Smart ForFour se vrátí, ale jen pro USA

Čtyřdveřový Smart do světa díru neudělal a dnes již patří minulosti. Mateřský koncern Daimler nyní ale oznámil, že model ForFour je zpátky ve hře. Při jeho vývoji ale pro tentokrát spojil své síly s automobilkou Nissan.

Novinka zamíří mezi pětidveřové a pětimístné kompakty a začne se prodávat na sklonku příštího roku. A sice výhradně na trzích USA. Podrobností zatím mnoho nemáme, nicméně do éteru se dostaly první nákresy novinky. Porovnáte-li je s přiloženým snímkem nového Nissanu Micra, je nad slunce jasné, že se jedná o tentýž model s modifikovanou přední a zadní částí karoserie.

Nový Smart bude dalším z kroků v pokračující spolupráci koncernů Daimler AG a Nissan-Renault, o níž nás předáci obou subjektů prvně informovali letos v dubnu. Jedním z jejích plodů má být společná platforma pro budoucí modely Smart ForTwo a Renault Twingo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Smart ForFour má vypadat právě takto. Nissan Micra zatím až tolik nepřipomíná, základní rysy jsou ale stejné.
Smart Fortwo 0.799
Rok výroby: 2000
Stav: 204 737 km
Cena: 30 000 Kč
Smart Forfour 1.493
Rok výroby: 2006
Stav: 143 380 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků