Smart ForTwo facelift: kolibřík v novém

Po dvanácti letech výroby se první z rodu Smartů konečně dočkal výraznější modernizace. Pro rok 2011 se tak představuje v nové podobě.

Modernizovaný Smart ForTwo přichází na svět shodou okolností krátce poté, co jej opustil duchovní otec Smartu, Švýcar Nicolas Hayek. Majitel největšího hodinářského impéria Swatch byl posedlý ekologií a ke svým plánům na výrobu hospodárného minivozu kdysi přizval koncern DaimlerBenz. Když nakonec ale bylo rozhodnuto, že se Smart nebude vyrábět jako hybrid, projekt opustil.

Malému Smartu se přesto daří, od roku 1998 se vyrobilo nezanedbatelných 1,2 milionu těchto dvoumístných strojů. V současnosti se prodávají ve 43 zemích světa na pěti kontinentech, ještě letos přibudou zastoupení v Argentině a Indonésii. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Původní Smart ForTwo zůstává stále páteří své značky, jeho modernizovaná verze se má ofciálně představit na autosalonu v Paříži s letošním podzimem (prodeje budou zahájeny v zápětí). Již nyní si však můžeme udělat první obrázek o tom, jak má novinka vypadat.

Do palety dostupných barevných odstínů přibude světle zelená metalza s matným povrchem, na výběr bude trojice nových litých ráfků. Na přední části karoserie si všimneme dnes již značně zprofanovaných denních světel složených z LED, zatímco masku chladiče, kryty zrcátek a ochrannou klec lze nově objednávat v bílém, stříbrném nebo černém zbarvení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K dispozici stále budou dvě základní pohonné jednotky, jež ale prošly modernizací s ohledem na další snižování spotřeby a tedy i emisí CO2. Vznětový motor CDI dává 40 kW a produkuje CO2 ve výši 86 g/km. Zážehové jednotky ve výkonových verzích 45 a 52 kW se pak vyznačují průměrnou spotřebou 4,2 l/100 km a emisemi 97 g/km, provedení s výkonem 62 kW si pak řekne v průměru o 4,9 l/100 km a životní prostředí zahltí 114 gramy CO2 na kilometr jízdy. Sportovně střižená verze Brabus dostala výkon zvýšený z 72 na 75 kW, emise C02 jsou v tomto případě 119 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Připlatit s bude možno za dotykový monitor s úhlopříčkou 16,5 mm, s jehož pomocí lze snadno ovládat všechny potřebné soustavy včetně rádia, navigace nebo Bluetoothu. Na palubě si též všimneme nového volantu s koženým obšitím, středové loketní opěrky nebo modernizovaného přístrojvého štítu. Vzhled celé palubní desky a použité materiály byly rovněž vylepšeny.

Zda facelift pomůže i prodejům vozu v našich podmínkách, můžeme zatím jen hádat, dá se ovšem očekávat, že nikoli. Tedy pokud výrobce značně „nezfaceliftuje” i jeho ceník...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Smart ForTwo s faceliftem pro rok 2011
Smart Fortwo 0.599
Rok výroby: 2002
Stav: 96 161 km
Cena: 39 000 Kč
Smart Fortwo 0.999
Rok výroby: 2010
Stav: 127 123 km
Cena: 75 000 Kč
Smart Fortwo 0.999
Rok výroby: 2011
Stav: 71 299 km
Cena: 95 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

dnes | Radek Pecák | 2 příspěvky
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků