Smart FourJoy: veselá budoucnost pro čtyři, a na elektriku

Značka Samrt se letos na autosalonu ve Frankfurtu připomněla novou koncepční studií FourJoy, jež by měla naznačit, jak budou vozy Smart vypadat v dohledné budoucnosti.
Seznam kapitol
  1. Smart FourJoy
  2. Fotogalerie

Podíváte-li se pozorně na nový Smart FourJoy a odmyslíte-li si futuristický interiér s extravagantními sedadly a chybějící střechu, zadní okno a dveře, máte před sebou příklad toho, jak by mohly vypadat sériové Smarty v následujících letech. Představitelé Smartu totiž slibují, že „proporce exteriéru naznačují hodně o podobě (našeho) sériového čtyřsedadlového Smartu, který bude představen na konci roku 2014.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Smart FourJoy v centru stánku značky Smart na autosalonu ve Frankfurtu

Svými rozměry se studie Smart FourJoy řadí k vozům nižší třídy (segment B), neboť je 3 494 mm dlouhá, 1 978 mm široká a 1 494 mm vysoká. Co ale zřejmě o povaze Smartů nové generace vypovídá nejvíce, to je tvarování přední a zadní části karoserie včetně pojetí světlometů, složených bez výjimky z LED. Hned na první pohled je to typický Smart, všimneme si totiž obnažených částí jednodílné ochranné struktury karoserie Tridion a kol vestavěných v samotných rozích karoserie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přední sedadla mají jednodílné sedáky a opěráky zatočené na způsob šnečí ulity, vzadu najdeme jednodílné dvoumístné sedadlo (sedět se tam nejspíš nebude nejpohodlněji). Před jednoramenným volantem najdeme jednodílný sdružený přístrojový štít. Smart FourJoy je samozřejmě elektromobilem. Osazen je motorem s výkonem 45 koní (55 kW) a li-ionovými akumulátory 17,6 kWh. Z běžné sítě je lze naplno dobít za nějakých 7 hodin, o dojezdu výrobce zatím mlčí.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Smart FourJoy
  2. Fotogalerie
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků