Smart FourJoy: veselá budoucnost pro čtyři, a na elektriku

Značka Samrt se letos na autosalonu ve Frankfurtu připomněla novou koncepční studií FourJoy, jež by měla naznačit, jak budou vozy Smart vypadat v dohledné budoucnosti.
Seznam kapitol
  1. Smart FourJoy
  2. Fotogalerie

Podíváte-li se pozorně na nový Smart FourJoy a odmyslíte-li si futuristický interiér s extravagantními sedadly a chybějící střechu, zadní okno a dveře, máte před sebou příklad toho, jak by mohly vypadat sériové Smarty v následujících letech. Představitelé Smartu totiž slibují, že „proporce exteriéru naznačují hodně o podobě (našeho) sériového čtyřsedadlového Smartu, který bude představen na konci roku 2014.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Smart FourJoy v centru stánku značky Smart na autosalonu ve Frankfurtu

Svými rozměry se studie Smart FourJoy řadí k vozům nižší třídy (segment B), neboť je 3 494 mm dlouhá, 1 978 mm široká a 1 494 mm vysoká. Co ale zřejmě o povaze Smartů nové generace vypovídá nejvíce, to je tvarování přední a zadní části karoserie včetně pojetí světlometů, složených bez výjimky z LED. Hned na první pohled je to typický Smart, všimneme si totiž obnažených částí jednodílné ochranné struktury karoserie Tridion a kol vestavěných v samotných rozích karoserie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přední sedadla mají jednodílné sedáky a opěráky zatočené na způsob šnečí ulity, vzadu najdeme jednodílné dvoumístné sedadlo (sedět se tam nejspíš nebude nejpohodlněji). Před jednoramenným volantem najdeme jednodílný sdružený přístrojový štít. Smart FourJoy je samozřejmě elektromobilem. Osazen je motorem s výkonem 45 koní (55 kW) a li-ionovými akumulátory 17,6 kWh. Z běžné sítě je lze naplno dobít za nějakých 7 hodin, o dojezdu výrobce zatím mlčí.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Smart FourJoy
  2. Fotogalerie
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků