Smart FourJoy: veselá budoucnost pro čtyři, a na elektriku

Značka Samrt se letos na autosalonu ve Frankfurtu připomněla novou koncepční studií FourJoy, jež by měla naznačit, jak budou vozy Smart vypadat v dohledné budoucnosti.
Seznam kapitol
  1. Smart FourJoy
  2. Fotogalerie

Podíváte-li se pozorně na nový Smart FourJoy a odmyslíte-li si futuristický interiér s extravagantními sedadly a chybějící střechu, zadní okno a dveře, máte před sebou příklad toho, jak by mohly vypadat sériové Smarty v následujících letech. Představitelé Smartu totiž slibují, že „proporce exteriéru naznačují hodně o podobě (našeho) sériového čtyřsedadlového Smartu, který bude představen na konci roku 2014.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Smart FourJoy v centru stánku značky Smart na autosalonu ve Frankfurtu

Svými rozměry se studie Smart FourJoy řadí k vozům nižší třídy (segment B), neboť je 3 494 mm dlouhá, 1 978 mm široká a 1 494 mm vysoká. Co ale zřejmě o povaze Smartů nové generace vypovídá nejvíce, to je tvarování přední a zadní části karoserie včetně pojetí světlometů, složených bez výjimky z LED. Hned na první pohled je to typický Smart, všimneme si totiž obnažených částí jednodílné ochranné struktury karoserie Tridion a kol vestavěných v samotných rozích karoserie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přední sedadla mají jednodílné sedáky a opěráky zatočené na způsob šnečí ulity, vzadu najdeme jednodílné dvoumístné sedadlo (sedět se tam nejspíš nebude nejpohodlněji). Před jednoramenným volantem najdeme jednodílný sdružený přístrojový štít. Smart FourJoy je samozřejmě elektromobilem. Osazen je motorem s výkonem 45 koní (55 kW) a li-ionovými akumulátory 17,6 kWh. Z běžné sítě je lze naplno dobít za nějakých 7 hodin, o dojezdu výrobce zatím mlčí.

Následující kapitola
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků