástupci švédské vlády, která dosud nechtěla Saabu pomáhat. Důvody jsou zřejmé, ztráta cca 4 500 pracovních míst, které by znamenalo zavření samotného Saab Cars a omezení aktivit dodavatelských firem, je politicky ožehavé téma. Co přesně ale má švédská vláda za lubem, to netušíme už vůbec.

Další vývoj bude jasný již brzy, Spyker bude čekat na reakci Saabu jen do pondělního večera. A samozřejmě vás  o něm budeme informovat.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků