„Smart”: jak jej staví v Číně?

76 komentářů

Risi Jan von Lauseker Lau
6. ledna • 7:42

Pokud máte zájem moje společnost je dováží do ČR

kimi
3. ledna • 13:13

kopirovat umí každý blb.
Tento článek byl publikován cca 1/2 roku zpět ve světě motorů.

Jiří Duchoň, autor
4. ledna • 9:56

Dobrý den, jen "blb" si své podezření neověří a někoho nařkne z kopírování. Jestli tvrdíte, že se zde jedná o kopii nějakého článku ze Světa motorů, jste lhář. Poklona.

furby
2. ledna • 22:52

Týmto zakladám nové hnutie "Za záchranu čínskeho ľudu pred omylom priemyslu!" pretože takýto paškvil sa nehodí ani ako zlý ftip, nie to ešte skutočnosť!! Keď si ešte k tomu uvedomíme, že aj všetky naše Škodovky sa takto vyrábali pred pádom socíku... tie našťastie aspoň nemali laminát, ktorý by im v prípade nárazu svojim stiepaním nerozmrvil hlavu.

Bokart
2. ledna • 19:06

Dokazete si predstavit ten adrenalin rozjet tohle na 150?Jedna chyba a nezbude z vas ani na pohreb :-D

Soused
2. ledna • 13:28

zastřelit a bojkotovat co jiného :-O

kenry
2. ledna • 12:38

Já myslím že na 250kmh po dálnici to nebude ale zase na druhou starnu když jiné auta nebudou tak si každej dá bacha aby neboural protože by se bál následků a možná by zmizel nešvar neblikání zvednutých prostředníčků a nehod vubec, na některé neplatí ani policie.A to je pro ty méně zdatne a slušné za volantem peklo.No každopádně jim to přeju a nám taky když to dopustíme.... :-))

A.Kolaříková
2. ledna • 11:30

Náhodou to špatné vozítko není za 60 tis. by na dojíždění do práce bylo dobré,ale chtělo by to motor TDI z vw lupo..:-D

Ondra S.
2. ledna • 11:50

Do takového autíčka nepotřebuješ žádný z automobilových motorů. Bohatě stačí motor z motocyklu, nebo scooteru. Objem kolem 250-500ccm by stačil bohatě. Vždyť tohle vozítko by vážilo 200-300Kg, což je asi 1/4 váhy dnešních aut. Na tohle opravdu nepotřebuješ žádné závratné výkony, aby to dobře jelo.

Jones2k
2. ledna • 1:19

Pro tchyni dobry ne? Poslal bych ji to projet z Prahy do Ostravy a zpet:)

redmond
1. ledna • 22:50

a super trabanty sa vratili, bakelit - laminat.

kesu_82
1. ledna • 19:26

Umite si predstavit, jak pujdete z hospody a budete nality a v tom se o takovy auticko oprete ? Uz jen z recese bych prevratil na strechu a kor, kdyby bylo policajtu...-))

pepa
2. ledna • 10:41

Tohle obratit na strechu, tak by to udelalo KRUP a strecha by byla nebyla :-D:-D

xxx
1. ledna • 16:01

Na jar som "TO" videl nazivo vo Venezuele kde ich bolo relativne dost a nevedel som to identifikovat. Myslel som ze to je nejaky Chavezov experiment. Ono pri tom style a sposobe jazdy to bohato staci. Pozerate sa na to jednostranne s klapkami na ociach. Vo francuzku jazdia podobne Ligiery a nikto netvrdi ze francuzi su hlupaci. V thajsku zase tuk-tuk a bez nich by tiez boli v prdeli. Aj tieto "auta" maju miesto na trhu, sice asi nie v europe, no svet nieje len nasa dedina.

kert
1. ledna • 15:18

Když se tady píše o Kaipan 14 tak se z toho můžou všichni posrat. Přitom je to taky laminátová sračka s podvozkem ze starýho plesnivýho favorita. No co že někde lepěji prťavý autíčka z laminátu který náhodou vypadaji jako Smart (dokonce i ten základní rám vypadá podobně :-) Si nemyslim že ukradli zase tak moc duševního vlastnictvý aby z toho tady musel bejt takovej povyk. Prostě je to malej prďola s rámovym podvozkem a lehkou laminátovou kastlí sen každého konstruktéra aut :-D

eLzyx
1. ledna • 15:47

jenže Kaipan narozdíl od těchto chinašmajdů prošel crachtestama. Navíc nikoho nekopíruje.

Hunter
1. ledna • 18:22

Kaipan že nikoho nekopíruje?
A Lotus Seven je co?

eLzyx
2. ledna • 15:48

bavili jsme se tu o Kaipan 14 a ten opravdu nikoho nekopíruje. Kaipan 57 je sice kopií Lotusu Seven, ale předpokládám, že na to mají licenci.

trent
1. ledna • 18:59

Všechny stavebnice roadsterů vypadají jako Lotus Seven. Navíc jste si jistý, že na to Kaipan nemá licenci?

julo9
1. ledna • 16:58

az na to ze tento blivajz presiel crash testami podla vyhlasky naraz v rychlosti 50km/h na pevnu prekazku so 100% prekrytim tymto testom presla aj skoda 100
nove testy su v rychlosti 64km/h so 40% pri takomto teste kaipan neprejde nikdy

Martin
31. prosince • 23:55

Ale faktem je, že kritizuje se dobře, ale řekněte mi, kdo v Česku by to dokázal postavit lépe a proč to nedělá? Vrcholem české masové produkce byla Škoda Felicia, ostatní jsou už německé, korejské, francouzsko-japonské, apod. výrobky.

Ondra S.
2. ledna • 11:29

Jakto? Jak kdo by to dokázal postavit? JAWA v Týnci nad Sázavou vyrábí něco podobného, asi ale trochu bytelnějšího, pod kapotou je jednovál 350 disel s variátorem a je to homologováno na max konstrukční rychlost 45km/h, ale po drobné úpravě udělá i 90km/h. Není to ale určeno pro český trh. Je to určeno pro 16leté do ciziny, kde jim předpisy umožňují řídit taková autíčka. Vozítko se jmenuje Jawa king.

llll
5. ledna • 12:03

a to u nás předpisy neumožňují? ;)

Petr
1. ledna • 12:06

Nekdo u nas by to vyrobit urcite dokazal, sikovnych lidi mame taky dost, ale uz by takove auto neprodal :) Plati u nas predpisy na ktere v Cine s prominutim s*rou, auto musi mit atesty, homologaci, narazove zkousky atd. atd., tj. naroky na kvalitu a tim padem i cenu za jakou se takove auto vyrobi v civilizovanem svete jsou uplne nekde jinde nez v Cine kde si s tim hlavu nikdo lamat nemusi. Za vsechno mluvi ty fotky policejnich smartu, jak chcete aby v takove zemi dodrzovali vase prava a nekopirovali vase vyrobky kdyz od vyrobce ktery je porusuje kupuje zkopirovane auta mistni policie... k tomu proste neni co dodat.

Milna
31. prosince • 20:16

PF 2009

Martin
31. prosince • 17:31

Neodvedu si představit, jak bude ta karoserie vypadat po nějaké havárii. To auto je neopravitelný drek na jedno použití. To si nemohli dát alespoň práci poskládat to z více dílů a navrhnout nějaké deformační zóny? Stačí aby do toho omylem nacouval někdo na parkovišti a je to na vyhození. Hypermarkety typu Globus se na to ale asi pohrnou, ty jejich už prodávané čínské dreky Trend Line tomu odpovídají. Ale za nějakých 100 tisíc Kč to zase tak levné není, budou na to muset nasadit nějakou letákovou akci. :-D

eLzyx
31. prosince • 21:25

právě, že je to dobře opravitelné ... trocha lamina to spraví. Pak už jen přeláknout a je to

Martin
31. prosince • 23:41

No to je sice pěkné, ale původní pevnost to už asi mít nebude. Nemluvě o tvaru při větší havárii. Ale to je asi jedno, když každé tohle auto je vlastně takový rukodělný unikát. Nicméně určitě bych rád vidět nárazovou zkoušku něčeho takového. Klidně třeba originální Smart proti tomuhle. Po tomhle by nejspíše zůstal jenom mastný flek.

tom
2. ledna • 15:20

Původní pevnost je taktéž nulová. Tak co. A Číňanů je dost B-]

Xspy
1. ledna • 3:02

Rozsypou se obě ... originál se ale bude deformovat jinam než směrem k posádce ... doufám ..

kryton
2. ledna • 14:01

Smart má ultra pevnou kastli na netu je video nárazu Smartu ve 110 kph do betonového bloku a kastle zůstane pohromadě, dokonce jdou otevřít i dveře;-)

Vantage
31. prosince • 15:56

Zajímalo by mě, odkud má auto snímky? není u nich uveden zdroj...Je toasi tak rok, co jsem podobný článek (i s identickými fotografiemi) viděl v německém Autobildu a poté jeho výcuc u v českém Autotipu...Podobnost čistě náhodná? Nebo to je jako u těch smartů?

Karel
31. prosince • 19:13

Vidíš, kdybys uměl číst, tak by sis hned v prvním odstavci přečetl: "... ale většina z nich bledne nevinností ve srovnání se zkušeností německého redaktora Claudia Maintze. Ten se vydal do dílny v čínském městě Dezhou, kde vznikají padělky automobilů Smart ForTwo. Jeho snímky z místní „výrobní haly“ nevyžadují komentáře, přesto si několik dalších poznámek neodpustíme."

Vantage
1. ledna • 10:29

Víš, kdybys uměl přemýšlet, všiml by sis, že nikde není uvedeno, že zveřejněné fotografie jsou ty o kterých se píše v textu.Navíc jsem čekal odpověď přímo od redakce...

Ondra
1. ledna • 14:49

No, kdyby jsi umel cist, tak by jsi pak mohl premyslet... ale ani jedno jsi asi nedelal."...německého redaktora Claudia Maintze. Ten se vydal do dílny v čínském městě Dezhou, kde vznikají padělky automobilů
Smart ForTwo. Jeho snímky z místní „výrobní haly“ nevyžadují komentáře, přesto si několik dalších poznámek neodpustíme."

HujeR
31. prosince • 16:05

na SK to kolovalo v tych hromadne preposielanych mailoch

AB Slovensko
31. prosince • 17:01

snimky pochadzaju z nemeckej reportaze redaktora Audobildu Deutschland p. Claudiusa Maintza. (internetova verzia http://www.autobild.de/artikel/produktpiraten-in-china_576400.html ) pocas jeho navstevy v Cine (kde si aj pozical uvedene vozidla na porovnanie s originalom). clanok vysiel v nemeckom casopise a naslede v kazdej z mutacii casopisu.
spolocnost CPress Media, a.s. sa k autorskemu zakonu stavia uplne presne ako cinski vyrobcovia k originalom automobilov. pouzivaju cudzie snimky a texty ako namety pre svoju vlastnu reportaz. pricom neuvedu ani zdroj.
k podobnym "zapozickam" snimok dochadza v tomto "serveri" castejsie a na buduci rok budu podniknute pravne kroky.

sdfsdfsdf
31. prosince • 15:26

fuuj....dělaj to na koleně....do toho bych nesed.....dizajny sou fakt čínský....jak čínský zvětšený modýlky aut..

Jiří Duchoň
31. prosince • 15:58

až a to že to je věrná kopie auta ze Stuttgartu, takže asi si musíš na design stěžovat tam;-)

Jiří Duchoň, autor
31. prosince • 16:07

Dobrý den, v podstatě souhlasím, jen bych poprosil, abyste se v diskusi podepisoval svým, nikoli mým jménem. Předpokládám, že vlastním jménem disponujete. Děkuji za pochopení.

thK
31. prosince • 17:03

todle žeru :-PB-]:-D

LuThOr
31. prosince • 14:04

Bentley...ti to taky vyrábí one by one :-D co kus to originál :-D

halalik
31. prosince • 12:02

A on snad někdo očekává, že v evropských fabrikách to funguje o hodně odlišně jinak?
Tomu, jak tam ten Číňan říká, že chce u nich Mercedes vyrábět, tomu bych klidně i věřil...

boo
31. prosince • 14:23

sa pridi pozriet na slovensko do kie, peugeotu alebo vw

Paegas
31. prosince • 13:22

:DD nejvtipnější příspěvek dnes.. Doporučuji zkouknout něco o továrnách BMW, Alfa Romeo a Ferrari, ale i taková Škodovka v Mladé Boleslavě má "trošičku" jiné podmínky výroby :D

ja
31. prosince • 18:36

Prispevek vynikajici, to musim souhlasit. Ale obavam se, ze tady mnoho lidi nepochopilo ironii a to nejen ve zminenem puvodnim prispevku :-D

viper
31. prosince • 12:57

:-)) Spolkni prášek. Ty toho teda o průmyslu mnoho nevíš...... Takhle se v Evropě dělají makety stylistických studií. V Evropě stojí jenom montážní linka 1,5 miliardy Kč, tady v té čínské dílničce bez topení jsou vidět jenom ruční vrtačky za "dvestepade, topry kvalitni"!!! Hlavní rozdíl je právě v technické přípravě výroby - takový "šikovný" dělník navrtá ručně dírku o 1mm vedle a už ti nedovírají dveře. Obecně, čím míň na výrobek šahá lidí v průběhu výrobního procesu, tím musí být technologie vyspělejší a tím je výrobek kvalitnější. Je rozdíl mezi uměleckým kovářstvím a průmyslovou výrobou. Mercedes tam vyrábět může, postaví fabriku za 5 miliard EUR a zaměstná číňany za dva dolary denně. Fabrika je ale německá a německá zůstane. Tak jako tam mají továrny japonci, francouzi a nakonec všichni. Polovinu akcií Čínské lidové republiky vlastní americké fondy. Na fotkách vidíš skutečné možnosti čínského průmyslu, kopírují a ještě to stojí za psí exkrement. Číňané ze své povahy nechápou vnitřní souvislosti, proto kopírují jen tvary karoserií, na víc nemají. To se s Jihokorejci nedá absolutně srovnávat, ti jsou asijská šlechta. Ale výrobek dělají právě ty vnitřní souvislosti, to je to, co vnímáš jako kvalitu.
Doporučuji rozhovor s někým, kdo v ČLR dělá byznis a pohybuje se v tamním prostředí, ten ti to vysvětlí ještě poněkud přesněji.......asi uslyšíš něco jiného, než u nás z médií (jak je Čína silná a bohatá a podobné kecy).

beat
31. prosince • 13:59

Akcie ČLR? Vem si prášek :-D
Zbytek tvého příspěvku nemá ani smysl komentovat :-))

viper
31. prosince • 15:25

Nevýhodou internetu je, že se můžete schovat za nick a papouškovat zpravodajství TV Nova.
Já jsem v Boleslavi byl a nejen tam a nejen jednou, s naším čínským partnerem telefonuji co 14 dní (tzn. nepřekvapuje mě mentalita číňanů ani reálie ČLR). V autoprůmyslu jsem taky působil, teď jsem v jen trochu jiném oboru, ale podstata je shodná. Prosím, odpovězte si na otázky: kolik technologických investičních celků jsem realizoval (v kusové, hromadné) výrobě?,
dokázal bych vést jednání se zahraniční frmou?, pracoval jsem v automob. firmě s 0,0 ppm?
Ti co mají 3x ano mohou dál kritizovat. Ostatním přeji vše nejlepší do Nového roku a hlavně více sebevědomí, aby ho nemuseli hledat na chatech anonymním plácáním o věcech, o kterých nemají šajnu.B-]

beat
31. prosince • 15:54

Tak mi to ty neanonymní s těma akciema vysvětli :-D
Jak může mít komunistická republika akcie? :-P

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ja
31. prosince • 16:07

Cina neni uz davno neni komunisticka v oblastech podnikani ... akorat tam velky bratr vsecko sleduje a kontroluje nektere informace

beat
31. prosince • 16:47

Čína komunitická je...vládne tam komunistická strana.
Fakt je ten, že žádná republika není akciová společnost, a tudíž nikod nemůže vlastnit akcie žádného státu. A už vůbec ne vlastnit akcie ČLR.

eLzyx
31. prosince • 21:23

jestli neměl na mysli dluhopisy ;-)

bobr
31. prosince • 11:55

Hned bych do toho sel. Za ty penize je to parada. To by se melo prodavat u nas. Slo by to na dracku.Urcite je to mnohem bezpecnejsi nez motorka, kterou bych prodal.

tom
2. ledna • 15:04

Fichtl bude bezpečnější, tam tě alespoň neskřípnou plechy (nebo nerozkrájí laminátové střepy jako v tomto případě)
Rád bych viděl crashtest, mohlo by to být humorné B-]

peppe
1. ledna • 18:59

na dracku? myslim ze jsou jeste lidi kterym zalezi na vlastnim zivote a bezpeci a ktery by stejne jako ja do levnyho smejdu z ciny teda nevlezli.... a az tenhle vrak budes mit tak prosim vystav na netu mapu kam pojedes, at vim kudy radsi nejezdit ;-)

MN
1. ledna • 21:54

Proč? Timhle když do tebe nabourá, tak si ani nevšimneš, asi jako když po tobě někdo hodí autíčkem na setrvačník

KulaCZEk
31. prosince • 17:11

No teda, a muj tata koupil od nemeckeho duchodce Rover 75 za 4100eur. Covece. Ale 3750eur za to cinske kvalitni voztko hmm...

Jiří Duchoň
31. prosince • 15:51

popravdě když na to tak koukám, tak si říkám kolik zhejčkanejch evropanů či amíků by bylo dnes schopných vůbec v těhle podmínkách v garáži něco takového vyrobit.myslím, že kdyby lidi v EU/USA nebyli zhejčkaní socanovskými "jistotami" a měli jen z 50% takovou výrobní produktivitu jako ti šikmoočci, tak tyhle problémy nemusíme řešit. Zato tu máme milióny lemplů co uměj říkat že to či ono nejde, že je to moc složitý a proto to musí být tak drahé, že za tyhle prachy by tohle nedělali...a pak nadávaj na gastarbajtry z rumunska a ukrajiny a na výrobky z číny...PS: auta jsou to hrozná, ale když koukám na tu garáž a ty a ty šikmoočky se štětcema a vyřezávákama tak klobouk dolů.

Falco
3. ledna • 2:14

Proč by měl někdo v civilizované zemi pracovat v takových podmínkách?! V Africe žijí lidé v hliněných chýších, takže v Evropě musíme také? Hlupáku!

AFriendly
4. ledna • 0:40

á další socanovskej lempl se ozval! - Falco koukej víc makat a míň kecat pokud umím číst, tak Ducháček nenapsal, že by měli u nás makat v takovýhle podmínkách, ale že by měli zvýšit produktivitu práce! a to je prostě fakt, bohužel průměrný český nemakačenko umí najít tisíc důvodů, aby zdůvodnil proč něco nejde.
Denně poslouchám, jak někomu chyběj pracovní rukavice, jak má doma nemocnou manželku, jak pracuje v prašným prostředí, že musí dojíždět, mezi svátky určitě nemůže ani jede den přijít, protože má něco důležitýho...ale osobní ohodnocení pak chtěj všichnidíky podělaným sociálním jistotám je celá EU v prdel.i a pokud to lidi nepochopí, tak nebudou mít za chvíli ani na ty hliněný chatrče.přeji pěkný nový rok (a doufejme, že zvítězí zdravý rozum, jinak nás ta krize sežere)

kontrola_nemocnych
15. ledna • 12:00

tak se odstehuj do hlineny chyse a jdi nam prikladem. vlastne ne, ty si myslis ze do chysi pujdeme my ostatni a ty se budes dal valet v byte/baraku :)

Jiří Duchoň
4. ledna • 0:14

pokud chceš nadávat tak vypadni někam na novinky.cz

frantaxy
2. ledna • 13:00

Čínsky dělník to je vlhký sen každého kapitalisty. Vyrobý všechno co mu pan továrník poručí a s minimálními náklady. Sice to stojí za houno, ale koho to zajímá. Hlavně když pracuje za misku rýže a drží hubu a krok.

Jiří Duchoň, autor
31. prosince • 16:09

Opět v podstatě souhlasím, ale znovu musím zdvořile požádat, abyste se, pokud se náhodou nejedná o shodu, podepisoval jménem vlastním, nikoli mým. Děkuji!

lunochod
31. prosince • 13:04

Měli by to vozit do hypermarketů. Tam by to Češi kupovali jako diví ...

Hazoš
1. ledna • 22:34

češi jsou děsný magoři co se nakupování týče....ne všichni pouze 90%

w
31. prosince • 19:50

zaujímavá alternatíva k nákupným košíkom, ale asi príliš drahá :-D

Ondra S.
31. prosince • 21:47

Ty evropské smarty drahé jsou, ale tyhle čínské by právě nebyly. Podle mého názoru by to mohlo stát tak kolem 40-60tis. Podle obrázků to vypadá, že je to jenom laminátová karoserie na posvařovaném kovovém rámu z železných profilů. Ihned po koupi by se ten rám musel vystříkat rezistinem ML a pak spodek rezistinem CAR, aby to přežilo zimu. Tohle autíčko by muselo být ohromě lehoučké, asi jako velorex Celkovou hmotnost odhaduji kolem 250-300Kg maximálně. Pokud by se tam dal moderní úsporný motor spotřebu odhaduji něco přes 3L/100

xsarahdi
2. ledna • 14:34

veľa stoji európsky smart hlavne kôli technológii a technike...vidhttp://www.youtube.com/watch?v=ju6t-yyoU8s

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
paks
5. ledna • 9:50

Jo, pamatam sa ako raz dali 2 smarty na seba :)

Freeze
1. ledna • 17:04

Tak to by ses dostal i níz.. Jen to ma malinky hacek - i s uspornym motorem se dostanes nad 100km/h.. a podle fotek tohle "vozidlo" (a nedejboze posadka) neprezije naraz do stromu ani ve 40 :/

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ondra S.
2. ledna • 11:14

Ježišmarja! :-( :-O
Proč jste pořád všichni tak posedlí tím bouráním! Jako by toho už nebylo dost! :-O
Samozřejmně že by to pro bouračku nebylo moc bezpečné, laminát by se rozštípal a pasažeři asi byletěli ven. Aspoň by je nemuseli potom vystříhávat! ;-)

tom
2. ledna • 15:03

poznámka - pasažéři by letěli ven po kouskách. Laminát má tu nectnost že se láme na dost tvrdé a ostré kusy. Hádej proč se z něj už nedělají kabinky lanovek?

Jan
31. prosince • 11:31

Tohle bere dech. Podmínky jsou katastrofální a auta taky.

Xspy
1. ledna • 2:58

:-D Kvalitní ruční práce ... Model co i jezdí !!! Jinak nápad to špatný není jen by to chtělo okolo pořádnou traverzu , klec a čtyřbodové pásy aby se s tém dalo jezdit i u nás .

Doporučujeme

Články odjinud