Smrt Saabu je možná jen klinická, Spyker se stále snaží. A švédská vláda též

Koncem minulého týdne jsme vás informovali, že dny Saabu jakožto výrobce automobilů jsou sečteny. Stalo se tak po oznámení jeho vlastníka, koncernu General Motors, který se po krachu jednání se všemi potenciálními zájemci o koupi firmy rozhodl automobilku zkrátka zavřít.

Definitivně vypadající závěr ale nemusí být tak definitivní, jak se na první pohled zdá. Poslední ze žhavých zájemců, firma Spyker Cars, totiž znovu otevřela již uzavřená jednání a předložila GM novou nabídku. Ta dle tiskového prohlášení Spykeru řeší jedenáct témat, která předchozí jednání přivedla ke krachu. A GM se k ní pro tuto chvíli nestaví odmítavě, další jednání připouští.

Co přesně řeší oněch jedenáct témat bohužel nevíme, dle švédského tisku jde ale především o komplikace okolo duševního vlastnictví Saabu potažmo GM, které by se skrze Spyker mohlo dostat do „nesprávných rukou”. Spyker totiž žije z ruských peněz a právě charakter chlebodárců firmy koncernu GM v této souvislosti nevoní.

Toto téma je ale obecně velmi ožehavé a nejsme si jisti, zda vůbec nějaké řešení má. Saab dnes disponuje jen omezeným spektrem vlastních technologií a nový majitel by se tak jako tak dostal k velké části řešení, které používá celý koncern GM. A cenu, kterou by tato ztráta GM vyvážila, zřejmě za Saab nikdo v současné situaci nezaplatí. Ostatně velmi podobné důvody prý stály za koncem předchozích jednání se skupinou Koenigsegg.

Aby toho nebylo málo, o jednání s vedením GM stojí po pátečním rozhodnutím i zástupci švédské vlády, která dosud nechtěla Saabu pomáhat. Důvody jsou zřejmé, ztráta cca 4 500 pracovních míst, které by znamenalo zavření samotného Saab Cars a omezení aktivit dodavatelských firem, je politicky ožehavé téma. Co přesně ale má švédská vláda za lubem, to netušíme už vůbec.

Další vývoj bude jasný již brzy, Spyker bude čekat na reakci Saabu jen do pondělního večera. A samozřejmě vás  o něm budeme informovat.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků