Smart ForTwo facelift: kolibřík v novém

Po dvanácti letech výroby se první z rodu Smartů konečně dočkal výraznější modernizace. Pro rok 2011 se tak představuje v nové podobě.

Modernizovaný Smart ForTwo přichází na svět shodou okolností krátce poté, co jej opustil duchovní otec Smartu, Švýcar Nicolas Hayek. Majitel největšího hodinářského impéria Swatch byl posedlý ekologií a ke svým plánům na výrobu hospodárného minivozu kdysi přizval koncern DaimlerBenz. Když nakonec ale bylo rozhodnuto, že se Smart nebude vyrábět jako hybrid, projekt opustil.

Malému Smartu se přesto daří, od roku 1998 se vyrobilo nezanedbatelných 1,2 milionu těchto dvoumístných strojů. V současnosti se prodávají ve 43 zemích světa na pěti kontinentech, ještě letos přibudou zastoupení v Argentině a Indonésii. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Původní Smart ForTwo zůstává stále páteří své značky, jeho modernizovaná verze se má ofciálně představit na autosalonu v Paříži s letošním podzimem (prodeje budou zahájeny v zápětí). Již nyní si však můžeme udělat první obrázek o tom, jak má novinka vypadat.

Do palety dostupných barevných odstínů přibude světle zelená metalza s matným povrchem, na výběr bude trojice nových litých ráfků. Na přední části karoserie si všimneme dnes již značně zprofanovaných denních světel složených z LED, zatímco masku chladiče, kryty zrcátek a ochrannou klec lze nově objednávat v bílém, stříbrném nebo černém zbarvení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K dispozici stále budou dvě základní pohonné jednotky, jež ale prošly modernizací s ohledem na další snižování spotřeby a tedy i emisí CO2. Vznětový motor CDI dává 40 kW a produkuje CO2 ve výši 86 g/km. Zážehové jednotky ve výkonových verzích 45 a 52 kW se pak vyznačují průměrnou spotřebou 4,2 l/100 km a emisemi 97 g/km, provedení s výkonem 62 kW si pak řekne v průměru o 4,9 l/100 km a životní prostředí zahltí 114 gramy CO2 na kilometr jízdy. Sportovně střižená verze Brabus dostala výkon zvýšený z 72 na 75 kW, emise C02 jsou v tomto případě 119 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Připlatit s bude možno za dotykový monitor s úhlopříčkou 16,5 mm, s jehož pomocí lze snadno ovládat všechny potřebné soustavy včetně rádia, navigace nebo Bluetoothu. Na palubě si též všimneme nového volantu s koženým obšitím, středové loketní opěrky nebo modernizovaného přístrojvého štítu. Vzhled celé palubní desky a použité materiály byly rovněž vylepšeny.

Zda facelift pomůže i prodejům vozu v našich podmínkách, můžeme zatím jen hádat, dá se ovšem očekávat, že nikoli. Tedy pokud výrobce značně „nezfaceliftuje” i jeho ceník...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Smart ForTwo s faceliftem pro rok 2011
Smart Fortwo 0.599
Rok výroby: 2002
Stav: 96 161 km
Cena: 39 000 Kč
Smart Fortwo 0.698
Rok výroby: 2005
Stav: 81 065 km
Cena: 45 000 Kč
Smart Fortwo 0.999
Rok výroby: 2010
Stav: 127 123 km
Cena: 80 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků