Smart ForTwo facelift: kolibřík v novém

Po dvanácti letech výroby se první z rodu Smartů konečně dočkal výraznější modernizace. Pro rok 2011 se tak představuje v nové podobě.

Modernizovaný Smart ForTwo přichází na svět shodou okolností krátce poté, co jej opustil duchovní otec Smartu, Švýcar Nicolas Hayek. Majitel největšího hodinářského impéria Swatch byl posedlý ekologií a ke svým plánům na výrobu hospodárného minivozu kdysi přizval koncern DaimlerBenz. Když nakonec ale bylo rozhodnuto, že se Smart nebude vyrábět jako hybrid, projekt opustil.

Malému Smartu se přesto daří, od roku 1998 se vyrobilo nezanedbatelných 1,2 milionu těchto dvoumístných strojů. V současnosti se prodávají ve 43 zemích světa na pěti kontinentech, ještě letos přibudou zastoupení v Argentině a Indonésii. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Původní Smart ForTwo zůstává stále páteří své značky, jeho modernizovaná verze se má ofciálně představit na autosalonu v Paříži s letošním podzimem (prodeje budou zahájeny v zápětí). Již nyní si však můžeme udělat první obrázek o tom, jak má novinka vypadat.

Do palety dostupných barevných odstínů přibude světle zelená metalza s matným povrchem, na výběr bude trojice nových litých ráfků. Na přední části karoserie si všimneme dnes již značně zprofanovaných denních světel složených z LED, zatímco masku chladiče, kryty zrcátek a ochrannou klec lze nově objednávat v bílém, stříbrném nebo černém zbarvení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K dispozici stále budou dvě základní pohonné jednotky, jež ale prošly modernizací s ohledem na další snižování spotřeby a tedy i emisí CO2. Vznětový motor CDI dává 40 kW a produkuje CO2 ve výši 86 g/km. Zážehové jednotky ve výkonových verzích 45 a 52 kW se pak vyznačují průměrnou spotřebou 4,2 l/100 km a emisemi 97 g/km, provedení s výkonem 62 kW si pak řekne v průměru o 4,9 l/100 km a životní prostředí zahltí 114 gramy CO2 na kilometr jízdy. Sportovně střižená verze Brabus dostala výkon zvýšený z 72 na 75 kW, emise C02 jsou v tomto případě 119 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Připlatit s bude možno za dotykový monitor s úhlopříčkou 16,5 mm, s jehož pomocí lze snadno ovládat všechny potřebné soustavy včetně rádia, navigace nebo Bluetoothu. Na palubě si též všimneme nového volantu s koženým obšitím, středové loketní opěrky nebo modernizovaného přístrojvého štítu. Vzhled celé palubní desky a použité materiály byly rovněž vylepšeny.

Zda facelift pomůže i prodejům vozu v našich podmínkách, můžeme zatím jen hádat, dá se ovšem očekávat, že nikoli. Tedy pokud výrobce značně „nezfaceliftuje” i jeho ceník...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Smart ForTwo s faceliftem pro rok 2011
Smart Fortwo 0.999
Rok výroby: 2010
Stav: 37 295 km
Cena: 94 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků