Smart ForTwo slaví desáté narozeniny

Známý drobek, který v současnosti neodmyslitelně patří ke koloritu mnoha světových metropolí, a který se stal jakýmsi symbolem pro malé městské vozidlo, se tento měsíc „dožívá“ svých desátých narozenin.\

První model, tehdy ještě označován jen jako Smart, sjel z výrobní linky ve francouzském Hambachu přesně 2. července 1998. Stalo se tak po čtyřech letech vývoje, kdy automobilka Mercedes-Benz hledala vhodný kompromis pro malé vozidlo do města, které navíc bude i stylové. Dnes můžeme konstatovat, že se jim to povedlo a vůz si za krátký čas získal zejména v Německu dostatek příznivců.

Od roku 2007 se vyrábí už druhá generace modelu ForTwo, přičemž tento model se ukázal jako jediný úspěšný projekt a modely ForFour a Roadster-coupé už tak světlá budoucnost nečekala. O úspěšnosti svědčí i čísla, od roku 1998 se vyrobilo přes 900 tisíc kusů, před pár lety se začaly prodeje v Severní Americe a z vyhlídek do budoucnosti bychom mohli jmenovat třeba vývoj Smartu ForTwo, který budou pohánět li-ion baterie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Smart ForTwo
Smart Fortwo 0.999
Rok výroby: 2010
Stav: 37 295 km
Cena: 94 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků